Noen i Trondheim som kunne tauet en T3 ca 2 km mot betaling?

Caravelle/Transporter 1980-1991/Syncro -92
Post Reply
tilstad
-
-

Noen i Trondheim som kunne tauet en T3 ca 2 km mot betaling?

Post by tilstad »

Ja, kan jo like godt fortelle hele historien her. Scroll ned til **** dersom du ikke gidder lese hele historien.

Bilen, camperen som jeg hadde med på busscamp i 2006, ble først forsøkt stjålet i februar 2007, som jeg skrev om, og i Juni ble den altså stjålet igjen.

Deretter var og ble den borte, purret gang på gang på politi osv, men de så aldrig noe til den. Så hadde jeg en lengre periode der jeg var ganske syk, og ikke var istand til å ta imot post. Kom deretter til hektene igjen, og lure på hva om bilen hadde dukket opp, og ringte politiet, som sier at "joda, den tauet vi inn for 2 mnd siden, 5 okt, og står på falck. Så jeg reiser dit, og finner bilen ramponert, støtfangere skrudd av, interiør tatt ut, felger byttet ut med standard hjul osv. Forsøker å starte bilen, men går ikke.
Deretter 2 ukers forhandling med forsikring som ikke blir enige med seg selv om det er noe å reparere eller man skal kondemnere, uten at de kommer med noe annet regnestykke enn at det er jeg som skylder de penger.

Ja det høres jo utrolig ut, men regnestykkket deres er altså
Verdi bil 11 000
minus 4000 egenandel
minus 8000 i leie hos falken (100,- pr døgn)
og evt om det måtte bli noe mer minus.

Uansett sånn det står nå er det jeg som skylder de 1000 kr, og mer blir det jo lenger bilen står der.

Dro bort dit idag igjen med ett helt nytt batteri, og forsøkte å starte igjen, men det gikk ikke. Enten er starteren gåen, eller så er det motoren i seg selv som ikke vil gå rundt. Uansett så klarer ikke jeg å få gjort noe med det. Jeg kan jo ikke taue min egen bil, jeg er bare ett menneske.

Spurte falken om jeg kunne betale de for å taue bilen hjem til meg, men det hadde de ikke tid til. På tross av det, så påløper det jo 100,- pr døgn

Så, jeg ventet et par timer, hørte om neste skift kanskje kunne, men det hadde ikke de tid til heller. Spurte noen lokale bensinstasjon rånere om de gadd for litt penger, men, ingen hadde tid.

****** Så spørsmålet er om noen kunne slepet bilen ifra inntauingstomta på sluppen/bilbyen hjem til der jeg bor, ved samfunnet omtrent, mot sentrum, skal være 3 km ifølge kart tjenesten på gule sider.

Nå er jeg nødt til å reise til Østlandet ikveld, men kommer hjem igjen nærmere nyttår, og problemet er jo ikke borte selvom jeg reiser vekk, tvert imot.
t21500
-
-
Phone: 9081tjueen99

Post by t21500 »

Se PM
Pål Strand
Syncronaut
-
-

Post by Syncronaut »

Løser det seg, eller?
Gorm
tilstad
-
-

Post by tilstad »

Ja, vi skal gjøre et forsøk på å taue bilen idag om alt går etter planen :)
Syncronaut
-
-

Post by Syncronaut »

Bra!

Dersom det ikke går, er vi jo flere her fra Trondheim som sikkert kan ta i et tak! Sikkert flere som meg som ikke har vært på nett ila julen...
Gorm
tilstad
-
-

Post by tilstad »

Ja, vi fikk nå bilen hjem. Men det gikk ikke å taue den igang, motoren står dønn fast, enten bare skled bakhjulene, eller så sluret den på clutchen. Vi fikk ihvertfall ikke motoren til å spinne rundt. Så da betyr det jo mer problemer :(

Får se hva det blir til. I værste fall må jeg bytte motoren på gata i kulda. Det blir jo ikke helt lett.

Hva må man betale for en brukt diesel motor nå til dags? denne er jo uten turbo, men om det er like lett å bytte til en med, ville jo det vært best kanskje.
Post Reply