Passende verktøy til torsjonsfjærene?
Passende verktøy til torsjonsfjærene?
Monterte 40mm-fjærene i kveld, og det gikk jo kjapt. Men foran var det værre å få skrudd ned fjærene. Pga syncro er det mellomaksel der hvor jeg trenger arbeidsplass for fastnøkkelen, så jeg kommer ikke til for å skru ned på passasjersiden. Har ikke lyst til å demontere mellomakselen. En løsning er en lang pipe, og den må være lenger enn Biltemas lengste på 60mm. Noen som har tips om hvor jeg får tak i det (uten å bli ruinert), eller andre forslag? Nå står den med nesa i været og ser ganske ufiks ut... 
Ståle Bekkelien
Eks: 2000 mod. Caravelle TDI Syncro, Buss nr 5, 1995 mod. Caravelle 2.4 Syncro, Buss nr 1.
Eks: 2000 mod. Caravelle TDI Syncro, Buss nr 5, 1995 mod. Caravelle 2.4 Syncro, Buss nr 1.
-
highliner480
Ja, det er et bra tips, eller sveise sammen to piper med 3/4" innfesting, slik at det blir plass til bolten. Hvordan er det å sveise kraftpiper, er det som vanlig stål?highliner480 wrote:Sveise fast en forlenger på pipa???? type hul tennpluggnøkkel?
Det som er begredelig er at jeg skal vise bilen i ettermiddag, og det er nå for sent å avbestille timen uten å punge ut. Blir ikke så festlig å vise den sånn den er nå, så det beste hadde vært å få tak i en pipe som er lang nok straks, og skru ned fjærene i lunchen.
Ståle Bekkelien
Ahh!solrikioo wrote:
Kjøpt på wurt/bardalen sveisa på en pipe.
Kosta vel 70kr ca.
Fikk avbestilt timen uten å svi på pungen. Det hadde tatt seg ut å komme med nesa i været og baken sigen...
Ståle Bekkelien
-
Tom Bringsvor
- -

- Car: T5, 2007, TDI, Lang