Luft i diesel t3 90.
-
narle
- -

- Car: 16"highroof syncro
- Phone: 4-8-2-7-2-2-3-2
Luft i diesel t3 90.
Har problemer med at det kommer luft i dieselen.Ser det mellom filter og pumpe.Skiftet filter.slange frem til tanken,men like mye luft.har disse bilene problemer med røra nedi tanken?Kan det være returen på filteret som slipper inn luft?
-
narle
- -

Hei.Takk for svar.Satte inn 1,9td her om dagen og brukte dieselpumpe fra 1,6.Denne pumpa har ikke jeg brukt sjøl på 1,6en.Kanskje feil på den?motor går på tomgang,men når den ruses opp så kommer det veldig mye luft og den stopper etterhvert.Pumpa er ikke justert inn etter byttet,men det er ikke så mye reaksjon når jeg vrir på den.BayJon wrote:Byr det på noen problemer da? Fusker den?
-
narle
- -

Hei.Filteret er nytt og har slangestusser inn fra tank og ut fra filter til dieselpumpa.Returrøret inn på filter er en plastiksak som går ned i filteret og er festet med en "splint".Nedi der er det en o-ring.Skal den plastiksaken (t-stykke)gå langt ned i filteret?Er det dette som er selvluftingen?BayJon wrote:Hvordan er tilkoblingene på filteret på den motoren din? Kun slangestusser, eller er det et sånt t-stykke på den og? Der er det o-ringer. Sjekk om de er hele evt da.
-
narle
- -

Hei.Har prøvd alt,men finner ikke feilen,ennå.Det er fryktelig mye luft som kommer,ikke rart at det kun går på tomgang.Gir jeg gass så bobler og skummer det helt vilt og motoren stopper.Da blir detmindre luft i røret og den starter igjen .Jeg blir GAL.BayJon wrote:Plaststykket skal trykkes såpass nedi at man får på klipset. Du merker når det stopper helt. Blir vel en selvutlufting der ja, men det blir det jo uansett med en retur til tanken.
-
finn00
- -

- Car: Citroen Xantia Activa
- Phone: 95467375
Luft og diesel
Bare en tanke... Du hadde skiftet diselfilter? Kan høres ut som o-ringen på filtret slipper inn luft
: bare en tanke. Har du det gamle filteret? Er jo fort gjort å bytte om å prøve. Som rema-reklamen sier: Det enkle er ofte det beste
Men som sagt, en tanke.
Finn
Finn
-
narle
- -

Hei.Det var like mye luft med det gamle,det var derfor jeg skiftet det.Plastkoblingen ser hel ut og har blåst igjennom og den er tett og fin som den skal være.Prøvde uten den og da ble det mindre luft og motoren gikk bedre.Må prøve litt til.BayJon wrote:Hadde prøvd med det gamle igjen da ja. Og så er det bare å gå over alle koblinger. Sjekke at den plastkoblingen er hel også.
-
Turbo Coach
sjekk simmer-ringen og o-rings tettningen på dieselpumpa di. hadde samme problem selv og feilsøkte i lange baner men fant ingen lekk.
disse ringene står på akslingen som går i gjennom pumpa.
fikk en diesel rep til å fikse det for 1200,- etter det har jeg ikke hat luft i slangene.
tips:sett bilen i motbakke med full tank. da ser du om det har pippla diesel ut fra regulator akslingen.

fikk en diesel rep til å fikse det for 1200,- etter det har jeg ikke hat luft i slangene.
tips:sett bilen i motbakke med full tank. da ser du om det har pippla diesel ut fra regulator akslingen.
-
narle
- -

Hei.Takk for tipset.Har skifta dieselpumpa nå,det er den som var i bilen før og den var ok da.Har ikke startet opp ennå,kaldt å stå ute nå.Turbo Coach wrote:sjekk simmer-ringen og o-rings tettningen på dieselpumpa di. hadde samme problem selv og feilsøkte i lange baner men fant ingen lekk.
tips:sett bilen i motbakke med full tank. da ser du om det har pippla diesel ut fra regulator akslingen.![]()
-
narle
- -

Nå har jeg prøvd å starte opp igjen,men den stopper med engang.Det kommer så mye luft at det er ikke tvil om at det er feilen,men hvorfra kommer luften?Husker nå at det ble blåst med trykkluft i røret fra dieselfilter til tank(og andre vegen) da motor ble satt inn,kan det ha skjedd noe inne i tanken da?Bilen hadde ikke problemet da den ble kjørt inn for motorskift. HJELP!narle wrote:Hei.Takk for tipset.Har skifta dieselpumpa nå,det er den som var i bilen før og den var ok da.Har ikke startet opp ennå,kaldt å stå ute nå.Turbo Coach wrote:sjekk simmer-ringen og o-rings tettningen på dieselpumpa di. hadde samme problem selv og feilsøkte i lange baner men fant ingen lekk.
tips:sett bilen i motbakke med full tank. da ser du om det har pippla diesel ut fra regulator akslingen.![]()
-
narle
- -

Nå har jeg prøvd å starte opp igjen,men den stopper med engang.Det kommer så mye luft at det er ikke tvil om at det er feilen,men hvorfra kommer luften?Husker nå at det ble blåst med trykkluft i røret fra dieselfilter til tank(og andre vegen) da motor ble satt inn,kan det ha skjedd noe inne i tanken da?Bilen hadde ikke problemet da den ble kjørt inn for motorskift. HJELP!narle wrote:Hei.Takk for tipset.Har skifta dieselpumpa nå,det er den som var i bilen før og den var ok da.Har ikke startet opp ennå,kaldt å stå ute nå.Turbo Coach wrote:sjekk simmer-ringen og o-rings tettningen på dieselpumpa di. hadde samme problem selv og feilsøkte i lange baner men fant ingen lekk.
-
narle
- -

Må prøve en annen tank,tror jeg.kanskje det er noe rør som er av inne i tanken.Hva tror dere?narle wrote:Nå har jeg prøvd å starte opp igjen,men den stopper med engang.Det kommer så mye luft at det er ikke tvil om at det er feilen,men hvorfra kommer luften?Husker nå at det ble blåst med trykkluft i røret fra dieselfilter til tank(og andre vegen) da motor ble satt inn,kan det ha skjedd noe inne i tanken da?Bilen hadde ikke problemet da den ble kjørt inn for motorskift. HJELP!narle wrote:Hei.Takk for tipset.Har skifta dieselpumpa nå,det er den som var i bilen før og den var ok da.Har ikke startet opp ennå,kaldt å stå ute nå.Turbo Coach wrote:sjekk simmer-ringen og o-rings tettningen på dieselpumpa di. hadde samme problem selv og feilsøkte i lange baner men fant ingen lekk.
-
narle
- -

Re: Luft i diesel t3 90.
å
hei.Nå er dieseltilførsel i orden.Satte på ei elektrisk innsprøytingspumpe i 10 min. og tilslutt var lufta borte,skjønn det den som kan.Det skumma helt hvitt lenge før det ble normalt med diesel i røret.narle wrote:Har problemer med at det kommer luft i dieselen.Ser det mellom filter og pumpe.Skiftet filter.slange frem til tanken,men like mye luft.har disse bilene problemer med røra nedi tanken?Kan det være returen på filteret som slipper inn luft?
Last edited by narle on 01 Jan 2005, 12:15, edited 1 time in total.