Tenker jeg tar pkk med standardseter foran. Vet ikke helt hva de sier til at passasjersetet er uten fram/bak-justering og at den elektriske samme på førersetet er litt slarkete (kan flytte setet minst en cm frem og tilbake hvis jeg tar litt i), så for å ikke risikere noe har jeg satt inn originalsetene:
Dermed kan jeg også i fred og ro gå i gang med prosjekt armlener. Jeg har to grå armlener liggende ifra klappseteombyggingen på Coachen. Det ene er litt frynsete i stoffet, og det andre mangler justeringsknott og aksling. Så her må jeg prøve å gjøre noe. Får tak i saigabeige Multivanstoff, så trekkene skal av uansett. Men det som mangler deler må jeg se på:
Når jeg tar av plastdekselet ser jeg jo at det har vært noen inni her før og kappet og skjært, uvisst av hvilken grunn:
Slik skulle det ha sett ut:
Først en liten test på om låsemutteren er på plass inni, og det er den. Da tar jeg en rustfri gjengestang i M10 og kapper til rett lengde. En bit krympestrømpe på enden gjør at justeringsknotten sitter godt:
Så tar jeg en nylonforing med 10mm hull og limer fast istedet for den plastplata som her er kappet bort. Setter inn en bolt på tvers under for å holde foringa på plass:
Når limet har herdet er det bare å montere sammen:
Må også reparere litt sprekker i de svarte plastdekslene, men det får bli neste gang. En plastknott til må jeg forresten også ha, den fant jeg på ebay til overkommelige 13 euro.
Og da kan jeg begynne å tenke på braketter på Recarostolen. Jeg tar for meg førerstolen først. Litt fordi den blir mest komplisert siden den ikke er forberedt for armlener, og litt fordi det er der jeg for det meste sitter
Passasjersetet (LX-A) har ferdige hull i sidene så der kan jeg enkelt og greit kopiere Recaros fester og tilpasse disse til VW sine armlener. Disse 87 og nyere armlener er forresten egentlig ikke VW sitt design. Bakpå plastdekselet står det Isri og et kjapt ebaysøk viser at de faktisk leveres som ekstrautstyr til Isriseter fremdeles:
Riktignok ikke helt billig:
https://www.ebay.de/itm/Isri-Isringhaus ... Sw8DJZ5bfH