Hei,
Ser at caravellene med 2.5 bensin blir liggende svært lenge til salgs på finn.no. Er det bare at de er dyrere i drift, eller er dette noe man bør styre unna?
Bensin
-
Pyro_smurf
Re: Bensin
Jeg tror mye av dette beror på at folk tror det blir så mye dyrere med bensin enn diesel i drift.monor wrote:Hei,
Ser at caravellene med 2.5 bensin blir liggende svært lenge til salgs på finn.no. Er det bare at de er dyrere i drift, eller er dette noe man bør styre unna?
Det er nok en viss forskjell, men prisen en må legge til for en diesel vil nok utgjøre ganske mange tanker før den er utlignet.
På jobbens gamle lange -94 med 2,5B og automat hadde vi oftest et forbruk på 1,5-1,6 på 90% bykjøring med mange ulike sjåfører. Jeg målte den en gang på ren landeveiskjøring til litt over 0,8 godt lastet med folk og utstyr. 4 personer og masse dykkeutstyr utgjorde nok noen hundre kilo.
Jeg ville glatt kjøpt en 2,5 B dersom jeg var i kjøpsmodus for T4.
Og raskere varme og lettere vedlikehold er jo heller ikke noen ulemper.
Må bare si meg 100% enig. Har VR6 med automat og ligger med blandet kjøring på ca 1.15. Super bil og kjøre...Hadde 2.4 diesel manuell før, men synes den virket litt mer "lastebil" ved småkjøring.Arild wrote:Hei,ha uten tvil gått for en VR6 vist eg var deg,Min VR6 ligger på 1,1l på småkjøring med pigg dekk.lang kjøring ligger den på 0,9 uansett opplasting å dekk.Med 245/45 18" å total vekt på 2450kg brukte den 0,9l i sommer.Kjør på å kjøp bensin vi har ikkje angra ett sek
Last edited by gustrid on 30 Dec 2008, 14:32, edited 1 time in total.
-97 Caravelle VR6 aut 8 seter kort
-93 Caravelle 2.4 diesel 8 seter kort (solgt som delebil )
-99 Passat 1.8 aut ( solgt )
-03 Audi A4 TDI avant mlt
+ masse annet som er solgt
-93 Caravelle 2.4 diesel 8 seter kort (solgt som delebil )
-99 Passat 1.8 aut ( solgt )
-03 Audi A4 TDI avant mlt
+ masse annet som er solgt
-
charlie 21
- -

- Car: T4 -97 Caravelle TDI
Jeg ville også gått for en bensinbil igjen.
Den jeg har er en syncro, så den vil ha litt "suppe" når vi er på tur.
Det blir en del småkjøring og når vi er på langtur henger det gjerne en campingvogn bakom.
Men jeg fikk bilen såpass billig når jeg kjøpte den at hvis jeg skulle kjøpt en TDI den gang, så måtte jeg lagt til 80-100.000,-.
Den jeg har er en syncro, så den vil ha litt "suppe" når vi er på tur.
Det blir en del småkjøring og når vi er på langtur henger det gjerne en campingvogn bakom.
Men jeg fikk bilen såpass billig når jeg kjøpte den at hvis jeg skulle kjøpt en TDI den gang, så måtte jeg lagt til 80-100.000,-.
Født fri, skattet ihjel!!!
Nøye planlegging kan aldri erstatte ren og skjær flaks.
-97 Caravelle TDI
-96 Transporter 2,5B Syncro
-68 Volvo Felt
Jan Kenneth Glomstad
Nøye planlegging kan aldri erstatte ren og skjær flaks.
-97 Caravelle TDI
-96 Transporter 2,5B Syncro
-68 Volvo Felt
Jan Kenneth Glomstad
-
maelkedrengen
Hei,kor har du gass tanken helst?forbruk med gass?litt bilder?Har gått lenge og vurdert dette,men her som eg bor er det ett lite stykke(omvei)til nermeste lpg stasjon.Har lite lyst å ødlegge bagasjeplassen.har hørt at forbruket blir såååå mye større med gass.Fint med litt synspungter fra en med samme bilVR6-OPK wrote:Er også VELDIG fornøyd med min VR6
Fikk installert lpg(gass) i juli08
Bra drag pluss at den støyer lite.
God kjørekomfort.
Arild
T4 02mod 151hk tdi
T4 02mod 151hk tdi