Gu bedre...
Kjørte til Rena søndagen, skulle hente stash før seminar andre steder.
Ser på bilen foran meg under oppstart at frontlysa funker, så da kjører man vel ? Baklysa vises i bilen bak og da veit man alt er på stell.
Men etter ankomst her, hoppa jeg ut av bilen for å måke en liten beta snø så bilen slapp stå ute i snøen - da ser jeg venstrelyset er vekk. Jaja, det er vel detta evigvarende problemet med reléet Møllergutta preiker om som gir seg for et godt ord - igjen. Bare seks mnd sia sist det ble bytta
Klok av skade ved det å kjøre i skumring uten kjørelys, lot jeg Tyskerbrakka stå og tok istedet Tyttebæret (Til salgs, forumrabatt inklusive får du den for 165k).
Så kjører jeg tilbake hit imårres, men tanken slår meg underveis at steike det kunne vært greit å stå på jobb for å skru på bilen. Garasje, strøm, tørt og tar jeg med varmeovn kan man simulere varme der man står/ligger.
Well, fire km vei kosta meg NOK. 500,-/km idag, forenkla forelegg på to laken.
-Mangler kjørelys venstre side.
-Mangler kjørelys høyre side.
-Mangler parklys venstre side.
-har skrudd i ekstralysa som jeg handla av Rune 1 i høst, jaggu fikk ikke lampene et eget punkt, de også
(Ekstralampene er jo to stk, jeg kan jo late som om jeg er taknemlig for at de ikke fikk hver sin feilmeldingslinje i mangellappen).
Mr. Officer mente på detta var automatisk bruksforbud, og at normen var at slike feil betyr at bilen må stå og hentes på henger/med bil til verksted.
Jeg fikk til uti nesteuka med å få utbedra feilene, så det ble å ringe gribbene på Elverum, da. Skal få dem til å strekke ny krets til ekstralysa fra dashen, tid har jeg. Så kan jeg samtidig late som om jeg har penger nok
Leverer bilen imårra, så får de utbedra den "vanlige" el-feilen og kobla opp ekstralysa så kretsen er klar for Hella 3000-lampene jeg har liggende
Jeg tror det er fjerde gangen jeg har detta samme problemet med lysene foran, og en skulle vel tro et verksted ville utbedre feilen - ikke bare stedet som indikerer feilen ?
En tannlege river ikke huet av meg fordi jeg har vondt inni huet mitt, om jeg skulle få tannpine ? Han går til tanna og fikser den, og samma mener jeg jaggu Møller skal få gjøre nå. Syns ikke det er for mye å forlange at de ikke skal kurere symptomet, men heller fokusere på selve sykdommen, jeg da
Har noe bilder liggende av Tyskerbrakka fra søndagen da jeg ironisk nok var innom jobben med bilen og parkerte i garasjen den nå står i, men jeg skulle jo over dalen etter Tyttebæret for å kjøre hjemover, så da tok jeg seeelvsagt Tyskerbrakka tilbake hit, da. Sånn at det ikke skulle være mulig å unngå "totusenkronerskrysset" i mårres
Godt fornøyd allikkavæl. Bilen blir fiksa, tajmer jeg det rekti kan jeg jo sette Tyttebæret på service - fikk høre første service lå mellom 15.000 - 30.000 km men det var bare "før 15.000 km" som gjalt da jeg tok kontakt med Yota for å høre om innbyttemulighetene
(Få slike tall svart på hvitt, folkens!)
Det betyr at jeg ikke kan kjøre oppom Grefsenkollen i tilfelle noen skulle være der ifm grillønsker på søndagen.
Det betyr at de penga jeg ikke har som jeg skulle bruke hos Martin på
(hald dykk fast no, kara !!!) et TÜV-godkjent to tommers
senkesett, smussavviser til panser, øyelokk og litt sånt småstash før ferien som jeg jo i utgangspunktet skulle bruke langs landeveien.
Greit siden jeg jo er blakk, ugreit siden det blir dårlig med tid for montasje senere.
Hadde sett for meg å levere inn firma-utstyr i midten/slutten av mai, det kan jeg bare ta rennafart og hoppe & drite i fordi det kom et skikkelig "prestisje"-oppdrag dalende rett ned i dumme-Yngves fang idag. Dermed ryker det som er av forberedelser til sommeren, i allefall etter den tidsplan jeg og konemor hadde spikra i.l.a vinteren.
Men det gir prestisje til meg etterpå, det gir økonomisk gevinnst (også etter endt engasjementskontrakt her) siden jeg får lov å skrive OT på fri mitr i anledning "sjefsoppdraget".
Ironisk nok passerte jeg 200 OT ifjor, uten søknad
Så ekstrainntekten ifm detta våset går rett i Tyskerbrakka. Dét er gode greier
Men Kretaturen som heldigvis ikke var bestillt må plasseres akkurat der det passer som midt i baken - dvs ikke
Så får vi late som om Husstanden sparer penger på den utsettelsen.
Jeg kan jo benytte ledige stunder til å skru på det jeg allerede har til Tyskerbrakka, når jeg da får den tilbake igjen. Blir vel påska som går med til det.
mvh,
Yngve S
I godt humør, all motgang til tross