Tran for bilen....
-
Jørre
- -

- Car: T4 Transporter Syncro,
- Phone: nittisøttentolvti
Tran for bilen....
Noen her som har erfaring med en " motorkur " som heter Omega 917....
T5 4 Motion 07
T4 Transporter Syncro 03, lang utg
T4 Transporter Syncro 03, kort utg selges, reg som personbil.
T4 2001 med T5 Multivan Highline-seter, solgt, se link
http://vwbus.no/forum/viewtopic.php?f=56&t=10504
Jørn
T4 Transporter Syncro 03, lang utg
T4 Transporter Syncro 03, kort utg selges, reg som personbil.
T4 2001 med T5 Multivan Highline-seter, solgt, se link
http://vwbus.no/forum/viewtopic.php?f=56&t=10504
Jørn
-
WasserBoxer
- -

tran..a.
Hvis denne kuren er ei av de produktene som skal tilsettes olje - kjøres varm så tømmes for å rense så har jeg gjort det. Funker det.
Det er også noe å få kjøpt som visstnok skal legge et "teflonbelegg" på alle flater, for å gi mindre friksjon. Hakke testa det men det funker nok det og.
Men hyppig oljeskift - 5.000 km. - gjør trolig samme susen, hvertfall lever min wasserboxer i beste velgående etter 15 år og 300 tusen km.
Apropos tran - viktig er og kjølevæska. Jeg kjører med vanlig blå væske tilsatt Bar's Leak en gang i året. Toppene holder seg fine og tette.. .
Det er også noe å få kjøpt som visstnok skal legge et "teflonbelegg" på alle flater, for å gi mindre friksjon. Hakke testa det men det funker nok det og.
Men hyppig oljeskift - 5.000 km. - gjør trolig samme susen, hvertfall lever min wasserboxer i beste velgående etter 15 år og 300 tusen km.
Apropos tran - viktig er og kjølevæska. Jeg kjører med vanlig blå væske tilsatt Bar's Leak en gang i året. Toppene holder seg fine og tette.. .
Nå er det god grunn til å være skeptisk til "vidunderkurer" som skal tilsettes i oljen. Det har blitt forsket mye på dette og det har manglet på konkrete beviser for at disse tilsetningene gjør annet enn å fylle lommeboka til de som produserer dem.
Slick 50 feks, har ingen påviselig effekt, tvert imot, hevdes det at teflonbelegget kan tette oljekanaler og heller føre til økt slitasje på motor. Om man søker litt med google finner man masse om slike produkter, og alle har en ting til felles, luftige påstander om hvilken effekt, om noen produktene egentlig har.
Jeg ville satt slike ting i samme bås som Shells nye V power bensin, som har så få beviselige effekter at de ikke engang tør å påstå noe som helst.
Slick 50 feks, har ingen påviselig effekt, tvert imot, hevdes det at teflonbelegget kan tette oljekanaler og heller føre til økt slitasje på motor. Om man søker litt med google finner man masse om slike produkter, og alle har en ting til felles, luftige påstander om hvilken effekt, om noen produktene egentlig har.
Jeg ville satt slike ting i samme bås som Shells nye V power bensin, som har så få beviselige effekter at de ikke engang tør å påstå noe som helst.
-
Syncroeier
- -

- Car: T3 Syncro DJ '88
Jeg fikk en flaske FX-1 å helle på boxeren i Alfaen jeg hadde, denne motoren hadde en markert ventiltikking som ble borte med en gang motoren gikk over 60 grader når jeg hadde tilført dette middelet i oljen!
Jeg fikk flasken av en som kjøpte alfadeler av meg, og han solgte dette midelet til forhandlere.. Det er visstnok ikke teflonbasert i det hele tatt, og i en reklamebrosjyre sto det at dette ble brukt på endel millitærkjøretøy i europa.. Kan jo være oppspinn selvsagt, men det fungerte nå finfint på boxeren min..
Jeg fikk flasken av en som kjøpte alfadeler av meg, og han solgte dette midelet til forhandlere.. Det er visstnok ikke teflonbasert i det hele tatt, og i en reklamebrosjyre sto det at dette ble brukt på endel millitærkjøretøy i europa.. Kan jo være oppspinn selvsagt, men det fungerte nå finfint på boxeren min..
Jeg har sett at enkelte tilsetninger kun inneholder løsemiddel, tror feks "Wynn's" er av den typen, da vil man evt kunne løse opp olje avleiringer i ventil pusherne.
Men den "normale" metoden for å fikse ventil tikking er egentlig bare å bytte oljen. Hvis det er den "løsemiddel typen" så er det visst meningen man skal helle det på, kjøre motoren noen minutter, og deretter tappe ut oljen.
Men den "normale" metoden for å fikse ventil tikking er egentlig bare å bytte oljen. Hvis det er den "løsemiddel typen" så er det visst meningen man skal helle det på, kjøre motoren noen minutter, og deretter tappe ut oljen.
-
Syncroeier
- -

- Car: T3 Syncro DJ '88
-
WasserBoxer
- -

hyppige oljeskift er tingen!
Har en 15 år - 300 tusen boxer som lever i beste velgående. Oljeskift hver 5000 har den fått i sin levetid. + at selvfølgelig alltid bar's leak i kjølevæska. Ser frem til de neste 15 år og rundinga av 600 tusen.Livar wrote:Er også litt skeptisk til slike ting. Etter det jeg har hørt løsner de mye seig gammel olje, men når denne begynner å vandre rundt i trange kanaler kan den fort tette igjen rundt forbi. Tror hyppige oljeskift er tingen, prøver å kjøre max 7500 pr skift.
Kan jeg klare 1.000.000 på en wasserboxer tro? Ville være arti. Men vi snakker i tilfelle 30 år frem i tid. Den som lever får se.