tips til feilsøking av tidsur eber

Caravelle/Multivan/Transporter 1991-2003
Post Reply
highline 2001
-
-
Car: transporter t5 2013
Phone: 41313922

tips til feilsøking av tidsur eber

Post by highline 2001 »

Hei og godt nytt år!

Har i dag endelig fått fikset eberen på bilen, møller klarte aldri å skaffe den komfortventilen så den måtte bestilles separat! Det som nå er saken, er at dieselvarmeren virker som bare nøkken når bilen går, men når bilen ikke går så starter ikke eberen med tidsuret. Kupevifta går som normalt. Såg på den bruksanvisningen til uret som ligger i bilen, men der stod det ingen tips til feilsøking. Har noen her et tips på hvor jeg skal begynne å lete etter feilen? Eventuelt hvor dette uret er koblet opp? Å hvilke ledninger i uret so går til hva?
Prøvde å søke opp noen hjelpetråder på dette forumet, men fikk ikke opp noe av hjelp.
Hadde vært toppers om jeg kunne fått denne funksjonen opp å gå igjen.
Mvh
Arnt Ove Morken
golf gte 2016
Transporter t5 ekslusive 2013 oppjustert
Skoda superb 3u 140hk 2008 oppjustert

x-Passat 130 highline 2001
X-Seat leone cupra r
x-Transporter syncro 2002 151 hk dyser og større turbo
Mariusgti
Car: T4 2.5TDI 02 mod

Re: tips til feilsøking av tidsur eber

Post by Mariusgti »

highline 2001 wrote:Hei og godt nytt år!

Har i dag endelig fått fikset eberen på bilen, møller klarte aldri å skaffe den komfortventilen så den måtte bestilles separat! Det som nå er saken, er at dieselvarmeren virker som bare nøkken når bilen går, men når bilen ikke går så starter ikke eberen med tidsuret. Kupevifta går som normalt. Såg på den bruksanvisningen til uret som ligger i bilen, men der stod det ingen tips til feilsøking. Har noen her et tips på hvor jeg skal begynne å lete etter feilen? Eventuelt hvor dette uret er koblet opp? Å hvilke ledninger i uret so går til hva?
Prøvde å søke opp noen hjelpetråder på dette forumet, men fikk ikke opp noe av hjelp.
Hadde vært toppers om jeg kunne fått denne funksjonen opp å gå igjen.

Mål om du har nok strøm ned til varmeren. Finn kontakta til varmeren, mål deg frem å finn ledning med konstant strøm, sett på multimeteret der, sett igang varmeren på uret uten motor i gang, se på multimeteret. mest sannsynlig har du spenningsfall ned til varmeren. da kan du gjøre som jeg gjorde på min, ta en egen ledning fra pluss på batteri å ned til varmerledningen. bruk en strømtjuv å kobl deg innpå.
(02 VW TRANSPORTER 2.5 TDI)
(88 VW GOLF GTI 16V)
highline 2001
-
-
Car: transporter t5 2013
Phone: 41313922

Re: tips til feilsøking av tidsur eber

Post by highline 2001 »

Hei
Takker for svar, skal prøve dette når formen tillater det.
Mvh
Arnt Ove Morken
golf gte 2016
Transporter t5 ekslusive 2013 oppjustert
Skoda superb 3u 140hk 2008 oppjustert

x-Passat 130 highline 2001
X-Seat leone cupra r
x-Transporter syncro 2002 151 hk dyser og større turbo
Post Reply