1985 T3 Reimo

T3-Prosjekter (Caravelle/Transporter 1980-1991/Syncro -92)
tranphomer
-
-
Car: T3 1980 2.7l
Phone: 91665891

1985 T3 Reimo

Post by tranphomer »

Da fikk jeg endelig en rett type bil! Denne gangen ble det en 1985 caravelle Kombi med 2,1L 112i motor.

Ligger masse bilder her allerede, men et til skader ikke!
Image
Image

Denne bilen har det vert mye frem og tilbake med, så håper den endelig blir her hos meg! Den var en drøm og kjøre. Hentet den hos Extremeracing i lyngdal. Det hele startet med Andrew som var så hyggelig og invitere meg på kaffe i dag. Vi preket mye frem og tilbake om bil og det som måtte være, før han kom med den strålene ideen, hvorfor ikke bare hente hjem bilen som gikk under navnet "Orange Lightning". Bitt som jeg var, kastes vi oss i syncroen til Andrew, som var en drøm og kjøre! Fikk prøvd den et stykke selv når Andrew "fikk låv" å prøve min. hehe. Det er Coach stoler forran og just nå står bilen på helårsdekk. Har vindavisere og sotete ruter.

Bilen hadde litt småfeil som nok bør rettes etterhvert.

Fikk også med en 1990 caravelle Coach som delebil. Kommer til å ta interiør fra denne, rense og sette inn i "kombien", både paneler og tepper.

Delebilen:
Image
Image

"What to do:"
Fjærne dødningehodet fra VW logoen!! |---| Done!
Kommer også til å feste gangstercap, da 2 skruer ikke er nokk.
Listverk rundt vinduer(sort),
Fikse litt rust på innsiden,
grunne innersiden(ovatrol) før teppene legges på nytt.
Skifte varmeapperatet |---| Done!
Skifte slavesylinder |---| Done!
Fikse flasset lakk
Sette på coach fangeren.
Rocknroll seng. / Fjerne skillevegg.
Innkjøp av kaffebord
Lage en god overnattingsløsing.
Servo
+++

Må bare si tusen takk for gjestfriheten jeg ble møtt med hos Andrew og Fannypower!

Torkel
Last edited by tranphomer on 20 Apr 2010, 01:23, edited 13 times in total.
Rapidspeed
-
-
Car: -87 GL Syncro,-88 2wd aut GL
Phone: 95095170

Post by Rapidspeed »

gjestfriheten hos Gill og Andrew er eksepsjonell... herlige mennesker, skal lete lenge etter mennesker med mer positiv innstilling til alt... all ære til dem.. :wink:
-19 Tesla model 3 LR
-91 Caravelle westfalia TDI Syncro

Jan..
Member of GangsterCapCrushers...
Member of Vw Militaria Norway, syncrodust nr1
Tæff
-
-

Post by Tæff »

Grattis med bil mann!!!!

Blir bra dette, støttar også elimineringa av dødninghauset... =)
Biler: høg byttefrekvens på bil eg?
Siste år:
95 modell Vw transporter...
90 modell Subarusyncro "Krøvel Velle" Frå Velle i ValleVoll solgt
94 modell Vw Caravelle 2,4 D "Monar"
90 modell Caravelle C "Gunnar"
extremracing.net
-
-
Car: Caravelle 2,5TDI Audi 80Gl 1973
Phone: 97580778

Post by extremracing.net »

takker for et hyggeligt besøk og grattulerer med fin bil, hehehe ;) skal følge med her.
Golf 2 1,9 TDI
Caravelle 2,5 TDI
Torbjørn her ja :)
AVWK
TaigAGreEn
-
-
Car: T3 SYNCRO
Phone: 40492641

Post by TaigAGreEn »

Gratulerer med bil og velkommen i klubben :D
Tage Vedal

T3-fan
elraso
-
-
Car: T1 T3

Post by elraso »

hm en trist dag lyngdal 2 t3 mindre he he men de kommer sikkert til ett godt hjem i kr sand :-)
x vw 87 syncro 1,9 tdk m sperre bak 8 seter og monsterhjul.. militær camo

x doka.1,9 tdk
vw 56 raggtopp
tlf 97729656
Bjørn Nilsen.... skedsmokorset
Trænaren
-
-
Phone: 91766770

Post by Trænaren »

Gralla så møje...Det va pigede på tiå...hehe...

Ps,dødningehåve kan eg øveta for å ha på "ratlookeren" min...:-)
Harald Undheim..

Westcoastbus
tranphomer
-
-

Hehe

Post by tranphomer »

Haores bra ut ;) Ska sjå om eg får henta delene i Lyngdal så fort så mulikt! Slavesylinderen te clutch og varmeapperatet. Våre greit å få litt varme bag rattet. Får sjå om eg får rydda utav bilen og vaska litt på søn/mandag. Sitte og ser på seteløsning nå. Tror det blir rock&roll bagerst, med større rom framme.

Ska sjå korti hoveskallen går av. Litt meir vesentlige ting først. Coachpanel ++

Blir bra å ha en te t3 på nærbø om kje 2!
tranphomer
-
-

Mekking på t3!

Post by tranphomer »

Da var slavesylinderen til clutchen skiftet og varmeapperatet fungerer! Var så heldig at jeg fikk bruke garasjeplass hos andrew til å skifte dette. Han viste hvordan det skulle gjøres, og jeg prøve meg fram! Fikk skiftet slavesylinderen på søndag, samt startet demonteringen av varmeaparatet. Mandag ble det gjort mye, fikk hentet varmeapperatet utenfor kristiansand sammen med andrew, trænaren hadde tatt det med. Jobbet med og skifte dette en god del tid av dagen.Vi(meg,andrew) fikk hyggelig besøk av Daniel og Trænaren.

Klokka nærma seg kveld og varmeapperatet ble satt inn, sammen med radio, voltmeter og diverse. Bilen ble rydda fint opp og kjørt inn til krsand. Fylte tanken litt for mye opp (stoppemekanismen slo ikke inn) så måtte kjøre litt. Fylte også på med dyserens og kondensfjerner. Den går litt lavt ned på tomgang. Ellers kjører bilen veldig bra, skal sjekke plugghetter, og resten av tennpluggene, ser ut som disse har blitt justert av noen, pluss de er litt sotete, så får kanskje litt mye bensin. Har også bestillt nytt luftfilter(var ikke noe der). Blir bra og skru i ut interiør i delebilen som nå står på jæren etter litt frem og tilbake. (den rikket seg ikke) Ser også fram til varmere vær siden en forkjølelse nok sniker seg på.

Er ennå på jakt etter en Rocknroll seng!;)

Takk for hjelp til andrew og gill! Ser frem til å skifte vifter i både Ole og Rosie!
Andrew
-
-

Post by Andrew »

Ny slavesylinder på plass:
Image
Image
Uten dæsj og varmeapparat:
Image
Minitreff i garasjen:
Image
Ferdig så langt:
Image
Andrew Wilder 90198654
'Ottar', 1992 syncro ambulanse, 2.1 MV
'Xavier', 1992, 2.1, 2 diffsp. + decoupler.
'Kaleb', 1989, 2.1, 2 diffsp. ex-bårebil + decoupler.
extremracing.net
-
-
Car: Caravelle 2,5TDI Audi 80Gl 1973
Phone: 97580778

Post by extremracing.net »

blir bra dette,men syntes det mangler noe i fronten,jo den lakka grillen + lykte listen ;) hehe
Golf 2 1,9 TDI
Caravelle 2,5 TDI
Torbjørn her ja :)
AVWK
tranphomer
-
-

Post by tranphomer »

hehe, skal skifte alle griller/fangere, lakere sort. Ny lyktelist, mye knekk og diverse i den gamle. Grillen ramla nesten av i fart, sånn skjer når låsemekanismen ikke funka ;) hehe
Trænaren
-
-
Phone: 91766770

Post by Trænaren »

Her var det en del kjentfolk ja.....:o
Minitreff i garasjen:
Image
Harald Undheim..

Westcoastbus
patrick
-
-
Car: T2-74, T3-Syncro Halvpanel, T3 Atlantic

Post by patrick »

hva er det far gjør siden dere ler av han alle mann?
-74 panel bay Til salgs
-86 syncro halvpanel 112i
-90 Atlantic automat calypso green.

Medlem av Rundlyktgeriljaen, Syncronautene, Westfalia Campers, Veterangjengen, Kristiansand og Årvoll Bus-Depot, Agder VW-Klubb

Patrick W.
Tæff
-
-

Post by Tæff »

Typisk foreldre å gjere spillopper og triks når yngre folk er på besøk...haha...(vel sån var min far da eg var yngre til min store forferdelse)

Blir bra detta der!! =)
Biler: høg byttefrekvens på bil eg?
Siste år:
95 modell Vw transporter...
90 modell Subarusyncro "Krøvel Velle" Frå Velle i ValleVoll solgt
94 modell Vw Caravelle 2,4 D "Monar"
90 modell Caravelle C "Gunnar"
tranphomer
-
-

Update!

Post by tranphomer »

Da var bilen nok et steg videre camping. Har skrudd ut og Kastet kombi innredninga som sto i bilen.

Fikk skrudd utav en full bredde rocknroll seng av Dansken(daniel), samt skap forran i en bil som skal bli spiker. Fikk også tatt ut noen fine grå panel innvendig. Dette skal inn i bilen når det blir varmere tider, må tørke bilen innvendig pga den er litt fuktig. Under treplata midt i bilen var det lagt gummimatter, gulvet glinsa som nytt, litt rust hvor den gamle kombi innredninga sto. Går over hullene med noe rustoppgrunning.

Bilen har blitt bygd om til kombi, men usikker på hva den var før.

Har ellers satt på nytt dørhandtak på skyvedøra, låsen ble renset og andrew fikk den til å fungere igjen og nytt CaravelleC merke bak på døra.(mangler dobbelsidig tape)

Nå gjenstår det rensing og støvsuging/vasking av rocknrollseng og skap. Har hatt hund i denne bilen, så er en del hundehår.

Bilder kommer senere.
hva er det far gjør siden dere ler av han alle mann?
Tror han prøvde å holde seg serriøs når Gill skulle ta bilde, han greide det såvidt. hehe
Even
-
-
Phone: 95011694

Post by Even »

Ser bra ut dette!!
Norsk natur er best sett gjennom frontruta på en lastebil.

For tiden uten VW buss, men....
vladS

Post by vladS »

Gratulere me gammelbilen min! Nå e d 3stk prosjekttråder på denne bilen her på forumet.. hehe
vladS
tranphomer
-
-

Ja, en god del

Post by tranphomer »

vladS wrote:Gratulere me gammelbilen min! Nå e d 3stk prosjekttråder på denne bilen her på forumet.. hehe
Ja 3 prosjekt tråder. Lurer på hvorfor alle bare seller videre, hehe. Har du noe mer info om bilen du? Nå er det ikke mer interiør inni bilen, meste er strippet og tatt ut. Har det vert mye tvsjermer i den eller lignende? "have an eargasm", "hegre.no" Hva har den kjørt som. Var det du som lakkerte?

Torkel
tranphomer
-
-

Dagens arbeid.

Post by tranphomer »

I dag har jeg vert med Andrew og tatt av diff foran, slik han kan få drift på fremhjulene igjen. Var en god og kald start på dagen på et glatt underlag.

Fremdrift på min bil:
- Tatt av "tågelys" forran.
- Fiksa ledninger i front, stripsa, tapet.
- Festa fangeren, 2 kilo med sikafleks er blitt tatt bort.
- Microbryteren er justert riktig, "klikk, klikk"
- Kastet KOMBI innredningen som er blitt satt inni i ettertid.
- Sett hvor det trenger sveis og fiks når varmen setter inn.

Blir ikke lenge til jeg får hentet interiøret fra Coachen som står hjemme. Har forresten hele stua full av rocknroll utstyr.

Noen innspill?
Nok en bra mandag med mekking!;)

Torkel
Sunshine
-
-
Car: SOLGT
Phone: 47886669

Post by Sunshine »

Innspill.... Tja:)
Bilder er alltid bra:)
Tommy Solheim
Tlf 478 tommy (86669)

Vw Touran 2,0 TDI
Member of team Syncronaut No 8
Kaffebord installert.

HUSK BILBELTET!
tranphomer
-
-

Bilder.

Post by tranphomer »

Sunshine wrote:Innspill.... Tja:)
Bilder er alltid bra:)
Bilder får komme i morgen. Er trist å se en tom bil ;)
vladS

Post by vladS »

Jeg kjøpte bilen i februar\mars 2008 for å bruke den som festival bil om sommeren og bruksbil mens jeg fiksa på den andre bilen.

Jeg kjøpte den av en i egersund, som hadde kjøpt den av en i stavanger. Det er han i stavanger som har lakket den.

Jeg ville egentlig beholde bilen, men det ble for dyrt med tiden.. for ja, jeg hadde mye problemer med bilen. Girkassen røk på den siste festivalen jeg var på, så vi måtte ned å hente den dagen etterpå med biltralle, hehe. Så på grunn av de ekstra kostnadene hele tiden, så valgte jeg å selge den.

Bilen hadde også en tendens til å ikke ville starte, å det var to grunner fant jeg ut. Luftfilteret kan lett løsne og da vil den ikke starte uansett hva. Den andre grunnen er at den plutselig ikke fikk drivstoff, det ble fiksa lett med å løsne en skrue på innsprøytningen.

Jeg hadde en del stereo i bilen og diverse skjermer, i nakkestøtter og en 15" tv mellom varerommet og baksetene.

Jeg kommer til å savne bilen, den har vært med på mye morsomt!
vladS
vladS

Post by vladS »

Fikk du foressten med alle hjulsettene?
vladS
tranphomer
-
-

Post by tranphomer »

Okei så du hadde den i noen mnd. Kommer til å bruke bilen på vwtreff, og festivaler, samt en tur nedigjennom europa. Bilen har altså sirkulert litt. Fire eiere den siste tiden. Lakk jobben er jo så som så. Han har brydd seg mer om den en innsiden i bilen ser det ut som. Hvem kjøper lakk som koster og kjører rundt med kombi innredning og sprukken innredning ;) hehe.

Var det du som skiftet girkasse da? Føler girene tar veldig bra nå. Har sjekket microbryteren som gjør at den går lavt "oppogned" på tomgang. Starter veldig fint. Ikke hatt problem. Ved høyere gir og lavt turtall blir de av og til nykking, men ikke noe nå etter jeg har fått kjørt litt. Skal få inn drivstoff nå.

Andre "ting og legge merke til" er at eksosanlegget må vere skiftet til et dårligere etter du tok photoshooten din. Nå lekker det fra begge sider og mangler endestykket. (Dette må skiftes.) Det er også en lekasje fra bensintanken. Denne lekker når jeg fyller over 37 liter, og lukter kjempe.. Sikkert mye rusk og rask i tanken også. (Dette SKAL skiftes en gang) Luftfilteret står festet med 2 gummituter i bunn av bilen, og det er festet med en clips i veggen, strammet nettop dette fast til "huse med microbryteren, tendens og glippe vis det ikke blir festet riktig.

Skiftet eieren fra en 1.9 som står i vognkortet til en 112i? Det står nemli at det har vert en 1.9 i vognkortet. Hvor mange liter brukte du mila, syntes det forsvinner nokså fort. Har ikke sett endringen etter microbryter enda. (kan også være at jeg aldri fyller mer en 35 liter. hehe)

Heldigvis har jeg ikke varerom lenger i bilen ;) hehe. Vil nesten ikke spørre hva. Satser på jeg har den ferdi med innredning på nyåret.
Post Reply