Elektriske skyvedører på Multivan T5 -05mod 4M. Den høgre døra åpner normalt, men det skjer ingen ting når man vil lukke. Døra må skyves igjen. Knappen på dasjbordet blinker når bilen står i ro, og lyser fast når bilen er i fart.
Noen som har tips på hva som er galt?
Elektrisk skyvedør åpner, men vil ikke lukke.
-
Familiebil
- Car: T5 Multivan 4M 2,5l 174
-
Der Postmeister
- -

- Phone: 99454090
Re: Elektrisk skyvedør åpner, men vil ikke lukke.
føleren øverst har en tendens til å lage kluss. Ligger den litt lavt i skinna funker ikke ting som de skal. Ligger mer info et sted her inne.
Rune Andersen
-1988 112i Transporter
-2003 Vr6 Transporter
-2017 TDi Transporter

-1988 112i Transporter
-2003 Vr6 Transporter
-2017 TDi Transporter
-
Familiebil
Takk for svar.
-Hadde et annet problem med døra for kort tid siden, da startet lukkingen normalt, men bråstoppet og gikk tilbake før den skulle lukke. Fant tips om føleren på dette forumet. Fulgte råd om å justere høgde/stilling med å legge inn skiver. Det fungerte fint, men nå vil altså ikke døra starte på lukkingen.
-Hadde et annet problem med døra for kort tid siden, da startet lukkingen normalt, men bråstoppet og gikk tilbake før den skulle lukke. Fant tips om føleren på dette forumet. Fulgte råd om å justere høgde/stilling med å legge inn skiver. Det fungerte fint, men nå vil altså ikke døra starte på lukkingen.
-
04Multivan
- Car: T5 2004
Har nettop vært gjennom en "prosess" med ene skyvedøra. Det begynte med at den ikke ville lukke skikkelig, deretter sleit wiren, skiftet hele mekanismen, la inn ei skive på innfestingen til føleren oppe i døra, og enda ville den ikke lukke skikkelig
. Akkurat i det den skulle smekke i lås så spratt den opp i halvåpen stilling. Tok så med meg bilen på verksted der de koblet den på diagnosemaskina. Der fant de at den lå inne med noen feilkoder. Så fort disse ble slettet så gikk døra som en drøm. Anbefaler derfor at du tar deg tur innom forhandleren å får lest av avt. feilkoder før du går til mer drastiske skritt.
-
Familiebil
Takk for godt råd.
På fredag blir feilkodane avlest, så får vi se hva som skjer etter avlesning.
Fortsettelse følger.....
På fredag blir feilkodane avlest, så får vi se hva som skjer etter avlesning.
Fortsettelse følger.....
-
Familiebil
Leste av feilkodane forrige fredag: Feil ved ledninger til klembryter eller feil ved klembryter (den som ligg inne i pakning i fremkant av døra). -Har ikke hatt tid til å se nærmere på det.
Legger inn nytt svar når jeg har undersøkt nærmere.
Jeg måtte bytte pakningen på min, samme feil som du har, har fungert fint etterpå.Familiebil wrote:Leste av feilkodane forrige fredag: Feil ved ledninger til klembryter eller feil ved klembryter (den som ligg inne i pakning i fremkant av døra). -Har ikke hatt tid til å se nærmere på det.
Tom Rune
Nåværende biler :
04 T5 Multivan 174Hk Highline
91 Audi S2
86 90 Quattro 520Hk/640Nm
87 Golf Cab 16v
Tidligere biler :
En haug med vw/audi
04 T5 Multivan 174Hk Highline
91 Audi S2
86 90 Quattro 520Hk/640Nm
87 Golf Cab 16v
Tidligere biler :
En haug med vw/audi
-
Familiebil
Det har tatt sin tid, men har nå fått skiftet klempakning på døra. -Så langt fungerer det som det skal- 
Re: Elektrisk skyvedør - røket vaier.
Etter problemer med sensorer ifjor høst (som beskrevet over, men reparert) har nå den elektriske ledespole-vaieren røket og jeg trenger å få dette reparert.
(California 05 174hk)
Sist prøvde Møller Nesbru å se på det uten å finne feilen og jeg ble nødt til å ta bilen til Sverige for å få det reparert. Nå har jeg dårligere tid pga salg og lurer på om noen vet om forhandler/verksted/NOEN som har en viss peiling på disse dørene og kan bytte i Oslo-området med omegn. Selv er jeg i overkant ubrukelig til alt annet enn bilvask og hjulskift.
Takk for svar!
(California 05 174hk)
Sist prøvde Møller Nesbru å se på det uten å finne feilen og jeg ble nødt til å ta bilen til Sverige for å få det reparert. Nå har jeg dårligere tid pga salg og lurer på om noen vet om forhandler/verksted/NOEN som har en viss peiling på disse dørene og kan bytte i Oslo-området med omegn. Selv er jeg i overkant ubrukelig til alt annet enn bilvask og hjulskift.
Takk for svar!