Halloen.
Jeg har har fått tak i et interiørlys med kartleserlampe som jeg har tenkt å bytte med det originale lyset.
Mitt problem er at det er forskjellige kontakter. Mitt originale har bare 3 pin mens det nye har 4 pin.
Er det noen som vet om hvilke ledninger som går til hva? Kan man kjøpe bare en ny kontakt med 4 pin hos forhandler.
For ordens skyld så har mitt originale lys delenr 357 947 111, mens det nye har 357 947 911 C
Er det noen som kanskje har koblingskjema for transporter/caravelle liggende som de vil dele med meg?
Jeg har en Transporter 2,4 D syncro '95 mod
Interiørlys
Interiørlys
Han spiller på en øse, en øse.......
'95 2,4D kort Syncro
'95 2,4D kort Syncro
-
Rudeboy
- -

- Car: T4b California Coach syncro
- Phone: 666
Hei.
Du får svar av Børøyrampen nå ;
På Tyskerbrakka sin første tråd, "Prosjekt og prosjekt... det er da bilen min" finner du at jeg har bytta uten noe krøll av nevnte slag.
Nå husker jeg ei på stående fot om gammel eller ny lampe hadde noe forskjell i selve påkoblingspunktet, men jeg mener det var én detalj jeg stussa over, pønska på og deretter gav jamt fan i
Det skal være plug and play, og min tanke var at det værste som skjer er at jeg blåser ei 10 A sikring - peanuts.
Bilder av gammel & ny lampe der du ser forskjellen hadde vært noe...
mvh,
Yngve S
utvandra fra Ørneveien
På Tyskerbrakka sin første tråd, "Prosjekt og prosjekt... det er da bilen min" finner du at jeg har bytta uten noe krøll av nevnte slag.
Nå husker jeg ei på stående fot om gammel eller ny lampe hadde noe forskjell i selve påkoblingspunktet, men jeg mener det var én detalj jeg stussa over, pønska på og deretter gav jamt fan i
Det skal være plug and play, og min tanke var at det værste som skjer er at jeg blåser ei 10 A sikring - peanuts.
mvh,
Yngve S
utvandra fra Ørneveien
Hehe.Rudeboy wrote:Hei.
Nå husker jeg ei på stående fot om gammel eller ny lampe hadde noe forskjell i selve påkoblingspunktet, men jeg mener det var én detalj jeg stussa over, pønska på og deretter gav jamt fan i![]()
mvh,
Yngve S
utvandra fra Ørneveien
Dein Børøyrampen, dein Børøyrampen
Jeg har desverre ikke bilder av lampene, men skal se om jeg får det til i løpet av dagen/kvelden.
Bjørn
'95 2,4D kort Syncro
'95 2,4D kort Syncro
-
Rudeboy
- -

- Car: T4b California Coach syncro
- Phone: 666
Jafan, dét glemte jeg nevne ;
Lyset jeg bytta ut hadde ikke forsinket kupélys, mens det nye fungerer slik at det lyser noen sekunder etter at døra er slamra igjen etter meg.
Ikke umulig den siste polen tilhører denne funksjonen. Og da har jeg tenkt nok - ny lampe hadde én pol mer enn den gamle.
mvh,
Yngve S
Lyset jeg bytta ut hadde ikke forsinket kupélys, mens det nye fungerer slik at det lyser noen sekunder etter at døra er slamra igjen etter meg.
Ikke umulig den siste polen tilhører denne funksjonen. Og da har jeg tenkt nok - ny lampe hadde én pol mer enn den gamle.
mvh,
Yngve S
Hallo.
Fant koblingskjema på http://www.vw-bus-t4.de/index.php?sid=7 for interiørlys, men bare med tre ledninger. Og ettersom jeg ikke hadde sett ordentlig i posen hadde jeg ikke sett kontakten som hørte til lyset
Men men:
Den har fire ledninger som har fargekode:
1 - svart/gul - Finner ikke i skjema så jeg aner ikke hva denne er til
2 - brun/hvit - som går til dørbryter (?)
3 - rød - som er +
4 - brun - som er jord - etter hva jeg forstår.
Er der någen som vet hva leding 1 er til og om det er konstant strøm eller går gjennom en bryter?
God hælg
Fant koblingskjema på http://www.vw-bus-t4.de/index.php?sid=7 for interiørlys, men bare med tre ledninger. Og ettersom jeg ikke hadde sett ordentlig i posen hadde jeg ikke sett kontakten som hørte til lyset
Men men:
Den har fire ledninger som har fargekode:
1 - svart/gul - Finner ikke i skjema så jeg aner ikke hva denne er til
2 - brun/hvit - som går til dørbryter (?)
3 - rød - som er +
Er der någen som vet hva leding 1 er til og om det er konstant strøm eller går gjennom en bryter?
God hælg
'95 2,4D kort Syncro
'95 2,4D kort Syncro
2 er nok jord via bryter i dørene ja. Er bryter på - lederen på interiørlys, i motsetning til det meste av andre ting som har bryter på + lederenOkken Bom wrote:2 - brun/hvit - som går til dørbryter (?)
3 - rød - som er +
God hælg
4 er jord direkte til lampen slik at den får strøm med bryter i posisjon "på"