Rustfjerning og brukandes primer/grunning

Caravelle/Multivan/Transporter 1991-2003
Post Reply
vwtrond
-
-

Rustfjerning og brukandes primer/grunning

Post by vwtrond »

Har omsider tatt fatt på rusten på bilen min :( . Ser ut til at eg har venta/utsatt det i lengste laget. Men men. Det blir nå berre litt ekstra arbeid. Men nå må det fikses. Så eg sandblåser det så godt eg kan. Men så kommer eg til det store spørsmålet. Kva slags grunning duger godt på slikt. Tenker på at sjølv om eg sandblåser vil det vere mulighet for at det ligger igjen litt rust innerst i porene muligens. Nokon som har anbefalinger på grunning / primer som de veit funker og holder i lang tid ??

Så lurer eg på om det er nokon som har vore borti å skaffe seg rustsveise-deler til nedre kanten for pakningene på skyvedører ??

Håper på gode tips :)
Trond Steinar Førde Andersen
Meg: Caravelle 98 mod 2,5tdi lang minibuss (Solgt), :caravelle 9-seter 2001 mod 2,5tdi lang. (Solgt) kjører nå Audi Q7
Konebil: car.9-seter 94mod, 2.4 syncro kort(Solgt) /Ny bil : 1999 modell caravelle 5 seter 2,5tdi lang.
prizma
Car: T2 1971 panel

Re: Rustfjerning og brukandes primer/grunning

Post by prizma »

Jeg bruker en form for rustmelk på min T2.
"Can Trust", Biltema Rustconverter etc.
Så legger jeg et lag 2k grunning over og lakker.

Vet ikke om dette er den beste løsningen, men rusten forsvinner :D
Mvh, Vemund Simensen
Vw für alles, Vw über alles!

Image
Rudeboy
-
-
Car: T4b California Coach syncro
Phone: 666

Re: Rustfjerning og brukandes primer/grunning

Post by Rudeboy »

Det jeg går i gang med såsnart det blir mer enn 15' utetemperatur, på Tyskerbrakka er først kaldzink av enkel type.

Deretter en primer/grunning jeg handla på Meca, kan komme med betegnelsen om det er ønskelig.

Deretter ser jeg for meg å pusse ned til det ikke er noe ruglete flate å snakke om, før jeg gir på med to-tre lag originallakk. Da snakker vi hjulbuer og plateskjøt samt "hjørner" på kanalene, alt dekket pr idag med kledelig krokanfarge i alt det Paprikarøde som var originallakken på Tyskerbrakka :wink:

mvh,
Yngve S
Post Reply