tips ved kjøp av ny/brukt camping bil

Caravelle/Multivan/Transporter 2004 - 2015
Post Reply
landkreditt

tips ved kjøp av ny/brukt camping bil

Post by landkreditt »

.
Hei vi er en fam på tre som ønsker oss en fam bil gjerne en california 06 eller nyere, men er helt grønne på denne biltypen ,lurer litt på å importere en eller kjøpe her i landet fordeler ulemper med dette.
vi trekker litt hestehenger ca 1600 kg hvilken motor .
Hvem bør man kjøpe av ??? :?:

digger at vw har slike forum som dette, på forhånd takk
Last edited by landkreditt on 29 Sep 2008, 08:35, edited 1 time in total.
hunter
-
-

Post by hunter »

Angående motor MÅ dere velge en 2,5 TDI med 130 hk eller 174 hk... husk campinginnredningen veier en del... i en av disse motorene får dere masse trekkraft...
Rikskringkastingen
-
-
Car: T3 Syncro

Post by Rikskringkastingen »

Jeg har hørt om folk som har bruktimportert tyske campingbiler tidligere. Disse bilene har hatt en annen type trykkregulator/tilkobling på gassflaska. Jeg tror ikke det er noe problem å bygge om, men hvis du skal hente en bil fra utlandet bør du være obs på at det kan komme en liten tilleggsutgift på dette før bilen blir godkjent. Jeg vet ikke om dette gjelder California.

Jeg støtter anbefalingen om å velge en av de femsylindrede motorene, ikke bare på grunn av at de går bedre, men de har også kraftigere drivverk. Jeg er redd clutchen på 1,9 TDI kan bli litt i svakeste laget hvis du skal dra tung henger med en bil full av campinginnredning..

Campingavdelingen hos Gumpens Auto Vest as i Kristiansand er hovedforhandler i Norge på VW campingbiler. Det kan sikkert være lurt å ta en prat med dem. De skaffer også mye tilleggsutstyr til California.
Henrik Engen

'91 Transporter Syncro halvpanel 1,6td, ex NRK
'86 Transporter Syncro pickup 1,9wbx
'88 Caravelle C Syncro 2,1
'88 Transporter 2WD pickup 2,1
'87 Caravelle C Syncro 2,5tdi
'83 Transporter D Eurec Cassandra
wickie
-
-

Post by wickie »

Hvis det ikke absolut må være en California, så finns det flere firmaer i tyskland som bygger ut nye og brukte T5 til campingbil.

f.eks.:
www.custombus.de
91 Typ2 T3 Caravelle Syncro DJ
66 Typ1 1300
Peter
-
-
Car: T4 TDI ACV CC
Phone: 90877396

Post by Peter »

jeg har selv importert min california coach fra Tyskland. jeg brukte 1/2 år for og finner den rette bilen.
du må bytte slangen og regulatoren samt gassflaska, men ellers er det ikke noe problem . motoren hadde jeg valgt den store med 174 hk med syncro ,ikke minst p.g.a. tilhengeren.
jeg valgte vw-forhandleren. de hjelper deg med papirene som trenges for export av bil fra eu.har du funnet bilen ,dra nedover ,bestill en "NAF"-test .etterpå forhandler du . jeg sparte en del penger ved og kjøper i utlandet .Tollgreia osv var heller ingen problemer . men du må være klar over at market for disse biler er ganske hot ,d.v.s. det er vanskelig og oppdriver slike biler i Tyskland .
Hilsen Peter
Bussfeber skal ikke helbredes ,bare vedlikholdes .
T4 California Coach 98 Modell ACV 102 HK TDI
Passat 3B Sedan 99 Modell 1.6 101 HK B
Post Reply