Bensin vs diesel?

Caravelle/Transporter 1980-1991/Syncro -92
Pål_B
-
-
Phone: 91312444

Post by Pål_B »

Har selv hatt både 112i og 1,6td og begge har sine fordeler og bakdeler.

112i var en 86' panel van og fungerte fint som arbeidsbil i mange år. Den ble aldri kjørt over 8.000km i året, så om den brukte litt ekstra fuel så gjorde ikke det stort.

1,6td var en dobbelkabiner jeg kjøpte som byggebil, noe den var helt perfekt til. Den ble brukt hardt, men motoren gikk alltid fint. Uansett temperatur og værforhold. På det meste hadde jeg nesten 700 meter med perlepanel på det hjemmelagde takstativet og en pall med gipsplater nede på planet. Da lå bilen helt nedpå og var en mareritt å kjøre. Maxbo var ikke mange meterne borti gata, så det gikk bra;)

Sistnevnte hadde gått som snekkerbil i mange år og var alltid parkert i garasje. Det ble den ikke i mitt eie, noe som resulterte i at den holdt i 2 år før kanalene var bare matjord.

Nå ønsker jeg meg en multivan og om det er bensin eller diesel er ikke så viktig, da det skal være turbil for familien.
Mvh
Pål
TaigAGreEn
-
-
Car: T3 SYNCRO
Phone: 40492641

Post by TaigAGreEn »

Bensin er himmelvidt unna i behagelig gange og komfort. Dieselmotoren rumler, vibrerer og bråker. Begge variantene kan/bør oppgraderes...
Tage Vedal

T3-fan
Post Reply