Frontruta mi ser ikkje ut pga forige eigar har skrapa med metallskrape av noko slag framfor snuten min...
FInnast det noko middel som folk har prøvt ut som er velfungerande?
Har prøvt tannkrem type colgate med rundell utan noko synleg resultat....
Fjerne riper i bilglass
Fjerne riper i bilglass
Biler: høg byttefrekvens på bil eg?
Siste år:
95 modell Vw transporter...
90 modell Subarusyncro "Krøvel Velle" Frå Velle i ValleVoll solgt
94 modell Vw Caravelle 2,4 D "Monar"
90 modell Caravelle C "Gunnar"
Siste år:
Vet at http://www.gasolin.no hadde poleringssett til glass. Denne hadde en liten rondell og polerpasta. Kjenner du ripa med negl så er den for dyp til å poleres vekk.
ok. fant ikkje det på gasolin.
får sjekke med glassmesteren her. Ellers s¨s¨g eg at Autoglym hadde ein glasspolish
får sjekke med glassmesteren her. Ellers s¨s¨g eg at Autoglym hadde ein glasspolish
Biler: høg byttefrekvens på bil eg?
Siste år:
Siste år:
-
CAMPEKSPRESSEN
Jeg har brukt pulver beregnet til dette, det blandes ut i vann. Tror det var Industriverktøy, Telemark som solgte det.
Tandkrem har jeg også brukt med godt resultat. Av dagens tandkren, er tandkrem for røkare på tube best, synes jeg. Må kjøre på med krem og vann her også.
Striper går greit manuelt eventuelt med tommelen, men som påpekt det er grenser for hva en kan ta bort og så kreves det noe annet i tilegg og det er tolmodighet i prosessen.
(Jeg har en plastrute over oppvaskbenken på min California. Denne var full av riper og skrapeskader. Tankrem, saktegående sliperondell og vann gjorde susen. Denne ruta ble som ny.)
Det er et fint slipemiddel i disse produktene.
Tandkrem har jeg også brukt med godt resultat. Av dagens tandkren, er tandkrem for røkare på tube best, synes jeg. Må kjøre på med krem og vann her også.
Striper går greit manuelt eventuelt med tommelen, men som påpekt det er grenser for hva en kan ta bort og så kreves det noe annet i tilegg og det er tolmodighet i prosessen.
(Jeg har en plastrute over oppvaskbenken på min California. Denne var full av riper og skrapeskader. Tankrem, saktegående sliperondell og vann gjorde susen. Denne ruta ble som ny.)
Det er et fint slipemiddel i disse produktene.
Last edited by CAMPEKSPRESSEN on 11 Jun 2009, 11:20, edited 2 times in total.
Mitt værste mareritt, alle skruer i kjøretøyene mine ble skifta ut til tommer uten at alarmen varslet.
Sven Ole
VW California Coach Syncro. 2,5 TDI. 2002 Teknoblå
VW Schw. Type 7 (166) 1943. 4 x W.
Sven Ole
VW California Coach Syncro. 2,5 TDI. 2002 Teknoblå
VW Schw. Type 7 (166) 1943. 4 x W.
Jeg betviler dessverre at du får gjort noe med dette slik at ruta kan friskmeldes.
En kollega irriterte seg over riper (ved lav motsol) på ei ganske ny frontrute her for et par år siden, og det viste seg at kona var synderen.
Steinen på en ring hadde subbet borti glasset innvendig når hun hadde tørket over ruta og dashbordet. Kuren var ny rute.
En kollega irriterte seg over riper (ved lav motsol) på ei ganske ny frontrute her for et par år siden, og det viste seg at kona var synderen.
Steinen på en ring hadde subbet borti glasset innvendig når hun hadde tørket over ruta og dashbordet. Kuren var ny rute.