Dørene på transporteren (t5) fryser noe helt utrolig. Forsøkt med silikon, men det fungerer bare en kort stund. Uten å være ekspert, har jeg funnet problemene;
Mye vann som renner fra tak og dreneres mellom dørsprekken. noe av dette trekker inn mot pakning.
Det mangler god pakninger på selve dørene. Metall mot pakning er vel ikke det optimale
hadde en caravelle t4. dette var aldri noe problem.
Så,
Noen som har tips?
listene fryser
Re: listene fryser
Har akkurat kommet hjem fra jobb på høyfjellet, kjørte 20 mil med passasjersetet, og dashbordet fullt i verktøy, det var såvidt jeg greide å kreke meg inn på førersetet mellom skjøteledninger, flisekuttere og en blandemaskin...!!. Har ikke fått opp de %&#¤ sidedørene og bakluken på en uke.
Det var -13c og bakdørene var som sveist fast, heldigvis var det ikke noe problem med fremdørene så jeg kom meg hjem til jul....
min neste bil blir en pick up....
Det var -13c og bakdørene var som sveist fast, heldigvis var det ikke noe problem med fremdørene så jeg kom meg hjem til jul....
min neste bil blir en pick up....
Hadde T5 i 4 år uten at dører, pakninger eller noe annet frøs fast. Vanlig godt vedlikehold av bilen hindrer dette. Vask bilen for hånd og smør pakninger og låser. Så enkelt! 
hunter wrote:Hadde T5 i 4 år uten at dører, pakninger eller noe annet frøs fast. Vanlig godt vedlikehold av bilen hindrer dette. Vask bilen for hånd og smør pakninger og låser. Så enkelt!
Noe du kansje anbefaller til bruk av smøring til pakningene? + låser?
Tenkte å kjøpe inn noe i morgen så da er det greit å vite hva som funker 100%
05 Vw Golf 1.4 konebil
Jeg bruker Turtle wax list fix har aldri hatt problemer med dører som fryser. Tørk listene og dørkarmene etter vask, så påfører du silikon. Da slipper du fastfrossede dører.