T3 - motorkvalitet?

Caravelle/Transporter 1980-1991/Syncro -92
Post Reply
Mach III

T3 - motorkvalitet?

Post by Mach III »

Heisann!
Jeg er en nybegynner her og som nettopp fikk opp øynene for disse campingbilene med hevetak da familien var på ferie i sommer.
Er nå på jakt etter en med 4 sengeplasser til en grei pris.
Men totalt uerfaren som jeg er med tyske biler så blir jeg litt skeptisk når jeg ser i salgsannonsene at det er byttet motor både 2 og 3 ganger.
Hvilke motorer/modeller bør man passe seg for, hvilken er best, finnes det noen oversikt over dette? :)

Hilsen blivende VW eier?
Mach III
Rapidspeed
-
-
Car: -87 GL Syncro,-88 2wd aut GL
Phone: 95095170

Post by Rapidspeed »

har en jeg som vurderes solgt.
-19 Tesla model 3 LR
-91 Caravelle westfalia TDI Syncro

Jan..
Member of GangsterCapCrushers...
Member of Vw Militaria Norway, syncrodust nr1
Mach III

Post by Mach III »

Rapidspeed wrote:har en jeg som vurderes solgt.
Tar gjerne imot informasjon/bilder/pris av bilen. :)
Selv om jeg altså fortsatt ikke er heelt kjent med de forskjellige modeller/motorer ennå...

Mach III
hunter
-
-

Post by hunter »

smaken er som baken... den er delt! :)

Noen er ihuga dieselentusiaster og noen sverger til bensin! Sånn er det bare... motorene har forskjellige kvaliteter og svakheter!

billigst går diesel-motorene... dyrest går bensinmotorene... 2,1 bensin ryker toppene mens 1,9 bensin bruker mye bensin og går tregt... men 1,9 motoren holder... diesel kan jeg ikke noe om :)
Tur-Bo
-
-
Car: 2000 t4 syncro
Phone: 46925366

Post by Tur-Bo »

!,6 diesel uten turbo er veeeeldig dødt, 1,6 turbo er også dødt men 1,9 tdk er sprekere og mer solid. Toppakninger og ødelagte topper er en svakhet på disse motorene. Min motor har rundet 300,000, fått byttet topp en gang. Er ellers i god form.
Hemmelig agent for Trollsikkerhetstjenesten.