Har vel prøvd å få respons på denne problemstillingen før, men prøver igjen.
Jeg har jo eid VR6 før, så jeg vet at det ikke skal være slik den jeg har nå er. Hver gang jeg starter den, når motoren er kald, ligger turtallet på rundt 12-1300 rpm. Etterhvert som motoren blir varm, synker rpm til det normale (7-800 rpm)
Hvis jeg så starter bilen innenfor relativt kort tid etter at motoren har vært varm, fortsetter den å starte med normalt turtall. Men, som sagt, hvis motoren blir helt kald igjen, er turtallet forhøyet igjen.
Noen har fortalt meg at det ikke er en choke på disse motorene men en annen mekanisme som sørger for høyere turtall når det faktisk er kaldt ute. Men denne mekanismen skulle ikke tre i kraft midt på sommeren, i varmt vær.
Er det noen som har svar på hva som kan være årsaken til dette? (La meg tillegg at noen har foreslått temperaturføler, noe en mekaniker på VW ikke trodde noe på)
Høyt turtall ved kaldstart - VR6
Høyt turtall ved kaldstart - VR6
--
Eric
T4 2,5 TDI (102hk) - lang 2002 modell
Rygge
Eric
T4 2,5 TDI (102hk) - lang 2002 modell
Rygge
På inspruts motorer så er det en kaldstartsdyse som fungerer når motoren er kald, Som en choke. Dette er helt normalt. Det samme som det din bil gjør gjør min. Selv om det er godt med varmegrader.
Jakobsen
Vwbus Mjøsa!
NT2K
T3 1.9 TDI, 1990 Coach. (trenaren)
T3 1,6TD Westfalia Joker 1982. Tante Grønn
T3 2,1 Wbx Tristar syncro
T4 2002 Syncro
Vwbus Mjøsa!
NT2K
T3 1.9 TDI, 1990 Coach. (trenaren)
T3 1,6TD Westfalia Joker 1982. Tante Grønn
T3 2,1 Wbx Tristar syncro