må nappe ut piggene fra dekkene og få forsikring på den. noen som har tips til hvor jeg kan nappe ut piggene?
Slitan med ny bil Patric.......
Du kan sikkert nappe dem ut hvor som helst........ Neida, eg brukte et lite flatt skrujern som eg førte inn under bunnen av piggen og vippet den ut. Om du har en god jernbinder tang, så drar du dem lett ut også...
Roy alias Amubus
-01 t4 vw PROFILE // BUS, ex ambulanse - Multivan Wannabe
-86 t3 Caravelle
-70 t2 Rico camper
-64 t1 Militærambulanse
Member of RESCUELINERS
Member of Vw Militaria Norway
noen som har tips til hvor jeg kan nappe ut piggene?
En liten ettermiddag og en god sideavbiter, så er mye gjort..
Jeg vet ikke om noen verksteder som har spesialisert seg på sånt. Har aldri vært borti noe spesialutstyr til dette, de må nok plukkes ut en og en. Det er forsåvidt en enkel jobb, men det kan jo være en liten tålmodighetsprøve.
Gratulerer med ny bil! Den ser skikkelig bra ut.
Henrik Engen
'91 Transporter Syncro halvpanel 1,6td, ex NRK
'86 Transporter Syncro pickup 1,9wbx
'88 Caravelle C Syncro 2,1
'88 Transporter 2WD pickup 2,1
'87 Caravelle C Syncro 2,5tdi
'83 Transporter D Eurec Cassandra
bilen står i oslo og de må nok nappes ut imorra. får ta på meg hanskene og sideavbiter og ta fatt i morra. må også rotere hjulene da de beste sitter bak men roterer feil vei.
-74 panel bay Til salgs
-86 syncro halvpanel 112i
-90 Atlantic automat calypso green.
Medlem av Rundlyktgeriljaen, Syncronautene, Westfalia Campers, Veterangjengen, Kristiansand og Årvoll Bus-Depot, Agder VW-Klubb
bilen står i oslo og de må nok nappes ut imorra. får ta på meg hanskene og sideavbiter og ta fatt i morra. må også rotere hjulene da de beste sitter bak men roterer feil vei.
Da gjør du det greit ved å bruke en liten flat skrutrekker og vippe piggene ut når du har de av bilen.
Grattis med ny bil, og riktig type (syncro).
Du BØR absolutt bruke beskyttelses/vernebriller hvis du bruker skrujern til å vippe ut piggene. Dette slik at du ikke risikerer å få en pigg i øyet.
Hilsen Eskild
Eskild Serigstad
Maskiningeniør
2000 Ford Excursion Arctic Truck 315, 7,3 TDI, dailydriveren
SYNCRO wrote:Grattis med ny bil, og riktig type (syncro).
Du BØR absolutt bruke beskyttelses/vernebriller hvis du bruker skrujern til å vippe ut piggene. Dette slik at du ikke risikerer å få en pigg i øyet.
Hilsen Eskild
takk for tipset! har fått ut alle nå og det var et slit! er meget sår i høyrehånda nå. må vel bruke venstre i kveld
det var to typer pigger på disse hjula. den ene typen var helt rett og feit i bånn. den andre typen hadde et hakk inn i midten og gjorde jobben litt lettere ved å bruke avbitertang eller sideavbiter som det også heter. hadde jeg brukt skrutrekker her hadde de nok flydd!
-74 panel bay Til salgs
Medlem av Rundlyktgeriljaen, Syncronautene, Westfalia Campers, Veterangjengen, Kristiansand og Årvoll Bus-Depot, Agder VW-Klubb
forresten! ikke sett på coachfelg foran på syncro. jeg brukte en mens jeg skulle rullere og avpigge de store hjula. la ikke merke til at det satte seg fast i senter. og nå sitter den noe inni helv....!!!!! skrudde ikke hardt til heller. sitter vel 5mm innpå. noen tips???
-74 panel bay Til salgs
hehe skjønnte det ja! når jeg først får det av skal det ikke på igjen, var bare mens jeg roterte de andre hjula. mulig jeg må ta av mellomakselen for å dreie på hjulet.
-74 panel bay Til salgs
patrick wrote:
sitter litt høyere nå ja! og høyere skal det bli! vil ha BF Goodrich med 235/75 . håper dette passer på de felgene jeg har nå for de er bøse!
blir det konkurranse om høyest bil eller? har lyst på takgrind, sveise en til meg?
Gratulerer med ny-bilen Patrick !
Har du fått deg større hjul nå?
Da jeg fjernet de coach-felgene som sto på syncro'n min, og byttet de ut med de terrengdekkene som jeg har nå så høynet jeg bilen med 6 cm. Takgrind har jeg allerede men den er ikke satt på enda
Carl Otto
67 T1 vare
90 T3 syncro 2,1 dj Doka
91 T3 syncro TD kombi
03 T4 Multivan 2,5TDI syncro
90 Golf I cab!
X 58Boble
X 72T2 doka
X 73T2 vare
X 79T2 Westfalia
X 86T3 varebil
X 87T3 syncro 1,6TDsika