Mvh
96 VR6

LOL, han snakker om VR6....og ikke diesel.tlauri wrote:Innsprøytningsdyse:
17mm fastnøkkel for og skru av dyserørene på pumpa og dysa.
Bruk en 6mm umbrako (mener å huske 6 men kan være 8mm) for og skru av klaven som holder dysa
Bruk 15mm fastnøkkel på dysa og vri den frem og tilbake mens du drar den opp
Gjør rent i hullet og fest en ny kobberring på den nye dysa, sett den i hullet og skru på klave og dyserør.
Det kan lønne seg og bytte overløpsslanger mellom dysene mens du holder på, 3,2 eller 4mm slange, husker ikke helt![]()
Lykke til
Det var det jeg tenkte også, var litt mer jobb på min for å komme til dysene.Indian wrote:LOL, han snakker om VR6....og ikke diesel.tlauri wrote:Innsprøytningsdyse:
17mm fastnøkkel for og skru av dyserørene på pumpa og dysa.
Bruk en 6mm umbrako (mener å huske 6 men kan være 8mm) for og skru av klaven som holder dysa
Bruk 15mm fastnøkkel på dysa og vri den frem og tilbake mens du drar den opp
Gjør rent i hullet og fest en ny kobberring på den nye dysa, sett den i hullet og skru på klave og dyserør.
Det kan lønne seg og bytte overløpsslanger mellom dysene mens du holder på, 3,2 eller 4mm slange, husker ikke helt![]()
Lykke til

Messiah wrote:Takker for alle svar. Re: bytte alle dyser. 1 stk=2135 nkr. !!!!!!!
Det virker som det er slik overalt. Samme er det i de fleste her på Østlandet som jeg har hatt kontakt med. De kjenner ikke til VR6'n og systemene i denne. Er jo kanskje ikke så rart siden de er forholdsvis skjeldneHelt utrolig dårlig dag ingeniørene har hatt når de designet denne motoren. Skjønner at Møller regner 1,7 timer for å bytte plugger!! De innrømte faktisk at de ikke har noe erfaring med Vr6, (Møller Ålesund)