t4 med mang små og store problemer. løsninger motas med takk
-
Rapidspeed
- -

- Car: -87 GL Syncro,-88 2wd aut GL
- Phone: 95095170
-
Rapidspeed
- -

- Car: -87 GL Syncro,-88 2wd aut GL
- Phone: 95095170
-
chr18
- -

- Car: lang T4 93mod.
- Phone: 90142311
jokr: du får igjen boka til uka, den var veldig fin.
nå går bilen igjen, den går foresten veldig bra, kjørte den tur retur tyskland uten problemer, men den bruker fortsatt litt olje, noe den også gjorde da jeg kjøpte den, skal se om jeg ikke kan få fiksa dette også.
satte på en ekstra ledning fra minus på batteri, til feste til dynamo, og videre fra der til chassi, og nå er også blinkinga i alle lys borte(bortsett fra nå så lyser llampa i taken hele tia om den er stilt inn på å lyse når en av dørene er åpne, dette skal fikses, regner med at det er en av bryterne til en eller annen dør som ikke er helt med.
takker for mange gode tips.
nå mangler det snart bare å rustsveise, kom en del til syne da jeg tok ut teppe baki, blant annet en del smårust i gulv,her er det mye skrue hull, som har begynt å ruste rundt, ser ut som bilen har hatt mange forskelige seteløsninger, hull som ikke er i bruk, burde vært lakkert.
også en del overflate rust som skal pusses ned når jeg første er i gang.
også fant jeg en h.... stor spiker under teppet, og denne klarte jeg å kjøre rett gjennom hjulbuen, på høyreside, pluss endel rust kom også tilsyne på venstre hjulbue, så her må det en del nytt metall til, dette skal fikses over påske, da han som skal sveise for meg er på ferie akkurat nå, også ser det ut som at kanaler er noe rustne, men dette må undersøkes nærmere, da bilen var veldig møkkete da jeg så på den, en skikkelig cask, med understelsspyling også, så får vi se åssen det ser ut etter det.
nå går bilen igjen, den går foresten veldig bra, kjørte den tur retur tyskland uten problemer, men den bruker fortsatt litt olje, noe den også gjorde da jeg kjøpte den, skal se om jeg ikke kan få fiksa dette også.
satte på en ekstra ledning fra minus på batteri, til feste til dynamo, og videre fra der til chassi, og nå er også blinkinga i alle lys borte(bortsett fra nå så lyser llampa i taken hele tia om den er stilt inn på å lyse når en av dørene er åpne, dette skal fikses, regner med at det er en av bryterne til en eller annen dør som ikke er helt med.
takker for mange gode tips.
nå mangler det snart bare å rustsveise, kom en del til syne da jeg tok ut teppe baki, blant annet en del smårust i gulv,her er det mye skrue hull, som har begynt å ruste rundt, ser ut som bilen har hatt mange forskelige seteløsninger, hull som ikke er i bruk, burde vært lakkert.
også en del overflate rust som skal pusses ned når jeg første er i gang.
også fant jeg en h.... stor spiker under teppet, og denne klarte jeg å kjøre rett gjennom hjulbuen, på høyreside, pluss endel rust kom også tilsyne på venstre hjulbue, så her må det en del nytt metall til, dette skal fikses over påske, da han som skal sveise for meg er på ferie akkurat nå, også ser det ut som at kanaler er noe rustne, men dette må undersøkes nærmere, da bilen var veldig møkkete da jeg så på den, en skikkelig cask, med understelsspyling også, så får vi se åssen det ser ut etter det.
christian
Oljeforburk på ein gammal motor vil der jo vere. Bytta du alt av tettnger osv i toppen da du overhalte?
Kan fungere å kjøre gjennom "lurium på boks" i form av eit mykningsmiddel som mykner opp alle oringer og pakninger i motoren.
Har brukt CRC sin med hell ein gang. Problemet blei ikkje borte, men avtok i stor grad"!
Kan fungere å kjøre gjennom "lurium på boks" i form av eit mykningsmiddel som mykner opp alle oringer og pakninger i motoren.
Har brukt CRC sin med hell ein gang. Problemet blei ikkje borte, men avtok i stor grad"!
Biler: høg byttefrekvens på bil eg?
Siste år:
95 modell Vw transporter...
90 modell Subarusyncro "Krøvel Velle" Frå Velle i ValleVoll solgt
94 modell Vw Caravelle 2,4 D "Monar"
90 modell Caravelle C "Gunnar"
Siste år:
95 modell Vw transporter...
90 modell Subarusyncro "Krøvel Velle" Frå Velle i ValleVoll solgt
94 modell Vw Caravelle 2,4 D "Monar"
90 modell Caravelle C "Gunnar"
-
chr18
- -

jeg byttet følgende:topp,toppakning,strekkbolter,vannpompe, reg.reim,drivstoffpumpereim,de runde pakningene som sitter ytterst på hver side av veiva i toppen, pakning mellom topp og dekselet over topp(pakninga hadde sånne gummi"plugger" som skulle line den opp på toppen, men toppen hadde ikke hull til disse så disse ble klippet av, kan ikke se at dette skal ha noen betydning), luftfilter,oljefilter,pakninger som sitter melllom toppen og luftintak/eksosmanifold.
burde jeg byttet boltene til vannpompe,diselpompe,begge reimjulene som sitter på veiva i toppen?
bilen lakk olje før også, det er her snakk om en lekasje(ikke stor vell og merke, tur retur tyskland, og fylte maks 4-5dl. og det ble noen mil, mener gamle eier snakket om at den lakk olje ved girkasse ett sted, skal få vasket bilen grundig i mottorrom og sett etter hvor det lekker oljem for sånn som det ser ut oppider etter test kjøring av mottor uten å ha på deksel over veiva, så er det klin umulig å se om det lekker her eller der.
foresten hva er det greine "lurium på boks" for noe greier
burde jeg byttet boltene til vannpompe,diselpompe,begge reimjulene som sitter på veiva i toppen?
bilen lakk olje før også, det er her snakk om en lekasje(ikke stor vell og merke, tur retur tyskland, og fylte maks 4-5dl. og det ble noen mil, mener gamle eier snakket om at den lakk olje ved girkasse ett sted, skal få vasket bilen grundig i mottorrom og sett etter hvor det lekker oljem for sånn som det ser ut oppider etter test kjøring av mottor uten å ha på deksel over veiva, så er det klin umulig å se om det lekker her eller der.
foresten hva er det greine "lurium på boks" for noe greier
christian
-
Stein
- -

- Car: T5 2,5TDi 2008
- Phone: 99497790
Simmeringen rundt veivakslingen inne i veivakslingshuset(?). Merker det først på at det blir lukt av brent olje når du belaster motor skikkelig, eller frikobleren slipper.
S
S
Stein Larsen
Fattig, gammel og sliten. Lever med hjernesvulst.
Caravelle 1993 T4, 2.4 D, 10 seter SOLGT
Caravelle 1999 T4, 2.5TDI AUT 10 seter SOLGT
Caravelle 2008 T5 4Motion, 130HK manuell, 8 seter SOLGT
TIguan 2013 Bluemotion TDi
Fattig, gammel og sliten. Lever med hjernesvulst.
Caravelle 1993 T4, 2.4 D, 10 seter SOLGT
Caravelle 1999 T4, 2.5TDI AUT 10 seter SOLGT
Caravelle 2008 T5 4Motion, 130HK manuell, 8 seter SOLGT
TIguan 2013 Bluemotion TDi
-
chr18
- -

ja det stemmer, syns han snakket noe om noe med simmringer. men kan ikke si jeg merker noe til lukt av brent olje, og jeg har belastet den bilen skjikkelig. og frikobleren, da regner jeg med at du tenker på clutchen? merker ikke noe der, den drar fint, og fart og turtall stemmer godt overens vill jeg påstå
christian
Slike får du hos Møller. Sjekk Rudeboys gamle prosjekt-tråd om Tyskerbrakka for å finne delenummeret.chr18 wrote:noen som har noen tips/ideer/forslag t8il dette: min t4 fra 91 har ikke filter til kupeen orginalt, finnes dette? eventuelt en måte å få dette? jeg er ikke spesielt begeistra for pollen.

-
Rudeboy
- -

- Car: T4b California Coach syncro
- Phone: 666
Husker ikke sjøl, men dette må ligge i den gamle tråden.
(Prosjekt og prosjekt... det er da bilen min)
Reagerte på at Møller insisterte på at jeg hadde et slikt montert, noe jeg da og nå ikke hadde/har. Spurte etter utgiftene og de er overkommelige, husker jeg rekti var det da under 900,- for et nytt pollenfilter og så kom noen kroner i monteringssats.
Uten å ha anskaffet dette, vil jeg anbefale det - uten trekkes t.d mye skjit inn i kupéen og det trenger en slett ikke i pollensesongen.
mvh,
Yngve S
(Prosjekt og prosjekt... det er da bilen min)
Reagerte på at Møller insisterte på at jeg hadde et slikt montert, noe jeg da og nå ikke hadde/har. Spurte etter utgiftene og de er overkommelige, husker jeg rekti var det da under 900,- for et nytt pollenfilter og så kom noen kroner i monteringssats.
Uten å ha anskaffet dette, vil jeg anbefale det - uten trekkes t.d mye skjit inn i kupéen og det trenger en slett ikke i pollensesongen.
mvh,
Yngve S