Varmeapparatvifte feil climatronic 2.5 tdi 2002 mod.

Caravelle/Multivan/Transporter 1991-2003
Post Reply
vwt4
Car: T4 2,5 TDi 02

Varmeapparatvifte feil climatronic 2.5 tdi 2002 mod.

Post by vwt4 »

har problemer med at viften ikke starter 2. gang, etter å ha kjørt en tur tidligere. Dvs. når mototren er blitt varm.
Hadde mye tull med viften og lysene tidligere, da var problemet slitt tenningslåsbryter. Byttet dette og ting ble ok igjen. (Takk for fin info på dette forumet :D )
Tenker at det kan være et slitt / brent rele?
Hvor sitter relet til viften? Evnt hvilket nummer på rele?

vwt4
vwt4

Re: Varmeapparatvifte feil climatronic 2.5 tdi 2002 mod.

Post by vwt4 »

vwt4 wrote:har problemer med at viften ikke starter 2. gang, etter å ha kjørt en tur tidligere. Dvs. når mototren er blitt varm.
Hadde mye tull med viften og lysene tidligere, da var problemet slitt tenningslåsbryter. Byttet dette og ting ble ok igjen. (Takk for fin info på dette forumet :D )
Tenker at det kan være et slitt / brent rele?
Hvor sitter relet til viften? Evnt hvilket nummer på rele?

vwt4
Hei,hei :!:
Glemte å si at viten starter igjen (Som regel) etter et teknisk slag i dashbordet ovenfor radio / cd spiller. :lol:
Bjar,te5

Post by Bjar,te5 »

Hadde lignende problem på min 2000 mod T4. En glømmer fort, men tror det var noe du kunne løsne over oppbevaringsboksen ned mot gulvet. Så sitter det tre fire relé under climatronik kontroll panelet. Jeg byttet et av de releene. Hadde jeg vært hjemme kunne jeg funnet nummeret. Det var svart på farge. Etter nøye studie i lupe etterpå, fant jeg en dårlig lodding, så det hadde vært mulig å reparere.
Bjarte Haugnes

x Caravelle 2,5 lang aut 00
Caravelle 2,5 lang man 04
+ (S)liten Corsa 1,4i
vwt4

Post by vwt4 »

Bjar,te5 wrote:Hadde lignende problem på min 2000 mod T4. En glømmer fort, men tror det var noe du kunne løsne over oppbevaringsboksen ned mot gulvet. Så sitter det tre fire relé under climatronik kontroll panelet. Jeg byttet et av de releene. Hadde jeg vært hjemme kunne jeg funnet nummeret. Det var svart på farge. Etter nøye studie i lupe etterpå, fant jeg en dårlig lodding, så det hadde vært mulig å reparere.
Tror nok det kan være rele nr 114 som skaper problemer.

vwt4
huldra66

Post by huldra66 »

Hei

Jeg sjekket alle mine reeler og fant flere med loddinger som var i ferd med og sprekke opp.
Dette i forbindelse med motorstopp tror det var reele 109
Lett å fikse, vipp av lokk og lodd over på nytt.
Caravelle coach 87 112i
Caravelle GL tdi 97 grønn
Caravelle GL tdi 97 blå med (Ekte) klima
solrikioo
-
-
Car: Skoda Octavia 2014

Post by solrikioo »

Samme problem hadde jeg. Bare at på mitt hadde printet løsna også. Så virka dårlig å lodde over.
vwt4

Re: Varmeapparatvifte feil climatronic 2.5 tdi 2002 mod.

Post by vwt4 »

Problemt ble løst ved å bytte varmeapparatviften, som nok var utslitt! :D
Øystein
02 Caravelle 2,5 TDi
Post Reply