sentrallåsproblemer
sentrallåsproblemer
Sentrallåsen på min t4 lever litt sitt eget liv, har også hørt om andre med dette problemet. av og til er det smekklås på dørene, andre ganger virker den bare på noen dører, også låses døren når man tar i håndtaket. Er det noen som vet hvordan man fikser dette eller eventuelt bare koble ut hele sentrallåsen, er igrunnen ikke så avhengig av den....
-
ducce999s
- -

- Phone: 9-1-6-0-9-7-9-0
Hadde samme feil på min. Dr. diagnose brudd/dårlig kontakt i dørledningsnett foran, i worst case defekt driver i venster dør.
Kommer tilbake når han løst det.
Kommer tilbake når han løst det.
SYNCRO1,9TD,SIKASYNCRO2,1,JOKER3 2,1++
TL 1600 Fastback -69
Opel GT 1900 -69
"I'm afraid that, when I die, my wife will sell my car parts for what I told her that I paid for them."
Paul G
TL 1600 Fastback -69
Opel GT 1900 -69
"I'm afraid that, when I die, my wife will sell my car parts for what I told her that I paid for them."
Paul G
-
ducce999s
- -

- Phone: 9-1-6-0-9-7-9-0
på min 2002 er det sikring nr 21 øvre rekken som håndterer s-lås + lys innvendig og i bagasjerom. samt sikring nr 10 i nedre rekken begge er 15 A
telle fra venstre
telle fra venstre
SYNCRO1,9TD,SIKASYNCRO2,1,JOKER3 2,1++
TL 1600 Fastback -69
Opel GT 1900 -69
Paul G
TL 1600 Fastback -69
Opel GT 1900 -69
Paul G
-
Der Postmeister
- -

- Phone: 99454090
Hei,det er mest sansynelig enten ledningsbrudd mellom førerdør/karosseri,eller låsekasse fører el passasjerdør..Om det er låsekasse merker du ved å trykke låseknappene ned,hvis de så og si går ned av seg selv,har det røket en fjær i kassa,og den må skiftes(er ikke noen stor sak).Ledningsbrudd finner du ved å skyve bort gummimansjett og evt splitte opp isolasjon rundt kabelharven..Det blir lettest/best resultat hvis hele kabelharva tas ut av bilen og repareres løst,det er noe trangt der den sitter,dessuten bør alle ledningene ses over og man bør skøte inn en 20-30 cm,slik at skøtene ikke kommer i døråpningen
(dette vil i så fall føre til mere tull senere..)
Re: sentrallåsproblemer
Tror jeg har et slikt problem på min sentrallås..
Har merket at dørene låser seg selv noen ganger under kjøring. Andre ganger har knappen på førerdør glidd ned et par millimeter, og når jeg drar i håndtaket for å åpne døra, så stopper den liksom på siste hakk før døra kan åpnes. Deretter låser dørene seg..
Her om dagen gikk jeg ut av førerdør, med motor i gang.. Smekket døra og gikk rundt bilen..
Rakk -heldigvis- akkurat å åpne passasjerdøra før dørene låste seg..
Da er det vel mest sannsynlig den fjæra da ?
Skal se etter ledningsbrudd også, men tenkte det var fjæra siden låseknappen er litt lavere enn den skal være, i åpen stilling.
Har merket at dørene låser seg selv noen ganger under kjøring. Andre ganger har knappen på førerdør glidd ned et par millimeter, og når jeg drar i håndtaket for å åpne døra, så stopper den liksom på siste hakk før døra kan åpnes. Deretter låser dørene seg..
Her om dagen gikk jeg ut av førerdør, med motor i gang.. Smekket døra og gikk rundt bilen..
Rakk -heldigvis- akkurat å åpne passasjerdøra før dørene låste seg..
Da er det vel mest sannsynlig den fjæra da ?
Skal se etter ledningsbrudd også, men tenkte det var fjæra siden låseknappen er litt lavere enn den skal være, i åpen stilling.
Eirik
2000 Transporter 2.5 TDI 88hk
-
Needforspace
- -

- Car: VW E-Golf -16, T3 Syncro -89, VW Crafter LWB -14
- Phone: 41tonull5391
Har sånt fjærbrudd for andre gang på bilen min nå, først på venstre side i fjor sommer og nå på passasjersiden.
Hadde en liten stopp langt fra folk for å lense sjarken forrige helg, mens dette sto på kom guttungen ut av bilen i samme ærend og smekket igjen døra.
Kort fortalt måtte en lås bøte med livet og en brøytestikke ble med videre.
Håper ny låskasse ankommer snart.
Hadde en liten stopp langt fra folk for å lense sjarken forrige helg, mens dette sto på kom guttungen ut av bilen i samme ærend og smekket igjen døra.
Kort fortalt måtte en lås bøte med livet og en brøytestikke ble med videre.
Håper ny låskasse ankommer snart.
VW E-Golf -16
Caravelle C T3 -89 Syncro 1,9 AAZ m/to sperrer og decoupler
VW Crafter LWB -14
PM konto full, bruk mail: subcool.joa krøll gmail.com
Caravelle C T3 -89 Syncro 1,9 AAZ m/to sperrer og decoupler
VW Crafter LWB -14
PM konto full, bruk mail: subcool.joa krøll gmail.com
Ved nærmere kontroll idag, så fant jeg ut at det var Høyre dør som mer eller mindre gikk ned av seg selv..
En ny driver koster 755,-
Noen som har alternative steder å kjøpe denne ?
Prisen var 36,9 euro ifølge Vagcat, men jeg vet ikke hvor korrekt den er..
En ny driver koster 755,-
Noen som har alternative steder å kjøpe denne ?
Prisen var 36,9 euro ifølge Vagcat, men jeg vet ikke hvor korrekt den er..
Eirik
Har du prøvd http://www.ebay.de/?
Selv har jeg funnet masse ting der, jeg ikke visste at jeg hadde behov for.
Og litt annet snacks.
Selv har jeg funnet masse ting der, jeg ikke visste at jeg hadde behov for.
Og litt annet snacks.
2011 Tiguan R-Line
Har VAG COM om du trenger hjelp med feilkoder eller lignende.
---
Tidligere
2002 T4 TDI
1997 T4
---
Tidligere
2002 T4 TDI
1997 T4
Har nok kikket der, men kan ikke nok tysk til å skjønne hva jeg gjør.. Så da hjelper det ikke så mye... Men takk for tipset .
Eirik
Mener du sentrallåsmotor?
Tror jeg har en slik liggende.
Hvilket delenummer har den?
Tror jeg har en slik liggende.
Hvilket delenummer har den?
2011 Tiguan R-Line
---
Tidligere
2002 T4 TDI
1997 T4
---
Tidligere
2002 T4 TDI
1997 T4
Om du søker på "T4 stellmotor" på ebay kommer det opp litt, feksEirik400 wrote:Har nok kikket der, men kan ikke nok tysk til å skjønne hva jeg gjør.. Så da hjelper det ikke så mye... Men takk for tipset .
http://cgi.ebay.de/Stellmotor-fuer-Zent ... 1e58faad70
Kristian
1999 Caravelle 2.5 TDI Syncro
Joda krissh, men det hjelper ikke å finne 100 låsdrivere på ebay.de, når jeg ikke skjønner nok tysk til å få kjøpt en..
Oddvarr
Låsen min skal ha nummer 7D0 959 781 A ifølge forhandler.
Oddvarr
Eirik
Han karen her sender bare innen EUkrissh wrote:Om du søker på "T4 stellmotor" på ebay kommer det opp litt, feksEirik400 wrote:Har nok kikket der, men kan ikke nok tysk til å skjønne hva jeg gjør.. Så da hjelper det ikke så mye... Men takk for tipset .
http://cgi.ebay.de/Stellmotor-fuer-Zent ... 1e58faad70
Det er utrolig mye billig snacks på ebay, men masst snacks fordrer at du kjenner noen som bor i EU eller Tyskland eller England som forøvrig flyter over av billige dieselvarmere......... Jeg vil ha adresse i England
Stian
1,9 TDI 2008 transporter
2,5 TDI 2003 Transporter RIP
2,5 TDI 2003 Multivan Westfalia tak Camper
2,0 TDI Touran (drittbil)
2,5 TDI 2000' (omplassert)
2,4D 94' RIP
2,4D 93' RIP
2,4D 93' RIP
1,9 TDI 2008 transporter
2,5 TDI 2003 Transporter RIP
2,5 TDI 2003 Multivan Westfalia tak Camper
2,0 TDI Touran (drittbil)
2,5 TDI 2000' (omplassert)
2,4D 94' RIP
2,4D 93' RIP
2,4D 93' RIP
Kanskje litt off-topic nå, men sånn generelt om du vil finne noe på ebay kan du bruke den engelske ebay.co.uk. Om du da går inn på avansert søk kan du velge å søke på ting som befinner seg i Tyskland, mens ebay fortsatt er på engelsk.
Jeg har handlet mye på tysk ebay, og mitt inntrykk er at de fleste setter opp forsendelse til Tyskland eller EU som standard, men om du sender en mail og spør er de stort sett villige til å sende til Norge, da mot et pristillegg siden vi ikke er i EU, yey
I ca 50% av tilfellene blir også ting stoppet i norsk toll og da kommer det et fortollingsgebyr + moms oppå det hele (også frakten tror jeg), så det er nok sjelden det lønner seg for smådeler.
Jeg har handlet mye på tysk ebay, og mitt inntrykk er at de fleste setter opp forsendelse til Tyskland eller EU som standard, men om du sender en mail og spør er de stort sett villige til å sende til Norge, da mot et pristillegg siden vi ikke er i EU, yey
I ca 50% av tilfellene blir også ting stoppet i norsk toll og da kommer det et fortollingsgebyr + moms oppå det hele (også frakten tror jeg), så det er nok sjelden det lønner seg for smådeler.
Kristian
Skal sjekke det i løpeet av dagen. Gir deg tilbakemelding.Eirik400 wrote:Oddvarr
2011 Tiguan R-Line
---
Tidligere
2002 T4 TDI
1997 T4
---
Tidligere
2002 T4 TDI
1997 T4
Fant den.
Delenummer: "701 959 781"
Vet ikke om den passer.
Står og "VMOT 403 680" Vet ikke hva det er.
Den er ubrukt. Kjøpte den til den forrige T4, men kom aldri så langt at jeg byttet den.
Delenummer: "701 959 781"
Vet ikke om den passer.
Står og "VMOT 403 680" Vet ikke hva det er.
Den er ubrukt. Kjøpte den til den forrige T4, men kom aldri så langt at jeg byttet den.
2011 Tiguan R-Line
---
Tidligere
2002 T4 TDI
1997 T4
---
Tidligere
2002 T4 TDI
1997 T4