Rifla aleminium på lasteplanet.
-
skattejegeren
Rifla aleminium på lasteplanet.
Fant aleminiums plater til lasteplanet på en doka hos skrotkalle i går og før jeg visste ordet av det var det flyttet over på planet mitt. Og nå trenger jeg noen gode råd om hva jeg skal bruke for for å få det blankt og skinnende igjen? 
Re: Rifla aleminium på lasteplanet.
Tja, du kan jo prøve med Jif først for å fjerne noe skitt/oksydering og deretter Autosol for å få det blankere.skattejegeren wrote:Fant aleminiums plater til lasteplanet på en doka hos skrotkalle i går og før jeg visste ordet av det var det flyttet over på planet mitt. Og nå trenger jeg noen gode råd om hva jeg skal bruke for for å få det blankt og skinnende igjen?
-
skattejegeren
Du bør bruke maskin, eller kanskje du har god tid i ferien.skattejegeren wrote:Takk for svar. Da får jeg finne frem jif, autosol og noen timers arbeidslyst.
Det finnes også noen veldig bra alu-/krompoleringsmidler fra f.eks. Meguiars, men til et helt plan etc. blir det sikkert svindyrt.
Jeg har brukt Jif og Autosol med godt resultat på oksydert aluminium, men er det mye sår og riper har du litt av en jobb å gjøre hvis du skal speile deg i dette etterpå.
-
skattejegeren