Slange til clutch

Caravelle/Transporter 1980-1991/Syncro -92
Post Reply
erjo
-
-
Phone: 95134175

Slange til clutch

Post by erjo »

Jeg har bytta hovedclutch-pumpa som sitter montert under rattet på rattstammen der clutch-pedealen sitter (ny pumpe er montert). Denne pumpa er hydraulisk og drevet av bremsevæska fra tanken som sitter i instrumenthuset. Alt fungerer som det skal. Men...

Fra instrumenthuset og ned til hovedclutchpumpa går det en slange som forsyner clutch-systemet med væske fra bremsevæskebeholderen. Denne slangen har nok blitt skadet når jeg tok den av for nå lekker den et sted (visstnok er vanlig feil dette!).

Er det noen som har en slik liggende (helst ny) da Møller ikke kan skaffe. Jeg har heller ikke klart å finne denne noe annet sted. Jeg vil ha en original (koster ca. 200). Det kan hende at Møller kan skaffe denne delen, men det kan ta tid da den muligens må produseres. Det er det ikke sikkert VAG i Tyskland gjør. Det er tomt i Tyskland, men den er ikke utgått foreløpig.

Noen som har en slik, eller må jeg kjøpe noe fake?

Slangestussen er i begge ender ( alle fall nede ved pumpa) presset inn på hovedpumpa og er ikke festet med slangeklemme (ikke øverst heller tror jeg). Kan jo ikke kjøre rundt med dette...
årnes
-
-

Post by årnes »

dra til en maskinforetning som har eget hverksted, de har ofte annledning til og lage slik for en rimelig penge.

pål
t-3 1,6td buss 82mod

Member of: Rundlyktgeriljaen
Caravelle-Kai
-
-

Post by Caravelle-Kai »

Hør med Tess på Midtstranda. -De lager alle slags slanger.
2013 Ford Kuga 2,0 TDCi Powershift - Til salgs!
1999 T4 Caravelle 2,5 tdi
1990 T3 Caravelle Coach 1,6D
1975 VW 1200 Jeans
1974 VW 1200 Jeans (konebil)
Coach-Kameraden og Eksil-Rundlyktgeriljaen.
Post Reply