hjelp til feil på instrument panel..speedometer feil

Caravelle/Multivan/Transporter 1991-2003
Post Reply
Freejack

hjelp til feil på instrument panel..speedometer feil

Post by Freejack »

Tilla tur med vogna i dag og plutslig kjørte eg i 200km/t så helt i null i følge spidometret og sia da har den vist 0 uansett kor for eg kjøre...og i tillegg danser nå tankmålern opp og ned som en jojo....

og km telleren går heller ikke.....

ka har skjedd??

nånn som kan komme det tips? råd??

takk på for hand.

god påske..tommy
Last edited by Freejack on 10 Apr 2009, 20:04, edited 1 time in total.
Jo større bil jo bedre :-)
Martin Sandvik
-
-
Car: 2010 Multivan T5
Phone: 40204030

Post by Martin Sandvik »

Kan du skrive noe annet en Hjelp i overskriften

om ikke så sletter vi innlegget
t21500
-
-
Phone: 9081tjueen99

Post by t21500 »

... og hva slags modell har så herren? Kan være loddinger på printplata i speedo'en. Søk, så skal du finne ;-)
Pål Strand
Freejack

Post by Freejack »

t21500 wrote:... og hva slags modell har så herren? Kan være loddinger på printplata i speedo'en. Søk, så skal du finne ;-)
HeHe joda har lest side opp og side ned om dette...er en 98mod syncro lang typen.....

tenkte i morgen skal eg skru ut hele opplegget og se...håpe eg ikke må av med rattet da tru ikke eg har verktøy til det....har aldri prøvd å ta av ratt før med airbag.
Freejack

Post by Freejack »

Freejack wrote:
t21500 wrote:... og hva slags modell har så herren? Kan være loddinger på printplata i speedo'en. Søk, så skal du finne ;-)
HeHe joda har lest side opp og side ned om dette...er en 98mod syncro lang typen.....

tenkte i morgen skal eg skru ut hele opplegget og se...håpe eg ikke må av med rattet da tru ikke eg har verktøy til det....har aldri prøvd å ta av ratt før med airbag.
da har eg hatt ute hele displayet og finner ingen feil....ka gjør eg nå....kjøpe brukt? eventuelt passer di nye typene 2003 inn i hullet?? tenke også på det med km standen......bare tenker høyt....er det mulig å stille gamle tilbake hvist eg kjøpe ett brukt.....

kledelig å kjøre når du ikke vet kor fort du kjører....hehe :-$
noen som har hint? råd? tips? eventuelt hva ett av ny typen hvist det passer koster??

god helg foresten folkens :-) deilig med vår ja.....
t21500
-
-
Phone: 9081tjueen99

Post by t21500 »

Brudd på loddinger her kan være vanskelig å se. Ta deg tid til å lodde over alle punktene, så kan det hende det årner seg. Men det er mange loddepunkter, da...
Pål Strand
Der Postmeister
-
-
Phone: 99454090

Post by Der Postmeister »

Det er nok en feil med føleren på gearkassa. Jeg skifta olje og filter på en slik en en gang, og hekta av stikket på den da av en eller anna grunn, og den hoppa den og dansa slik. Sjekk om kontakta sitter på evt føleren.
Rune Andersen

-1988 112i Transporter
-2003 Vr6 Transporter
-2017 TDi Transporter

Image
Freejack

Post by Freejack »

Der Postmeister wrote:Det er nok en feil med føleren på gearkassa. Jeg skifta olje og filter på en slik en en gang, og hekta av stikket på den da av en eller anna grunn, og den hoppa den og dansa slik. Sjekk om kontakta sitter på evt føleren.
problemet er løst.

brudd i ledningen nede på girkassa... tusen takk for all suport her inne og alle innlegg :-)
Post Reply