Har et problem med min 97 mod T4.
Det er en ordinær dieselmotor uten turbo.
Den starter som en klokke når motoren er kald, men ikke når motoren er varm.
Må da lukke opp panser og vente halvtime til tre kvarter.
Har forsøkt følgende:
Borret med nennsom hånd ut startsperren og byttet magnetventil uten at den ble noe bedre.
(Var faktisk utrolig enkelt å borre ut, brukte en vinkel chock fra biltema, satt inn et kobberrør som føringshlse til boret i hullene der skruene sitter og vips etter 10 minutter var startsperren av, like hel og klar til ny omgang)
Har også byttet ut 2 følere som sitter på kjølevannet uten at det hjalp noen ting.
Ser her på forumet at jeg ikke er den eneste som har startproblemer, men jeg kan ikke se at noen har hatt dette problemet før.
Er det noen genier der ute som vet råd, jeg er tom for ideer.
Startproblem ved varm motor
Hei! Regner med at motoren sveiver rundt? Hadde et problem på min T4 97m da den var et par år gammel, den ble helt død hvis det var veldig varmt i kupeen, feks at bilen sto i sola en varm sommerdag. Jeg måtte sette dørene på vidt gap og vente
Det var feil på den elektriske bryteren som sitter på tenningslåsen. Byttet denne og har ikke hatt problemet siden.
-
Rikskringkastingen
- -

- Car: T3 Syncro
Strømforsyningsreleet til motorstyreenheten kan være et problem på TDI, men jeg tror dette er snakk om en 2,4 diesel. Der tviler jeg på at det er et rele som gir disse problemene.
Det kan hende at dette har noe med startsperra å gjøre, men jeg tror det er minst like sannsynlig at det er selve startsperredelen som at det er magnetventilen. Prøv eventuelt å ta av startsperra igjen og sett tenningsstrøm rett på magnetventilen for å elliminere hele startsperresystemet.
Det kan hende at dette har noe med startsperra å gjøre, men jeg tror det er minst like sannsynlig at det er selve startsperredelen som at det er magnetventilen. Prøv eventuelt å ta av startsperra igjen og sett tenningsstrøm rett på magnetventilen for å elliminere hele startsperresystemet.
Henrik Engen
'91 Transporter Syncro halvpanel 1,6td, ex NRK
'86 Transporter Syncro pickup 1,9wbx
'88 Caravelle C Syncro 2,1
'88 Transporter 2WD pickup 2,1
'87 Caravelle C Syncro 2,5tdi
'83 Transporter D Eurec Cassandra
'91 Transporter Syncro halvpanel 1,6td, ex NRK
'86 Transporter Syncro pickup 1,9wbx
'88 Caravelle C Syncro 2,1
'88 Transporter 2WD pickup 2,1
'87 Caravelle C Syncro 2,5tdi