Har fått tak i baksete som kan legges ned til seng og to ekstra kapteinstoler til min coach kombi. Tenkte og sette ein eller to av de stolene mot kjøreretningen slik som på multivan. Noen som har prøvd dette???
Hvordan har ein festa de stolene og setebeltene og ikkje minst om ein har fått det godkjent?
Montering av seter
Montering av seter
Fredrik Habbestad
Om du skrur fast setene med bolter, og ikke bruker tape eller borrelås, blir det godkjent. Det samme gjelder setebeltene som må være der til alle sitteplassene.
Du må vise bilen på en trafikkstasjon, betale noen hundre i gebyr, slik at de kan få se over om du har vært en god gutt og brukt bolter og ikke jukset med lim, tape tyggis eller lignende.
Du må vise bilen på en trafikkstasjon, betale noen hundre i gebyr, slik at de kan få se over om du har vært en god gutt og brukt bolter og ikke jukset med lim, tape tyggis eller lignende.
dette er den seteløsninga jeg hadde i min gamlebil. jeg har sveisa en ramme, hvor jeg tok skinner fra en delebil. ble en firkanta "terning" av rør som jeg skrudde fast i gulvet. beltesnella ble festet i ramma, så oppe i hullet rett under førerbeltet på dørstolpen. beltelåsen be festet i seteramma på andre siden. veldig grei måte å gjøre dette på.i ditt tilfelle må du lage to rammer, slik ad du fortsatt har fri pasasje til førerstolen, hvis det er ønskelig
-
Syncroeier
- -

- Car: T3 Syncro DJ '88
Setene er det greit med så lenge de boltes fast, og det er fullt lov å ha seter bakvendt, men IKKE sidelengs! og alle belter må festes på steder godkjennt for beltefeste. Det var ihvertfall det kontrolløren sa når jeg godkjennte flyttingen av baksetet mitt i fjor..
Per Husaas - 1987\88 Caravelle C Syncro 2.1 "Budget Camper"