Motorstopp ved innbremsing
Motorstopp ved innbremsing
Har en 2,5 bensin, 98 modell. Ved innbremsing mot kryss eller annet, blir turtallet ustabilt. Det faller og øker noen ganger, av og til stopper den helt. Må gi litt gass for at det skal stabilisere seg. Bilen starter og går helt fint ellers, med stabil tomgang på rundt 700. Problemet har vart en stund, men det ser ut til å bli værre. Jeg skrur lite selv, så glad for noen tips før jeg kontakter verksted!
-
Stein
- -

- Car: T5 2,5TDi 2008
- Phone: 99497790
Sjekk vakuumventil mellom toppen og bremsekraftforsterkeren. Dette er en enveis ventil, og har en tendens til å svikte etter noen år.
Stein
Stein
Stein Larsen
Fattig, gammel og sliten. Lever med hjernesvulst.
Caravelle 1993 T4, 2.4 D, 10 seter SOLGT
Caravelle 1999 T4, 2.5TDI AUT 10 seter SOLGT
Caravelle 2008 T5 4Motion, 130HK manuell, 8 seter SOLGT
TIguan 2013 Bluemotion TDi
-
Stein
- -

- Car: T5 2,5TDi 2008
- Phone: 99497790
Høres riktig ut. KAn også være slangen, men sjekk ventil først. Bare ta den av slangen( krympet på, bruk hårføner tilsv.) og blås gjennom den skal gå an en vei men ikke den andre. Bare registrer hvilken vei den er montert FØR du tar den løs......
Stein
Stein
Stein Larsen
Bilen har nå vært på verksted. De har byttet en vakumslange og luftmassemåler. Dette har ikke løst problemet. Det virker nå som det ikke har noe med bremsing å gjøre. Turtallet faller rett og slett for mye av og til. Dette begynner å koste litt, og de har sluppet opp for forslag på VAG. De tilbyr seg selvfølgelig å fortsette å lete, men jeg er skeptisk. Noen som har vært borti tilsvarende?
Min 93`2,5B hadde problem med at den stoppa heilt når eg klutsja ut og slapp gassen (innbremsing til kryss ol.). Etter å ha brukt litt på å skifte det dei foreslo på VAG så enda eg opp med å koble fra den føleren som forteller hjerna kor varm motoren er, dette løyste problemet men økte bensinforbruket litt. Trur kanskje problemet mitt ligge i kortslutning en plass i ledningspakken, men det er litt plunder med å bjynde å skifte den...
Ja det er den, men min er blang og svart og den sitter rett over "2.5". De har sikkert byttet farge på den. Kobl fra begge slangene på denne og rengjør inni her. Jeg helte forgasserrens inni og holdt foran hullene mens jeg ristet den for og få løsnet det svarte belegget inni. Min gikk som en klokke etterpå.
Værre og værre. Møkkabil. Har nå hatt full stopp, igjen. Vrir på nøkkelen, helt dødt. Starteren, som er helt ny, går ikke rundt men kjølevifta ruser. Kom i gang etter at den hadde stått en stund. Nå går den enn så lenge uten startproblemer, men av og til litt ujevnt særlig når det er fuktig. Ikke fått renset tomgangsregulalatoren ennå, men dette må da ha noe med tenninga å gjøre?? VAG fant ikke feil der, men da var den ikke fullt så ille som nå. Er det lurt å bytte fordelerlokk og plugger/kabler før en setter bilen på verksted igjen, bare for å se? Koster en tusenlapp, men det gjør det jo parkere utenfor verkstedet også. Jeg hadde ellers hørt at disse bensinmotorene skulle være så driftsikre... Nå frister det mest med HiAce.

Tja. Bestilt time på et spesialverksted for elektronikk, så får vi se. Men hvor vanskelig kan det egentlig være? Bilen fusker eller stopper når turtallet faller raskt i litt fuktig vær. Finnes det ikke noen bøker eller lister hvor man kan slå opp på symptomer? Skulle tro at verksteder hadde dette liggende klart, for jeg nekter å tro at dette bare har skjedd med min bil. Frustrert nå.
-
Karamell GL 2.5
- -

? Hva mener du?radius wrote:Spjeldhuset var det. Renset og justert, problem løst.
tok av gummislangen med luftmass.måleren og vasket inn i "huset" det som det står 2.5 på? eller vasket du bare innsugspjeldet?
hu?
sliter med noe av det samme og søker info før jeg setter igang.
deilig lyd av rekke 5'ern 
Hei alle sammen...
Var og skrudde på en 95 mod 2,5 bensin idag.Symptomene er mye av det samme som er beskrevet i denne tråden her. Motoren går på ca 700 rpm ved tomgang for så og plutselig hikke litt og så dør den. Dør også ved oppbremsing. Grådig plagsomt da denne bilen har autolat...hehehe. Har sjekket for vakuumlekasje fra bremsekraftforsterkerene,ja i flertall.Hele tre stykker er det av dem.Den orginale pluss to remote bremsekraftforsterkere.Dette av den typen som kan ettermonteres på biler som ikke har orginalt og/eller dårlig plass.Var hvertfall psykodelisk gode bremser på den.Nok om det.Har også sjekket tomgangsregulatoren.Skal ta og prøve og rense gasspjeldhuset slik det var beskrevet over.
Var og skrudde på en 95 mod 2,5 bensin idag.Symptomene er mye av det samme som er beskrevet i denne tråden her. Motoren går på ca 700 rpm ved tomgang for så og plutselig hikke litt og så dør den. Dør også ved oppbremsing. Grådig plagsomt da denne bilen har autolat...hehehe. Har sjekket for vakuumlekasje fra bremsekraftforsterkerene,ja i flertall.Hele tre stykker er det av dem.Den orginale pluss to remote bremsekraftforsterkere.Dette av den typen som kan ettermonteres på biler som ikke har orginalt og/eller dårlig plass.Var hvertfall psykodelisk gode bremser på den.Nok om det.Har også sjekket tomgangsregulatoren.Skal ta og prøve og rense gasspjeldhuset slik det var beskrevet over.