Gassen blir "sugd" inn på min 1,6 TD. Kan noen hje

Caravelle/Transporter 1980-1991/Syncro -92
Post Reply
svarteper

Gassen blir "sugd" inn på min 1,6 TD. Kan noen hje

Post by svarteper »

Hei! jeg er helt ny her hos dere, og det var bare en tilfeldighet at jeg kom over denne siden i går, og det må jeg bare si: dette er en kjempe bra side for folk som ikke er utdannet bilmekaniker, men gjerne skrur litt selv. :D

jeg har et problem med min -86 Caravelle 1,6 TD. :(
Gassen har hengt seg opp og fikk den "fin igjen" trodde jeg. tok derfor en prøvetur for å sjekke at alt var i orden. Etter en liten stund blir gassen formelig sugd i bånn, og jeg må trøkke inn for å holde farten nede.
fikk høre at det kunne være vaieren som er frosset og att dette ville koste ca. 2000,- å få fikset. Dette er ikke noe jeg så meg råd til og har derfor tatt av vaieren i natt for å tine den opp, bare for å prøve dette.

Er det noen der ute som kjenner til disse symptomene, og er jeg inne på rett løsning?
Når sant skal sies, har det vært veldig store temperatursvingninger her oppe i nord. :evil:

Håper på masse respons fra dere.
på forhånd Takk.
amubus
-
-

Post by amubus »

Først velkommen!!!...:-) Prøv å sprøyte rustløser inn i strømpen, det kan hindre evt frort og samtidig smøre opp vaieren. Vil også anbefale å kjope rep boken til HAYNES, den er fin å ty til ved selv mekking.....
Roy alias Amubus
-01 t4 vw PROFILE // BUS, ex ambulanse - Multivan Wannabe
-86 t3 Caravelle
-70 t2 Rico camper
-64 t1 Militærambulanse
Member of RESCUELINERS
Member of Vw Militaria Norway
Image
svarteper

Takker amubus for gode råd.

Post by svarteper »

Har vært ute å prøvekjørt bilen etter at jeg fikk på vaieren på igjen.
Etter å ha gjort som amubus rådet meg til, fungerer gassen bedre en noen gang. :D ( stømpen var full av rust og fuktighet).

Så da er det bare å nyte det så lenge det varer.

Enda en takk.
Post Reply