Ny hovedlykttype til T4?
Se der ja, det ble jo flott.
Jeg synes faktisk at lyktene uten crom gjorde seg utrolig mye bedre. Nesten så jeg har lyst til å bestille et par selv. Men fornuften får vi håpe tar overhånd, man kan vel si det slik at det er mye min 2,4d trenger før nye lykter.
Jeg synes faktisk at lyktene uten crom gjorde seg utrolig mye bedre. Nesten så jeg har lyst til å bestille et par selv. Men fornuften får vi håpe tar overhånd, man kan vel si det slik at det er mye min 2,4d trenger før nye lykter.
Jakobsen
Vwbus Mjøsa!
NT2K
T3 1.9 TDI, 1990 Coach. (trenaren)
T3 1,6TD Westfalia Joker 1982. Tante Grønn
T3 2,1 Wbx Tristar syncro
T4 2002 Syncro
Vwbus Mjøsa!
NT2K
T3 1.9 TDI, 1990 Coach. (trenaren)
T3 1,6TD Westfalia Joker 1982. Tante Grønn
T3 2,1 Wbx Tristar syncro
T4 2002 Syncro
Takker, godt flere er enige i fargevalget!solrikioo wrote:Blei jo bra. Synes svarte ser 1000 ganger bedre ut enn de i crom :p
Xenon kalles det du må ha i tåkelysene :p
Xenon? Nope!
Har ikke den store nytten av det i tåkelyktene, siden de 99,5% av brukstiden fungerer som kjørelys på dagtid.
Hvite pærer er bestilt nå i kveld!
hmmm.... etter å ha sett bildene til vegard begynner jeg å tvile på mitt valg av type lykt. Trodde de sorte ville se it som to store hull i front (jfr. bildet som T4-DK la ut), men de ser mindre "påklistra" ut enn chromen.....
Arg---- CRAP!
Regner med at det blir vanskelig å bytte dem med noen med sorte.... hehehe.
Arg---- CRAP!
Regner med at det blir vanskelig å bytte dem med noen med sorte.... hehehe.
Stian Korneliussen
2004 MULTIVAN HIGHLINE
2004 MULTIVAN HIGHLINE
Heisan.
Er det noen som har montert xenon i nylyktene????
Fikk kittet i dag. Satte i gang, men pæren ville ikke inn.
Så for meg ser det ikke ut som at det går, pæren buttet i mot når jeg prøvde og få den inn. Den bare stoppet før den var halvveis
Så for meg ser det ikke ut som at det går, pæren buttet i mot når jeg prøvde og få den inn. Den bare stoppet før den var halvveis
Mvh
Erik Solvang
Caravelle t4 -98 lang utgave 2.5 tdi
Caravelle t4 -94 lang utgave 2.4 9 seter
Ford Galaxy -04 1.9 tdi
x-Caravelle t4 -95 kort syncro 2.4 9 seter
x-Caravelle t4 -92 lang utgave 2.4 9 seter
Har vag-com
Erik Solvang
Ford Galaxy -04 1.9 tdi
Har vag-com
Jeg tittet såvidt på dette når jeg monterte lyktene, og reagerte på at pærene satt såpass dypt inne i lyktene.
Sleng ut dimensjoner og noen bilder av problemet da!
Det finnes kanskje xenon-sett i H1 som har slankere pæresokler.
Muligens noen vet noe hvis de ser hva problemet er.
Selv har jeg foreløpig valgt å bruke de originale pærene, men Osram Nightbreaker(55W) er allerede innkjøpt til nærlysene.
Sleng ut dimensjoner og noen bilder av problemet da!
Det finnes kanskje xenon-sett i H1 som har slankere pæresokler.
Muligens noen vet noe hvis de ser hva problemet er.
Selv har jeg foreløpig valgt å bruke de originale pærene, men Osram Nightbreaker(55W) er allerede innkjøpt til nærlysene.
Har prøvd og montere xenon i fjernlysene, men pærene ville ikke inn der heller
Hullet er for trangt.
Hullet er for trangt.
Mvh
Erik Solvang
Ford Galaxy -04 1.9 tdi
Har vag-com
Erik Solvang
Ford Galaxy -04 1.9 tdi
Har vag-com
esol wrote:Heisan.
Biiiilder!!!!!!!vw&saab wrote:Jeg fikk xenonsett i dag og filte til slik at hullet ble stort nok, alt OK, MEN det er midt i lysbildet en skygge av pæra. Hva i alle dager skal man gjøre med dette?
Har tullet fælt nå. Fant ut at pæra står rett som den gjør. Grunnen til at jeg fikk skygge i lysbildet mitt VAR den lederen til xenonpæra noe halogenpæra ikke har. Jeg fikk skygge fordi jeg ikke hadde filt nok plass til pæra der hvor lederen går. Den hadde derfor bøyd seg og oppsto som en skygge i lysbildet. Så snart jeg får begge lysene i orden så kommer bilder 
Jaja, dessverre ser det ut som det er vanskeligere enn som så. Lysskjoldet inni lyset ligger for langt bak slik at pæra vil ta borti den. Pæra er for lang og lyset vil ikke komme i fokuspunktet. Løsningen blir vel å bytte ut linsa og reflektoren med en som støtter xenon. En stor skuffelse. Håper det går an å få tak i xenonpære som er kortere.
-
toaake
- -

- Car: T4 1995
- Phone: 92498323
jeg fikk dugg første turen jeg var ute å kjørteesol wrote:Lurer på om det er flere som har problemer med dugg i ny-lyktene?
Min venstre lykt dugger nederst i venstre hjørne.
Torgeir Aaker
1958 T2 Split buss (Gml militærbil)
1958 Boble
1966 Taksenket boble
1972 Jubileums Boble
1974 innkortet golf 1.5D
1995 Caravelle
1958 T2 Split buss (Gml militærbil)
1958 Boble
1966 Taksenket boble
1972 Jubileums Boble
1974 innkortet golf 1.5D
1995 Caravelle
Mange blikk jatoaake wrote:jeg fikk dugg første turen jeg var ute å kjørteesol wrote:Lurer på om det er flere som har problemer med dugg i ny-lyktene?
Min venstre lykt dugger nederst i venstre hjørne.bruker jeg aldri nærlys som regel, park og spredere her
men man får mange blikk
er litt artig når man møter dyre BMW'er og mercer å di kikker på en gammel vw
I dag pratet jeg med maelkedrengen på forumet som også kikket på lysene.
Ellers er det mange som kikker når jeg kjører gatelangs, det skjer ikke så ofte med en "vanlig" velle
Jeg har de samme opplevelsene. Det er mange overraskede blikk når en Caravelle kommer rullende med slikt lysoppsett.vw&saab wrote:Mange blikk jatoaake wrote:jeg fikk dugg første turen jeg var ute å kjørteesol wrote:Lurer på om det er flere som har problemer med dugg i ny-lyktene?
Min venstre lykt dugger nederst i venstre hjørne.bruker jeg aldri nærlys som regel, park og spredere her
men man får mange blikk
er litt artig når man møter dyre BMW'er og mercer å di kikker på en gammel vw
I går så stoppet jeg litt utfor byen på en parkeringsplass. Da kom en velle inn på plassen og eieren lurte på hvor jeg hadde fått tak i de lysene. Han hadde lang front og såvidt jeg vet så får man ikke disse lysene til den. Det var spesielt ledlysene som var fristende
![]()
I dag pratet jeg med maelkedrengen på forumet som også kikket på lysene.
Ellers er det mange som kikker når jeg kjører gatelangs, det skjer ikke så ofte med en "vanlig" velle
nå men jeg har valgt at skifte lygterne igen, til et sæt projekt zwo lygter, da jeg ikke er tilfreds med at min hjelm som er lavet om skulle justeres op 5-6 mm for at lukke, så skulle jeg beholde mine nye LED så skulle der ny hjelm og grill og lakering til så valgte simpelt at bytte lygter med en i dk som havde et sæt projekt zwo lygter...
Hilsen T4-dk