lyder er alltid interessant tema. Denne gang gjelder det....
når jeg har startet, er det en eller annen "motor" som surrer 2-3 sekunder når bilen har startet. Hører ut som den går på høyt turtall. (startern er 1 år gammel).
2.4d 1996 modell
Lyd når caravellen starter
Tipper at det er starteren som lager lyden. Det er et frihjul i starteren som skal sørge for at starteren ikke skal bli dratt med rundt idet motoren starter, hvis dette frihjulet jukser vil du få en slik lyd som du beskriver. Det skal ikke rare turtallet til på startkransen, før du får et rimelig høyt turtall på starteren, derfor det høye turtallet på lyden.
Re: Lyd når caravellen starter
Har en slik lyd jeg også,var innom verkstedet rett før påske og det er starteren som er utslitt fikk jeg beskjed om..skal inn å bytte den nå over påske...stikk innom ett verksted å få dem til å høre når du starter bilen din så får du svar med en gangmonor wrote:lyder er alltid interessant tema. Denne gang gjelder det....
når jeg har startet, er det en eller annen "motor" som surrer 2-3 sekunder når bilen har startet. Hører ut som den går på høyt turtall. (startern er 1 år gammel).
2.4d 1996 modell
Jo større bil jo bedre