t4 er en sikker bil...

Caravelle/Multivan/Transporter 1991-2003
Post Reply
Rapidspeed
-
-
Car: -87 GL Syncro,-88 2wd aut GL
Phone: 95095170

t4 er en sikker bil...

Post by Rapidspeed »

-19 Tesla model 3 LR
-91 Caravelle westfalia TDI Syncro

Jan..
Member of GangsterCapCrushers...
Member of Vw Militaria Norway, syncrodust nr1
Raphael Dings

Post by Raphael Dings »

Det er vel slik at når to biler kolliderer og den ene har større deformasjon enn den andre, så er det pga av at kreftene som virker har blitt absorbert av annet enn menneskekroppen. Kupeen skal være helest mulig, alt annet er designet for å bidra til mindre påkjenning på passasjerene...
Jeg heter Rolf
monor
-
-

Post by monor »

fant en artikkel som viste de mest sikre bilene. Transporter/caravelle etter 1990 kom meget godt ut. faktisk på nivå med de beste nye bilene i dag!! Ellers stemmer dette med deformasjon. karosseri skal ta støyten.
vw&saab
-
-

Post by vw&saab »

monor wrote:fant en artikkel som viste de mest sikre bilene. Transporter/caravelle etter 1990 kom meget godt ut. faktisk på nivå med de beste nye bilene i dag!! Ellers stemmer dette med deformasjon. karosseri skal ta støyten.
Basert fra virkelige ulykker så har forsikringsselskapet Folksam i Sverige laget en liste over de sikreste bilene. Der var Caravelle fra 91- på topp som 30% sikrere enn gjennomsnittsbilen sammen med Saab 9-5 (98-) og nye Avensis (02-?)...
cra

Post by cra »

Det er klart at høy egenvekt også er en fordel for disse bilene, og jeg me si at jeg føler meg forholdsvis trygg der jeg sitter. Verre er det jo for dem man evt. er så uheldige å møte.
Christian Ramsvik
'99 VW Caravelle buss
'00 Think City til småkjøring
Post Reply