Hei
Noen som vet hvordan man får justert skyvedøren på en 98 mod caravelle lengere fremover. Glippa mellom B stolpa og døra er 7-8mm så lista tetter ikke ordentelig.
Justering av Skyvedør
-
Mike Sierra
- -

- Car: t5
-
Der Postmeister
- -

- Phone: 99454090
Hei fant løsningen selv, hvis en tar av dørtrekket så sitter det to skruer bakerst, der man kan stille innfestningen til løpehjulene (Du kan stille ganske mye, men det er ikke mye som skal til).Pass på for du stiller også høyden der. Øverst på døren bak stiller man en gummipute for å endre ut/inn øverst/nederst.
Drar frem en fryktelig gammel sak her;Biglake wrote:Hei fant løsningen selv, hvis en tar av dørtrekket så sitter det to skruer bakerst, der man kan stille innfestningen til løpehjulene (Du kan stille ganske mye, men det er ikke mye som skal til).Pass på for du stiller også høyden der. Øverst på døren bak stiller man en gummipute for å endre ut/inn øverst/nederst.
Ser av sitatet at det er mulighet for en justering. Har problemer med at døren min ikke vil gå skikkelig igjen. Akkurat som den "spretter" ut i bak-kant og ikke går i "lukke"-posisjon. Noen som vet om jeg kan bruke nevnte justeringsmuligheter for denne type problem, eller er det noe som må byttes?
Stian Korneliussen
2004 MULTIVAN HIGHLINE
2004 MULTIVAN HIGHLINE
Låskassen sitter vel der?kan det være den som ikke låser skikkelig?Hadde det problemet på førerdøra.Den spratt bare opp igjen til første hakket.Jeg måtte skifte låskassen,men det kan jo være så enkelt som litt smøring...
Norsk natur er best sett gjennom frontruta på en lastebil.
For tiden uten VW buss, men....
For tiden uten VW buss, men....
Til Caravellemann
Drar frem en fryktelig gammel sak her;
Ser av sitatet at det er mulighet for en justering. Har problemer med at døren min ikke vil gå skikkelig igjen. Akkurat som den "spretter" ut i bak-kant og ikke går i "lukke"-posisjon. Noen som vet om jeg kan bruke nevnte justeringsmuligheter for denne type problem, eller er det noe som må byttes?
______
Hadde samme problem selv .døren spratt ut i bakkant .lukket fint når jeg holdt bak.Jeg kjøpte ny del ,men hadde ikke bruk for den siden det gikk veldig lett når jeg justerte de nevnte skruene på hengselen i bakkant av døren .Har funket nydelig i et halvt år nå___________
Drar frem en fryktelig gammel sak her;
______
Hadde samme problem selv .døren spratt ut i bakkant .lukket fint når jeg holdt bak.Jeg kjøpte ny del ,men hadde ikke bruk for den siden det gikk veldig lett når jeg justerte de nevnte skruene på hengselen i bakkant av døren .Har funket nydelig i et halvt år nå___________
Hsc