Er det noen som har satt på det? Noen som vet hva ekstra av Nm og Hk mann får? Har noen en beskrivelse av hvordan det er satt opp??
Er det mulig å justere diesel-trykket slik som man kan på T4,eller gjøre noe annet for å få mer power i disse motorene(T3 1,6td)??
Intercooler på 1,6TD?? Mer effekt?? Justere diesel-trykk??
-
Rapidspeed
- -

- Car: -87 GL Syncro,-88 2wd aut GL
- Phone: 95095170
Re: Intercooler på 1,6TD?? Mer effekt?? Justere diesel-trykk??
jepp... null problem.. kan justeres markant uten bruk av intercooler... bare huske å etterjustere turbotrykket også..
skal lade ca 0,65-0,7 orginalt.. kan justeres til ca ,9-1,0 kg før du får behov for intercooler.. over dette er det fare på ferde uten IC..
jeg har skrevet en beskrivelse under "tips og triks".. er skrevet for T4.. men fremgangsmåten er lik på pumpa på T3..
skal lade ca 0,65-0,7 orginalt.. kan justeres til ca ,9-1,0 kg før du får behov for intercooler.. over dette er det fare på ferde uten IC..
jeg har skrevet en beskrivelse under "tips og triks".. er skrevet for T4.. men fremgangsmåten er lik på pumpa på T3..
-19 Tesla model 3 LR
-91 Caravelle westfalia TDI Syncro
Jan..
Member of GangsterCapCrushers...
Member of Vw Militaria Norway, syncrodust nr1
-91 Caravelle westfalia TDI Syncro
Jan..
Member of GangsterCapCrushers...
Member of Vw Militaria Norway, syncrodust nr1
knallbra! skal teste det ut imorgen,eneste er att jeg ikke har turteller. du har skrevet att man skal justere ned toomgangen til 1500,men skal tomgangen være så høy som 1500?? det er jo litt mye... eller har jeg lest feil? Hvordan justerer jeg turbotrykket? Takk takk!
Turbotrykket justerer du på wastegaten, den er rett over turboen. Står en skrue midt på den, skru den inn for å få mer trykk, på samme måte som på dieselpumpe. Turbotrykksmåler er fint å ha da, biltema har en som er helt grei.
56 Type 1
69 Type 2
81 luftdoka
87 svart Caravelle
89 Syncro halvpanel
90 Caravelle Coach
T3-Society
69 Type 2
81 luftdoka
87 svart Caravelle
89 Syncro halvpanel
90 Caravelle Coach