Har fått et tips om at man kan kjøpe en annen type blinklyshendel med cruisecontroll i...
Men, er dette noe som bare kan sette på, type plug-and-play og så virker det?
Jeg har altså en 99 modell 2,5 TDi (tror det er en )Comfortline), med manuell kasse...
http://www.cum-cartec.de/
Artikel-Nr.: GRA70
MrFixit
Ettermontere cruisecontroll?
Koster ikke allverden originalt fra Møller. Vel 1000 lappen var det vel... : http://home.no.net/vwt4tdi/cruisecontrol/cctrl.htm
Har vært disk på siden her før, men fant det ikke.
Har vært disk på siden her før, men fant det ikke.
-
Torle
- -

- Car: T4 2002
- Phone: 90994928
Diskutert her: http://www.vwbus.no/forum/viewtopic.php ... highlight=
Alle delen i pakken, inkludert monteringsanvising. Etter 96 og TDI = "plug an play"
Må aktiveres med vag tester eller feks vag com
Alle delen i pakken, inkludert monteringsanvising. Etter 96 og TDI = "plug an play"
Må aktiveres med vag tester eller feks vag com
Tor-Ole Olsnes
Eks Multivan 2002 TDI 102
-
Torle
- -

- Car: T4 2002
- Phone: 90994928
Meget behagelig ved langkjøring, eller bare ved kjøring. Slipper og passe på farten. skal en endre farten, kan en både slakke av og gi gass, et trykk gir ca 1,2 km/t opp eller ned (set/res) knappen har "ekstra funksjon", holder en knappen inne så slippes gassen eller bilen akser. Ved instilt hastighet kan en gi på og så slipp opp gasspedalen for og returnere til instilt fart.
Har prøvd og ikke bruke gaspedalen over 50 mil, for så og bare bruke pedalen på returen. Forbruket ble ca 0,5 dl mere på milen når elektronikken styrte....
Har prøvd og ikke bruke gaspedalen over 50 mil, for så og bare bruke pedalen på returen. Forbruket ble ca 0,5 dl mere på milen når elektronikken styrte....
Tor-Ole Olsnes
Det er min erfaring også, pga at når du gasser selv så ser du jo bakker olTorle wrote: Har prøvd og ikke bruke gaspedalen over 50 mil, for så og bare bruke pedalen på returen. Forbruket ble ca 0,5 dl mere på milen når elektronikken styrte....
og får beregnet inngangshastighet og gasspådrag allerede før bakken.
Elektronikken merker dette for sent og må gi på mye ekstra for å holde farten.
Men, den er kjekk å ha til tider da. Slipper jo å sitte med foten på ett sted i 60 mil liksom. Greit å kunne strekke litt på den
NO PAIN NO GAME!
Caravelle 151 tdi 2003
Caravelle 151 tdi 2003
-
Stein
- -

- Car: T5 2,5TDi 2008
- Phone: 99497790
På automaten må du regne med å øke forbruket fra 0.65l/mil til ca 0.9l/mil. Regner med at det er litt bedre på en manuellgiret.
Og i tillegg kan faktisk automaten plutselig bestemme seg for at det er for tungt og gire uhemmet. Bruker bare denne på laaaange motorveistrekker med lite bakker. Setter den på ca 3-4 km/t under fartsgrensen slik at jeg styrer farten med foten, men om jeg glemmer meg så kjører jeg ikke alt for sakte....
S
Og i tillegg kan faktisk automaten plutselig bestemme seg for at det er for tungt og gire uhemmet. Bruker bare denne på laaaange motorveistrekker med lite bakker. Setter den på ca 3-4 km/t under fartsgrensen slik at jeg styrer farten med foten, men om jeg glemmer meg så kjører jeg ikke alt for sakte....
S
Stein Larsen
Fattig, gammel og sliten. Lever med hjernesvulst.
Caravelle 1993 T4, 2.4 D, 10 seter SOLGT
Caravelle 1999 T4, 2.5TDI AUT 10 seter SOLGT
Caravelle 2008 T5 4Motion, 130HK manuell, 8 seter SOLGT
TIguan 2013 Bluemotion TDi
Fattig, gammel og sliten. Lever med hjernesvulst.
Caravelle 1993 T4, 2.4 D, 10 seter SOLGT
Caravelle 1999 T4, 2.5TDI AUT 10 seter SOLGT
Caravelle 2008 T5 4Motion, 130HK manuell, 8 seter SOLGT
TIguan 2013 Bluemotion TDi
hvis man f.eks stiller den inn rundt 80-90 og må bremse ned i hastighet, kan man bare trekke i reset knappen en gang, så justerer bilen seg opp igjen i den hastigheten man hadde før bremsen.
-03 transporter syncro
-97 caravelle 2,5tdi kombi
Hyster 7T diesel gaffeltruck
12V elektrisk jeep
Lakkspesialisten/mekonomen Bergen
-97 caravelle 2,5tdi kombi
Hyster 7T diesel gaffeltruck
12V elektrisk jeep
Lakkspesialisten/mekonomen Bergen