Har problemer på min Transporte 2.4d syncro at bremsene er harde og dårlig effekt.
Skiver og klosser foran er byttet, trommlene bak er renset og ny vakumpumpe. Har også prøvd med annen bremsekraftforsterker, men ingen nytte. Ingen lekkasjer på vakumslangen heller.
Noen som har tips? Evt. bytte bremsevæske?
Hei
Bytt Bremsevæske hveer 2-3 år . en sikkert og rimelig investering . Har du hatt problemer før med dårlige bremser ? hvis ja hvilken symtomer ?
Hilsen Peter
Bussfeber skal ikke helbredes ,bare vedlikholdes .
T4 California Coach 98 Modell ACV 102 HK TDI
Passat 3B Sedan 99 Modell 1.6 101 HK B
har hatt problemer før eu-kontroll i nyttår med svake og harde bremser, da byttet jeg vakumpumpen og den ble bedre, men nå i senere tid har de blitt dårligere.
Var bremsene slik før du byttet deler også? I såfall kan det være bremseslanger som er synderen. Har vært ut for at de smuldrer/morkner opp innvendig, og tetter seg nesten helt...
t21500 wrote:Var bremsene slik før du byttet deler også? I såfall kan det være bremseslanger som er synderen. Har vært ut for at de smuldrer/morkner opp innvendig, og tetter seg nesten helt...
Jeg stiller meg litt tvilende til denne teorien... Hvis du har racing-bremseslanger, sä er dette for ä fä hardere pedal enn med gamle gummi-slanger... Med stälomspunnende slanger blir pedalen hardere, med gamle slanger pleier heller pedalen ä bli for myk..
Har syncroen lastregulator til bakhjulene? Vet at på min 2,4 2WD hang denne seg opp, med de følger at det nesten ikke ble bremseeffekt bak. Åpnet opp, blåste rent, smurte, monterte => alt ok