Dette fordi du har separate lykter for nær/fjern.Sovereign wrote:Hvorfor vil du at nærlysene skal lyse sammen med fjernlysene? Det er etter min mening en uting at mange (alle?) nyere biler ikke dimmer nærlys når fjernlys skrus på. Øyet er slik at det fokuserer mest der det er lysest. Når nærlyset dimmes blir det mørkere nærmest bilen, og øyet fokuserer da lenger frem, der fjernlyset lyser. Sjåføren vil derfor se bedre langt frem når nærlyset dimmes, til tross for at total lysmengde reduseres.kennyeh88 wrote: Har du/dere nå peiling på kjørelys relé? Jeg har nettopp skiftet lykter på min T4.Problemet er at jeg har 2 pærer (nærlys og fjernlys), motsetning til de gamle lyktene 1 pære som styrte nærlys og fjernlys. Problemet er når jeg blender opp til fjernlys slår nærlysene seg av. Hvordan fikse dette?
Dersom du har separate lykter, og nærlys slås av ved bruk av fjernlys i snødrev, så er det plutselig veldig mørkt når du blender ned. Evt parklys i lukta skaper ikke nok varme til å holde lykta snøfri.
Dessuten står det også i lovverket at nærlys skal lyse sammen med fjernlys når det er separate lykter.
Sent from my HTC Sensation XE with Beats Audio Z715e using Tapatalk 2