Og så lurer jeg litt på gvor det er smart å plassere diskanten? I dash fremfor luftdyser på sidene?
Høyttalere fremme
Høyttalere fremme
Hva er max størrelse for høyttalere plassert nede i dørene? Har fått tak i dørpanel med høyttaleråpning nede, men glemte å måle åpningen på bilen jeg tok de fra
Mener å ha sett bilder av biler her med ganske gromme h. i fordørene...
Og så lurer jeg litt på gvor det er smart å plassere diskanten? I dash fremfor luftdyser på sidene?
Re: Høyttalere fremme
Jeg har ved flere anledninger montert 6"x9" . Enkelte 6"x9" må ha spacer. Samt at jeg en gang monterte 10" fra Macrom med svært liten innbyggingsdybde.Livar wrote:Hva er max størrelse for høyttalere plassert nede i dørene? Har fått tak i dørpanel med høyttaleråpning nede, men glemte å måle åpningen på bilen jeg tok de fraMener å ha sett bilder av biler her med ganske gromme h. i fordørene...
Eskild
Eskild Serigstad
Maskiningeniør
2000 Ford Excursion Arctic Truck 315, 7,3 TDI, dailydriveren
Maskiningeniør
Jeg har nå et sett med 6x9 nederst i dørene og et sett med 6,5 øverst i dørene. Dette er en helt suveren kombinasjon, og spiller riktig godt med den innebyggede forsterkerdelen i cd spilleren.Livar wrote:Blir det bra lyd med en fulltonehøyttaler så langt nede? Trodde det var en fordel å få løftet diskanten? Men har jo et sett 6x9 liggende så de er jo på en måte gratis...
Eskild
Eskild Serigstad
Maskiningeniør
Maskiningeniør
Fant fram mine "gamle" 6x9, har ikke kjangs på å få magneten inn i døra... Her må det nye høyttalere tilSYNCRO wrote:Jeg har nå et sett med 6x9 nederst i dørene og et sett med 6,5 øverst i dørene. Dette er en helt suveren kombinasjon, og spiller riktig godt med den innebyggede forsterkerdelen i cd spilleren.Livar wrote:Blir det bra lyd med en fulltonehøyttaler så langt nede? Trodde det var en fordel å få løftet diskanten? Men har jo et sett 6x9 liggende så de er jo på en måte gratis...
Eskild
blander meg litt inn her.... jeg såg jo de 6x9'ene dine Livar, og jeg tror du må ha en voldsomme utbygger (som ikke vil se så bra ut etter min mening) for å ha de i døra. De er rett og slett for dype.....
Kan jo lage hull rett gjennom hele døra, slik at magneten stikker ut i friluft :!: :!:
Kan jo lage hull rett gjennom hele døra, slik at magneten stikker ut i friluft :!: :!:
Stian Korneliussen
2004 MULTIVAN HIGHLINE
2004 MULTIVAN HIGHLINE
Jeg har valgt å ha mine 6x9" bak jeg da, syns det er en grei løsning egentlig, men det er meg...
På bilen min nå hadde jeg hull på toppen i dørene til noen små blaupunkt høyttalere, og da ble de jo omtrent der:

Men jeg fant ut at det var bedre å ta de litt større, aner jo ikke størrelsen siden de satt i gamlebilen når jeg kjøpte den. Vurderer riktig nok å montere diskant høyere oppe, men ikke i dørene, og beholde slike nederst. Skal legges til at det var fint plass til de høyttalerene i min 88, men i 91-mod måtte jeg frem med vinkelsliper for å på plass. Kuttet riktig nok ikke "bjelker" i døra, men litt av platen for å få det til å bli bra.

På bilen min nå hadde jeg hull på toppen i dørene til noen små blaupunkt høyttalere, og da ble de jo omtrent der:

Men jeg fant ut at det var bedre å ta de litt større, aner jo ikke størrelsen siden de satt i gamlebilen når jeg kjøpte den. Vurderer riktig nok å montere diskant høyere oppe, men ikke i dørene, og beholde slike nederst. Skal legges til at det var fint plass til de høyttalerene i min 88, men i 91-mod måtte jeg frem med vinkelsliper for å på plass. Kuttet riktig nok ikke "bjelker" i døra, men litt av platen for å få det til å bli bra.

Espen