vwooosh...!!! wrote:er det snakk om 'subbing' noen sted da...?
ikke bak. men antydning til litt i bakre skjermbuer foran ved sving..
Husk at skyvedørene kan subbe om ikke bredde stemmer med ET.
ok..hmm...je driver å kikke nå på max størrelse felg/dekk til syncroen min for tiden....uten å måtte skjære i skjermbuer osv.... takknemlig for alle tips her... Ville 15 tommers med et på 38 går for eksempel..? (nyere passathjul)
Nick.
VW Mjøsa.
NT2K.
1990 Syncro Doka 1,9 m-Tdi
1990 1,9 Tdi Trufa Coach
2000 Land Rover Discovery II Td5.
Ford 4000
TLF 91785288.
rapidspeed wrote:
ikke bak. men antydning til litt i bakre skjermbuer foran ved sving..
Husk at skyvedørene kan subbe om ikke bredde stemmer med ET.
ok..hmm...je driver å kikke nå på max størrelse felg/dekk til syncroen min for tiden....uten å måtte skjære i skjermbuer osv.... takknemlig for alle tips her... Ville 15 tommers med et på 38 går for eksempel..? (nyere passathjul)
Heisann Nick. Takk for sist! Husk Mercedesen til naboen da!
Lær av andres feil, dine egne kan koste deg livet!
88 T3 syncro, 1,9 TDK
89 T3 syncro 1,9 TDI
90 T3 syncro doka 2,1 112 hk
90 T3 syncro halvpanel, dobbeltdører 1,6 TD
07 Ford Ranger
Member of Team Syncronaut, kaffe- og kartbordgjengen.
Hei Steinn..! ja takk for sist...åssn står det til med Ella..?? God og mett går je utifra...haha..!
Var inspirerte av 15 tommersene dine...men lurer og undersøker litegran på dette med 16 tommerser før je slår til....
Fikk montert Land Rover safari takgrind idag også...men beklager, ska holde meg til tema her nå.... Lurer fortsatt på om 15'' med en ET på 38 går...?
Last edited by vwooosh...!!! on 13 Aug 2008, 00:23, edited 1 time in total.
Nick.
VW Mjøsa.
NT2K.
1990 1,9 Tdi Trufa Coach
Ford 4000
TLF 91785288.
mener at jeg har ET38 på mine sommerfelger. kjører med 225/75/15 på de og jeg mener å huske at jeg ikke behøvde å gjøre noe med hjulbuene. med vinterdekka mine (ET 22, 225/75/15) måtte jeg frisere litt i bakkant av de fremre hjulbuene. de subbet når jeg svingte brått og kjørte i humpler, bremset osv... bulka den ene hjulbuen pga dette en gang, derfor måtte jeg skjære litt.
Øyvin Lanner med orange multivan syncro 1,9tdk intercooler decoupler og 74 T2b
Jeg kjører med 235/75-15 ET 21 på 7x15" MIM felger. Noe som ender ut på nesten den samme dimmen du beskriver. Dette funker helt greit. Subber litt i bakant av hjulbuene forran undersving på ujevnt underlag. Bilen ble mye bedre å kjøre, lavere forbruk, går klar av skyvedør og speedometeret viser helt rett hastighet.
Caravelle-Kai wrote:Noen som vet hvor store dekk jeg kan ha, når jeg har ET 11?
l
Hvis jeg hadde hatt ET 11 på mine hadde ikke skyvedøra gått klar, tipper 215 blir maks bredde du kan få på da.
Jeg har 235/75x15 på 8,5x15 et er jeg ikke sikker på men det er ne STD Mb w126 som er breddet 2" utover i tillegg,jeg tror den orginale ET er 49
skyvedøra subber litt
Satt nettopp en sett m Audi 15'' alufelger med en ET på 39 og det går bra...klar alle plasser, men dekkene er bare 205/60 - 15. Har tenkte o sett på grovere og sterkere (terrain) dekk etterhvert.
Eneste problem er at senterhullet er bittelittegran f liten, så je har fått på felgene men de sitter ikke heilt inn på 'flangen' på framhjulene, (bakhjulene går fint) så je får ikke brukt mer en kanskje 30% av gjengen på hjulmuttene, så je er nødt til å frese ut senterhullene littegran med 1 millimeter eller 2....
Noen som vet om noen som gjør slik fresing ?
Nick.
VW Mjøsa.
NT2K.
1990 1,9 Tdi Trufa Coach
Ford 4000
TLF 91785288.