Skal si den tok seg bra ut nå! Jeg trodde ikke det var samme bilen da jeg så bildene først.
Fra dette først:

Til dette:

Og nå ser den slik ut:

12.000, ok, men hva med frakt, toll, moms, etc.? Hvor mye ble det? slike reparasjoner skal jo tollklareres....BayJon wrote:Her var litt info..
"Har ikke fått gransket arbeidet så nøye ennå. Står i Arendal og ble skippet hjem fra Egypt, men tror de har gjort en nice job. De slipte ned hele bilen, sveiset alt som var av rust, satt inn ny bakluke, nye vinduer og lister og frontrute. Så var det vel sparkling, grunning og et par strøk lakk. Inklusiv innsteg og innvendig i førerhuset. Og hjulbuer, felger og takgrind ble lakket. En solid overhaling på den nette sum av 12000 blanke.
Du får gi beskjed hvis vi skal starte buisness:) Liten ferie til Egypt mens bilene blir ousset opp."
Høres ikke så værst ut det nei!! Så lenge det er bra gjort da, men ser jo bra ut!

Hvor er julegleden din?erjo wrote:12.000, ok, men hva med frakt, toll, moms, etc.? Hvor mye ble det? slike reparasjoner skal jo tollklareres....BayJon wrote:Her var litt info..
"Har ikke fått gransket arbeidet så nøye ennå. Står i Arendal og ble skippet hjem fra Egypt, men tror de har gjort en nice job. De slipte ned hele bilen, sveiset alt som var av rust, satt inn ny bakluke, nye vinduer og lister og frontrute. Så var det vel sparkling, grunning og et par strøk lakk. Inklusiv innsteg og innvendig i førerhuset. Og hjulbuer, felger og takgrind ble lakket. En solid overhaling på den nette sum av 12000 blanke.
Du får gi beskjed hvis vi skal starte buisness:) Liten ferie til Egypt mens bilene blir ousset opp."
Høres ikke så værst ut det nei!! Så lenge det er bra gjort da, men ser jo bra ut!
Jeg tror du kan gange prisen enda en gang før du nærmer deg norske priser.Espen wrote:Uansett ville du nok blitt ferdig i Norge for dobbelt så mye om du skulle sette et verksted på jobben...
En ting som slo meg, er at hvis dette er gjort skikkelig, må det jo være greit å få tatt ei skikkelig rustbehandling her hjemme før det dukker opp brune flekker.BayJon wrote:Her var litt info..
Riktig. Men skal han gjøre dette etter boka blir det 3000 i moms, 2000 (?) i frakt, og litt i fortolling. Slik kan en vel fortsette å regne på det, men saken er vel at det i Norge ville ha kostet 40 laken? Eller?VWegard wrote:Jeg tror du kan gange prisen enda en gang før du nærmer deg norske priser.Espen wrote:Uansett ville du nok blitt ferdig i Norge for dobbelt så mye om du skulle sette et verksted på jobben...![]()
Bare en hellakkering kommer seg jo raskt på 30' med vanlig grunnarbeide(sliping og de-/montering), og så kommer all sveising og deler oppå det igjen.
40 laken holder nok ikke, Erik.erjo wrote:Riktig. Men skal han gjøre dette etter boka blir det 3000 i moms, 2000 (?) i frakt, og litt i fortolling. Slik kan en vel fortsette å regne på det, men saken er vel at det i Norge ville ha kostet 40 laken? Eller?VWegard wrote:Jeg tror du kan gange prisen enda en gang før du nærmer deg norske priser.Espen wrote:Uansett ville du nok blitt ferdig i Norge for dobbelt så mye om du skulle sette et verksted på jobben...![]()
Bare en hellakkering kommer seg jo raskt på 30' med vanlig grunnarbeide(sliping og de-/montering), og så kommer all sveising og deler oppå det igjen.

for å være politisk ukorrekt så tror jeg ikke det er en kjeft som hadde kjørt på rødt for å tolle en slik reparasjon, så dette tror jeg er bortimot uinteressant problemstilling, tom for deg erik..erjo wrote:Riktig. Men skal han gjøre dette etter boka blir det 3000 i moms, 2000 (?) i frakt, og litt i fortolling. Slik kan en vel fortsette å regne på det, men saken er vel at det i Norge ville ha kostet 40 laken? Eller?VWegard wrote:Jeg tror du kan gange prisen enda en gang før du nærmer deg norske priser.Espen wrote:Uansett ville du nok blitt ferdig i Norge for dobbelt så mye om du skulle sette et verksted på jobben...![]()
Det poenget ser jeg, også. Men mitt poeng var å finne ut hva dette ville koste her hjemme - så det å ta bilen til utlandet er veldig greit. Det er jo nok å ta bilen til Sverige så er det halv pris.rapidspeed wrote:for å være politisk ukorrekt så tror jeg ikke det er en kjeft som hadde kjørt på rødt for å tolle en slik reparasjon, så dette tror jeg er bortimot uinteressant problemstilling, tom for deg erik..erjo wrote:Riktig. Men skal han gjøre dette etter boka blir det 3000 i moms, 2000 (?) i frakt, og litt i fortolling. Slik kan en vel fortsette å regne på det, men saken er vel at det i Norge ville ha kostet 40 laken? Eller?VWegard wrote: Jeg tror du kan gange prisen enda en gang før du nærmer deg norske priser.![]()
Denne skjønte jeg ikke.... må du deponere penger for å kunne kjøre i Egypt med Norsk bil?Onkel reisende Mac wrote:Det er en ting som må nevnes i dette regnestykke:Skal du sette hjula på en norsk bil i Egypt må du ha "carte dupasage" det koster deg minst 61000kr som du må på sperrte konto eller en bankgaranti i 2 år
mac