Problemer med bremseforsterker

Caravelle/Transporter 1980-1991/Syncro -92
Post Reply
eivindch
Phone: 99709887

Problemer med bremseforsterker

Post by eivindch »

Bremsene virker normalt ved første gangs pedaltrykk, men ved nytt pedaltrykk innen ca. 5 sek. virker ikke bremseforsterkeren. Etter noen flere sekunder virker den normalt igjen. Jeg mistenkte lekkasje i røret/slangen fra vacuum-pumpen til bremseforsterkeren, men har ikke klart å påvise noe slikt. Derimot kan jeg høre en svak ”luft”-lyd når jeg holder pedalen inne (jeg må stikke hodet innunder dashbordet i nærheten av bremseforsterkeren for å høre det). Kan det være en ventil i bremseforsterkeren som ikke lukker helt? Er det noen som har en lignende erfaring? Jeg frykter at jeg må bytte bremseforsterkeren, men det frister jo ikke. Jeg har hatt ut hele dashbordet tidligere og det er jo ganske mye jobb.

Eivind
Avo
-
-

Post by Avo »

Hva med å trekke en midlertidig slange fra vakumpumpe til bremsekraftforsterkeren bare for å teste? - om du kommer til, husker ikke helt hvordan det ser ut der...
Noen liker Man U - jeg liker T3

89 Syncro 112. Ikke så veldig kjip C, men står å venter på en ny vår
Trodde jeg var ferdig med T4 for en stund nå - men jaggu kjøpe jeg ikke en T4 Multi.
83 Golf MK1 Rabbit GTI - ufrivillig senka moro
eivindch

Post by eivindch »

Takk for tipset. Det ser ut som om jeg kommer til nippelen på bremseforsterkeren under dashbordet og skal forsøke å trekke en slange dit direkte fra vacuum-pumpen. Jeg skal se om jeg finner en passende slange.

Eivind
ZpeTT

Post by ZpeTT »

Sjekk vacumpumpa på motoren. Start opp og kjenn om det suger i den med fingeren.
eivindch

Post by eivindch »

Da har jeg sjekket vacuum-pumpen. Den var OK. Jeg kunne heller ikke finne lekkasje i røret frem til bremseservoen. Da måtte jeg bite i det sure eplet og bytte servoen. Jeg fikk tak i en brukt. Men jeg synes det var mye jobb. Men nå virker i alle fall bremsene som de skal.

Eivind
Post Reply