Tåkelys på t4
Tåkelys på t4
Har tenkt at ekstra ryggelys på T4'en hadde gjort seg bra.Er jo ingen plass å sette det uten at det står i veien...Så tanken var å ta ut det orginale tåkelyset og se etter om det går å finne et arbeidslys eller lignende som passer i der som tåkelyset står.Spørsmålet etter all forklaringen blir da: får du problemer på eu'en fordi bilen mangler tåkelys???Har vel ikke lov å ha mer enn to ryggelys,men det kan jo ordnes med å male over di orginale ryggelysene.
Norsk natur er best sett gjennom frontruta på en lastebil.
For tiden uten VW buss, men....
For tiden uten VW buss, men....
Har selv 2 stk ekstra halogenlamper som ryggelys. Dette gir kun en 1`er på EU kontroll. Så i prinsippet er det egentlig ikke noe å bry seg om.
Men det er helt riktig det som sies over her at det skal rigges opp med med egen bryter slik at det kan klassifiseres som arbeidslys.
Eskild
Men det er helt riktig det som sies over her at det skal rigges opp med med egen bryter slik at det kan klassifiseres som arbeidslys.
Eskild
Eskild Serigstad
Maskiningeniør
2000 Ford Excursion Arctic Truck 315, 7,3 TDI, dailydriveren
Maskiningeniør
2000 Ford Excursion Arctic Truck 315, 7,3 TDI, dailydriveren
-
Stein
- -

- Car: T5 2,5TDi 2008
- Phone: 99497790
Har fått påpakning om å demontere mine ekstra ryggelys, men de var enige i at det bare var tull på grunn av at vi trenger mer lys når vi skal rygge disse store bussene...
Skal se om jeg får tatt et bilde etterhvert.
Stein
Skal se om jeg får tatt et bilde etterhvert.
Stein
Stein Larsen
Fattig, gammel og sliten. Lever med hjernesvulst.
Caravelle 1993 T4, 2.4 D, 10 seter SOLGT
Caravelle 1999 T4, 2.5TDI AUT 10 seter SOLGT
Caravelle 2008 T5 4Motion, 130HK manuell, 8 seter SOLGT
TIguan 2013 Bluemotion TDi
-
therkildsen
- -

- Car: T4 00mod 2,5tdi 102hk
- Phone: 932 fem tre 574
ser det går og få tåke bak lys som er klart glass på vist disse er sån at de skal ha røde pærer så kan en veld bruke såne men vist det er rødt glas på innsiden av dette så virker det ikke vist en da ikke kan ta ut det røde glasset da. dette var bare en tanke jeg kom på når jeg leste dene tråden.
Glenn therkildsen sen 75mod den nyskjerige sørlending
caravelle 00mod 2,5tdi 8seter
du skal ikke stjele staten liker ikke konkuranse
kongen av skrive feil er sikkert meg det
caravelle 00mod 2,5tdi 8seter
du skal ikke stjele staten liker ikke konkuranse
kongen av skrive feil er sikkert meg det
-
Stein
- -

- Car: T5 2,5TDi 2008
- Phone: 99497790
Fire fem ralley 3000 på taket gjør susen, og kombinert med et par comet200 under støtfangeren så har du nok lys til å svi de dunkene om du trenger.....
Men seriøst. Alt ekstra man kan montere av lys bakover er positivt for ryggingen sin del.
Stein
Men seriøst. Alt ekstra man kan montere av lys bakover er positivt for ryggingen sin del.
Stein
Stein Larsen
-
Syncronaut
- -

Jeg må si jeg vurderer ekstra ryggelys; har en nokså bratt bakke ned i gården til huset mitt, og eneste mulighet er å rygge. Kombinasjonen glatt føre og dårlig lys kan være litt risikabelt, spesielt med 3-4 stive hjul samtidig...
Men det er jo viktig å holde tunga rett i munnen når man skal montere slike; husker jeg så en "spritt språngande ny" sort og blank Geländewagen av den dyrere utgaven med to slike "fine" arbeidslyskastere skrudd rett inn i bakkant av taket...

Men det er jo viktig å holde tunga rett i munnen når man skal montere slike; husker jeg så en "spritt språngande ny" sort og blank Geländewagen av den dyrere utgaven med to slike "fine" arbeidslyskastere skrudd rett inn i bakkant av taket...
Gorm
Hei, jeg monterte ekstra ryggelys i takstativet, med ledningsføring ned gjennom kabelstrømpa til bakluka. 2 stk arbeidslys høyt oppe gir et meget bra ryggelys og arbeidslys. Har kobla det slik at jeg kan velge om det følger ryggelysa, er av, eller på hele tiden. Ingen kommertar på EU-konroll.
[/list]
[/list]
Caravelle 93 mod 2,4D, rød kombi, nå på tur ut
Caravelle 95 mod 2,4D, grå 9 seter
Transporter 97 mod 2,4D, rød kombi (!)
Caravelle 95 mod 2,4D, grå 9 seter
Transporter 97 mod 2,4D, rød kombi (!)
-
kulepennen
Jeg har byttet mine brytere med brytere som jeg fant i en gammal golf. Er ikke flusst med T4 på skroten, golf derimot står stablet 4 i høyden...
Bryterne har litt annet design, men tilkoblingen var lik på de jeg trengte (tåke, baktrutetråder og lysbryter)
Bryterne har litt annet design, men tilkoblingen var lik på de jeg trengte (tåke, baktrutetråder og lysbryter)
--------------------------------------------
1992 T4 2.4d
Johnny Kristiansen
1992 T4 2.4d
Johnny Kristiansen