"Kånebilen"...

T4-Prosjekter (Caravelle/Transporter 1991-2003)
Rapidspeed
-
-
Car: -87 GL Syncro,-88 2wd aut GL
Phone: 95095170

Post by Rapidspeed »

men satte du ikke en fjær merker (R) på venstre side da?? skal ikke ha så mye å si, men gutta på tilsynet henger seg opp i sånnt..
-19 Tesla model 3 LR
-91 Caravelle westfalia TDI Syncro

Jan..
Member of GangsterCapCrushers...
Member of Vw Militaria Norway, syncrodust nr1
Even
-
-
Phone: 95011694

Post by Even »

Er sannelig ikke sikker...Kan gå ut og sjekke når helsa er oppe å går igjen.Sitter hjemme med influensa nå,så det blir ikke mye gjort her,nei.Utenom nettsurfing,da :)
Norsk natur er best sett gjennom frontruta på en lastebil.

For tiden uten VW buss, men....
Even
-
-

Post by Even »

Fruen kom hjem fra jobb og sier til meg at det kommer røyk ut av det hullet hvor det skal komme varme ut bak...Eh...?ok??ja,altså inne i bilen....argh..hva er det det heter...jo vareapparatet altså.Ok,så jeg slenger på meg ett par sko og stormer ut.Røyk er aldri bra en plass det er strøm...Setter nesen nedi og sniffer inn.Puh,heldigvis lukter det bare frostvæske.

Men det ble arbeid på meg alikevel.Fant en rørstuss å satte mellom slangene som går inn på registeret bak.Forholdsvis enkelt å fikse det da.

Noen som vet hva sånnt koster??Er det vanskelig å skifte det??

Stein
-
-
Car: T5 2,5TDi 2008
Phone: 99497790

Post by Stein »

Registeret kostet på min bil ca 1300.- Plug'n pray. Men det finnes minst(MINST) 3 ulike versjoner av dette registeret. Det vet jeg for jeg har prøvd alle tre:)

Stein
Stein Larsen

Fattig, gammel og sliten. Lever med hjernesvulst.
Caravelle 1993 T4, 2.4 D, 10 seter SOLGT
Caravelle 1999 T4, 2.5TDI AUT 10 seter SOLGT
Caravelle 2008 T5 4Motion, 130HK manuell, 8 seter SOLGT

TIguan 2013 Bluemotion TDi
Even
-
-

Post by Even »

ok,skal huske på det :) Tamed registeret altså

rusthaug

Post by rusthaug »

Lurer på om ikke denne har hatt en liten mellomlanding hos meg,vet du om det var "Sommer som Vinter"som hadde den som turbil?Hvis det er den så har den stort sett vært serva på møller skøyen..
Even
-
-

Post by Even »

står "sommer som vinter" i sotinga på bakruta ennå...god bil må jeg si.Eneste store som jeg har hatt med den,er dieselpumpa.Ellers har den rusla fint.

Even
-
-

Post by Even »

Er utrolig hvor stiv bilen ble etter senking.Mye værre enn jeg hadde trodd.Så er den så lav i hjulbuen forran at jeg ikke kan stå på dekket og vaske taket og ruten.

Det med hjulbuen er ikke det verste,men fordi den er så stiv så lurer jeg faktisk på å bytte til orginalfjærer igjen...får se hva tiden bringer...

Even
-
-

Post by Even »

Fruen har fått en lei tendens til å kjøre fra eksosen på bilene våres...I dag var det vellen sin tur :) Knekt av rett etter katalysatoren.Så med noen reservedeler,sveiseapparat,hammer og meisel så ble katalysatorens innmat redusert,og ett mellomstykke sveist på.Så så er det bare bra igjen :D

Startet bilen med katalysatoren av...hørtes ut som en lastebil :S Med gromm lyd og turbo plystring :)

Har fått en malende lyd bak i bilen.høres ut som hjullagerlyd når farten passerer 60-70,og lyden forsvinner i venstresving...Satser på hjullager,ja.Noe som bekymrer meg med denne lyden,er at det maler så det høres selv i fart ned mot 30-40.Hvordan er det å skifte hjullager bak på syncroen??

Even
-
-

Post by Even »

Æsj,må visst bytte venstre hjullager bak.For nå overdøver ikke stereoen lyden lengre.

Sjekket felgen etter 3 kjørte mil,da var den vel rundt 60 grader.......var såpass varm at jeg kunne ta på den.men ikke holde stort lengre enn 5 sekunder.Kjørte fra Ålgård til Bryne i komf,å hjem igjen etterpå.Vel hjemme sjekket jeg tempen,men da var den ikke ikke mer enn rundt 30-40 grader.Satser på at den holder ettpar dager til,så jeg kan få ordnet med leiebil eller noe så jeg kan fikse det selv,eller levere det inn.Lurer fælt på hvor mye det kommer til å koste.Selve lageret koster vel rundt en høvding??

Even
-
-

Post by Even »

Dobbel æsj.....Fikk ikke løs bærebroa,så disse som får betalt for å gjøre denne jobben må visst ta den...jaja,kan ikke få til allt selv. :(

vwtrond
-
-

Senkig

Post by vwtrond »

Du skulle lagt inn bilde så vi fekk sjå resultat av senking. Eg har lurt på 50mm settet , men ønsker jo ikkje for lav bil heller ?

Even wrote:Er utrolig hvor stiv bilen ble etter senking.Mye værre enn jeg hadde trodd.Så er den så lav i hjulbuen forran at jeg ikke kan stå på dekket og vaske taket og ruten.

Det med hjulbuen er ikke det verste,men fordi den er så stiv så lurer jeg faktisk på å bytte til orginalfjærer igjen...får se hva tiden bringer...
Trond Steinar Førde Andersen
Meg: Caravelle 98 mod 2,5tdi lang minibuss (Solgt), :caravelle 9-seter 2001 mod 2,5tdi lang. (Solgt) kjører nå Audi Q7
Konebil: car.9-seter 94mod, 2.4 syncro kort(Solgt) /Ny bil : 1999 modell caravelle 5 seter 2,5tdi lang.
Even
-
-

Post by Even »

Skal se hva jeg kan gjøre med det...men ikke i dag :) Kunne godt vært senka litt til med større hjul,men jeg vil ikke ha bilen så lav.Er så lett å ødelegge noe når det er mye snø,og veiene her er ikke best...Er best med høye biler :D

Even
-
-

Post by Even »

Even
-
-

Post by Even »

Fått bytta hjullageret bak i går...men felgen blir fremdeles varm,som fryktet...håndbrekket slipper ikke skikkelig,så der må noe gjøres.Kan jo ta en jallaløsning med å sette på noen fjører som drar hendelen på kalipperen tilbake,for det virker som det er der problemet er,desverre.Skffe verktøy til å skru kalipperene inn med så di ikke ligger innpå.

Even
-
-

Post by Even »

Vært stille her en stund nå....Har skiftet bremser forran,for di var nede på stålet...Ble mye roligere, og bedre bremser etterpå. :) Så var bremsene bak på venstre siden neste utslitt,for håndbrekket har hengt på der.Så var det til å skifte der og.Var jaggu ikke så lett som tenkt,det...Kjøpte verktøy på biltema,og fikk det jo til.Så nå har bilen nye klosser og kalipperene glir fint.

Begynte med repp av rust.Denne bilen har vært opplakkert her og der.Ikke så godt grunnarbeid,så rusta har fått spist under den nye lakken.Begynte med flekking,men det ble ikke så fint,så bilen ble mattet ned og lakkert i fiiiine farger :) Finner den igjen på p-plassen lett nå :)
Image
Image
Image
Image

Stian
-
-
Car: 2004 Multivan

Post by Stian »

særdeles originalt det der..... kan jammen ikke si det var dumt heller :) Skal du først gjøre bilen spesiell, så er det jo best å gjøre det skikkelig!
Cool :)

(nå ser jeg endelig nårtid jeg passerer deg på veiene, for ellers har jeg alltid lurt på om det var deg jeg så hver gang en lang svart velle kom imot ;) )
Stian Korneliussen

2004 MULTIVAN HIGHLINE
Even
-
-

Post by Even »

Kenner meg lett igjen nå :) Små blomster der grunnarbeidet ikke var på topp....

Even
-
-

Post by Even »

Blir ikke gjort så mye med bilen for tiden.Rydda innvendig i dag,før vi var på minitreffet.Kom 6 biler til slutt :) Runda forresten et magisk tall i dag.....Nestegang det inntreffer er 111.111km til.... :)
[img][img]http://img242.imageshack.us/img242/3833/dsc01378g.th.jpg[/img][/img]
Lurer ennå på om jeg ikke skulle ha skiftet teppet i bilen.Det har vært endel vann i det teppet.Begynner å lukte etter etpar år det.Det er nå det....Men det er ikke så lett å finne greie lange veller på skroten som jeg kan ta teppet fra uten at det koster skjorta heller da.

Noen som har en ide om hva som en kan ha på gulvet isteden for orginalteppet?Må jo dempe lyd i tillegg til å tåle vann...Parkett hadde vært kult :) Eller fliser kansje?Skifer?heheh....

chr18
-
-
Car: lang T4 93mod.
Phone: 90142311

Post by chr18 »

hva med gress? eller torv? hehe
christian
Even
-
-

Post by Even »

Mmmmmm,skeptisk......Vil jo helst ikke ha noe som trenger vann inne i bilen....kan jo bli litt kondens på rutene av sånnt???

chr18
-
-
Car: lang T4 93mod.
Phone: 90142311

Post by chr18 »

legg klikk-klakk da, mange ehr som har gjort dte før deg
christian
Livar
-
-
Car: T3 Caravelle C 1990 DJ

Post by Livar »

Du kan jo ta teppet ut og vaske det...
solrikioo
-
-
Car: Skoda Octavia 2014

Post by solrikioo »

Du som driver med torv burde jo hatt det. Konge å kjøre barbeint og kjenne gresset kile mellom tærne.

:wink:
Even
-
-

Re: "Kånebilen"...

Post by Even »

Hmmmm,la ut en innlegg her i går....er visst borte det ?????Ja,ja.Prøver på nytt i dag :) Regga opp ekstra ryggelys i går.Sota ruter og masse seter i bilen gjør at det er best å rygge etter speil,og uansett nå i disse mørketider er ekstra lys kjekt.Trakk opp ekstra ledning fra batteriet.La et rele bak høyre baklys.Liker ikke å koble ekstralys på orginalledninger.Var greit å trekke ledningen bakfra og frem til dieseltanken,men derfra og frem var det et problem.Endte opp med å trekke ledningen opp i stigtrinnet på førersiden og ut gjennom torpedoveggen igjen.

Kjøpte et arbeidslys på biltema med 2 lyspærer i.Ble bra lys fra det,må jeg si :)
Image
Image
Image
[/img]

Fant ut når jeg var under bilen hvorfor den er så inni !""#¤%&%(/%!!!! stiv etter senkeing og...
Image
Ikke mye klaring der mellom gummiklossen og "skåla"....

Post Reply