Strøm uttak?? Hva er dette?

Caravelle/Transporter 1980-1991/Syncro -92
Post Reply
T123
-
-

Strøm uttak?? Hva er dette?

Post by T123 »

-
Last edited by T123 on 26 Jul 2012, 11:20, edited 1 time in total.
RuneA
-
-

Post by RuneA »

ser ut som det er stikk til kupevarmer eller lign., får strøm fra motorvarmer når denne er tilkoblet 220v.
om det funker eller er trygt må du nesten finne ut av selv etter du kobler strøm på det.
Rune

Image
Hus på hjul

1987 Westfalia
1980 Westfalia
1972 Westfalia
Tæff
-
-

Post by Tæff »

Sjå etter om det står DEFA eller noko slikt på kontakta. Da er det iallfeall ein kupevarmeruttak.

Men er skummelt likt eit slikt uttak jah. plugge i motorvarmaren og så sjekke med ei lampe..ovn..etc..
Biler: høg byttefrekvens på bil eg?
Siste år:
95 modell Vw transporter...
90 modell Subarusyncro "Krøvel Velle" Frå Velle i ValleVoll solgt
94 modell Vw Caravelle 2,4 D "Monar"
90 modell Caravelle C "Gunnar"
Syncronaut
-
-

Post by Syncronaut »

Defa kupévarmeruttak, det der ja. Og såvidt meg bekjent biter den ikke (vanligvis)...
Gorm
T123
-
-

Post by T123 »

Syncronaut wrote:Defa kupévarmeruttak, det der ja. Og såvidt meg bekjent biter den ikke (vanligvis)...
Hvor mye strøm gir denne? Er det trygt å koble på andre nyttige ting? Camping greier feks? Hvis den virker da :)
Er det 220V??
cra

Post by cra »

Den gir det samme som du kobler inn. Det kommer ikke noe strøm i den med mindre du kobler til ledningstumpen for motorvarmen. Et par kW skal du vel kunne dra gjennom den uten noe problem. Men som sagt; den fungerer ikke mens du kjører.
Christian Ramsvik
'99 VW Caravelle buss
'00 Think City til småkjøring
T123
-
-

Post by T123 »

cra wrote:Den gir det samme som du kobler inn. Det kommer ikke noe strøm i den med mindre du kobler til ledningstumpen for motorvarmen. Et par kW skal du vel kunne dra gjennom den uten noe problem. Men som sagt; den fungerer ikke mens du kjører.
Er den ikkekoblet til? Fungerer ikke under kjøring? Sikker på dette?
solrikioo
-
-
Car: Skoda Octavia 2014

Post by solrikioo »

Du har en liten plugg/evt en stor plug på utsiden av bilen din.

Der kobler du i en ledning ifra veggen på huset ditt. Den ledningen går inn til et motovarme-element. På veien dit sitter det en splitter, så går den andre ledningen til den kontakten du har under setet ditt. Der kobler du på kupevarmeren.

Så da varmer den opp motoren og kupen samtidig. Du kan sette på feks en lampe der.

Hvis du ikke har trådløs strøm/veldig lang skjøteledning. Funker den da ikke under kjøring...

:wink:
Syncroeier
-
-
Car: T3 Syncro DJ '88

Post by Syncroeier »

Det der er en helt std defakontakt ja, og med mindre noen har modifisert i ettertid så er den koblet rett på uttaket på utsiden av bilen sammen med motorvarmeren.
T123
-
-

Post by T123 »

Å ok.....:) Takk for oppl.
t21500
-
-
Phone: 9081tjueen99

Post by t21500 »

Du får se under bilen om det ikke ligger en laaaang skjøteledning og dingler, da.... :wink:
Pål Strand
jokr

Post by jokr »

Fryktelig så mange morsomme svar da...
Jeg er enig i at det mest sannsynlig er defakontakt, men det kan jo være at noen har montert en sånn:

Kan kjøpes hos Clas OhlsonImage

I så fall har du kanskje 220V så lenge motoren går...
--------------------------------------------

1992 T4 2.4d

Johnny Kristiansen
T123
-
-

Post by T123 »

jokr wrote:Fryktelig så mange morsomme svar da...
Jeg er enig i at det mest sannsynlig er defakontakt, men det kan jo være at noen har montert en sånn:

Kan kjøpes hos Clas OhlsonImage

I så fall har du kanskje 220V så lenge motoren går...
Det var en sånn jeg hadde håpet det var.....
Tviler på det.....skal sjekke til helgen når jeg går igjennom bilen
vwcoach
-
-
Car: 3 stk. T3'er
Phone: 958 30 024

Post by vwcoach »

solrikioo wrote:Du har en liten plugg/evt en stor plug på utsiden av bilen din.

Der kobler du i en ledning ifra veggen på huset ditt. Den ledningen går inn til et motovarme-element. På veien dit sitter det en splitter, så går den andre ledningen til den kontakten du har under setet ditt. Der kobler du på kupevarmeren.

Så da varmer den opp motoren og kupen samtidig. Du kan sette på feks en lampe der.

Hvis du ikke har trådløs strøm/veldig lang skjøteledning. Funker den da ikke under kjøring...

Har akkurat maken i min bil. Koblet helt på samme måte som du beskriver. Funker helt perfekt til kupé varmer og andre strømførende saker og ting.

Og T123: Denne er så vist ikke farlig. Ikke biter eller bjeffer den :lol:
Men du kan få strøm visst du putter fingra i hullene på kontakta når strømmen er koblet til :lol:
Roar Indsetviken
VWbus Drammen

1990. 1.6 td T3 Caravelle Coach (Slugga no.5)
1989. 1.9 tdk T3 Doka Syncro (Kong Vinter)
1989. 1.9 tdk T3 Doka 2wd (Den Røde)

mail:
roar.indsetviken@gmail.com
roars.t3.verksted@gmail.com
vwbus.drammen@gmail.com
T123
-
-

Post by T123 »

vwcoach wrote:
solrikioo wrote:Du har en liten plugg/evt en stor plug på utsiden av bilen din.

Har akkurat maken i min bil. Koblet helt på samme måte som du beskriver. Funker helt perfekt til kupé varmer og andre strømførende saker og ting.

Og T123: Denne er så vist ikke farlig. Ikke biter eller bjeffer den :lol:
Men du kan få strøm visst du putter fingra i hullene på kontakta når strømmen er koblet til :lol:
lol
Dette kan vœre nyttig til campingbruk.....
solrikioo
-
-
Car: Skoda Octavia 2014

Post by solrikioo »

Hehe, men da kunne man jo bare hatt en skjøteleding inn døra også da. billigere og lettere det :p

T123
-
-

Post by T123 »

solrikioo wrote:Hehe, men da kunne man jo bare hatt en skjøteleding inn døra også da. billigere og lettere det :p

sant :)
Post Reply