Har alt du trenger på delebilen
Forresten har eg sett en annen norskregistrert Transhotellbil. I Trondheim, for noen år siden. Kan kanskje finne bilder når eg kommer heim.

Flott! Trodde det var den eneste i norge. Da har den altså en søster, eller en bror. Skal tro om den eksisterer enda.TaigAGreEn wrote:Kommer heim på lørdag.
Har alt du trenger på delebilenDen står på Finni.
Forresten har eg sett en annen norskregistrert Transhotellbil. I Trondheim, for noen år siden. Kan kanskje finne bilder når eg kommer heim.

Det er helt normalt at vannet stiger i tanken når lokket løsnes. Særlig hvis motoren står stille eller går på tomgang. Når du ruser motoren litt synker nivået i tanken. Jeg pleier å holde turtallet oppe når jeg fyller opp med frostvæske. Fyller helt opp til kanten og skrur på lokket før jeg slipper turtallet ned igjen. Normalt skal det ikke være noe luft i trykktanken. Men det pleier å gå bra hvis det er litt luft helt i toppen etter en sånn jobb som du har gjort nå. Så lenge det er væske i påfyllingstanken vil nok dette luftes ut etter at motoren har vært varm og kald noen ganger. Hvis du får forbrenningstrykk i kjølesystemet vil den ikke klare å få ut lufta i den indre tanken. Men det kan gjemme seg litt luftrester i systemet. Dette ender opp i tanken etterhvert. Ikke gi helt opp om du må etterfylle en liten skvett en gang eller to på de neste turene.j.myrheim@c2i.net wrote:Observerte deretter nivået i ekspansjonstanken. Dette var sunket noe, ca 3 cm fra fullt. Tok da av lokket forsiktig og så da at det var trykk i tanken, fordi at etter at jeg tok av lokket steg vannet til breddfull. Er det noen som kan si om det er normalt?