Montering av seter

Caravelle/Transporter 1980-1991/Syncro -92
Post Reply
terror

Montering av seter

Post by terror »

Har fått tak i baksete som kan legges ned til seng og to ekstra kapteinstoler til min coach kombi. Tenkte og sette ein eller to av de stolene mot kjøreretningen slik som på multivan. Noen som har prøvd dette???
Hvordan har ein festa de stolene og setebeltene og ikkje minst om ein har fått det godkjent?
Fredrik Habbestad
tilstad
-
-

Post by tilstad »

Om du skrur fast setene med bolter, og ikke bruker tape eller borrelås, blir det godkjent. Det samme gjelder setebeltene som må være der til alle sitteplassene.

Du må vise bilen på en trafikkstasjon, betale noen hundre i gebyr, slik at de kan få se over om du har vært en god gutt og brukt bolter og ikke jukset med lim, tape tyggis eller lignende.
Livar
-
-
Car: T3 Caravelle C 1990 DJ

Post by Livar »

Alle seter må i følge dagens regler stå i kjøreretningen.
Seter skal være forsvasrlig festet til gulvet, bruk store kraftige skiver el.l. under gulvet. Da er du langt på vei...
tilstad
-
-

Post by tilstad »

Lurer på om ikke det med setene i kjøreretningen gjaldt om man skulle ha minibuss...
terror

Post by terror »

Setene e jo greit og feste....men det va jo de setebeltene da.. Må vel lage til eit kombinert feste sammen me selen til førersete i dørstolpen.
Fredrik Habbestad
terror

Post by terror »

Setene e jo greit og feste....men det va jo de setebeltene da.. Må vel lage til eit kombinert feste sammen me selen til førersete i dørstolpen.
Fredrik Habbestad
oyvinla
-
-

Post by oyvinla »

dette er den seteløsninga jeg hadde i min gamlebil. jeg har sveisa en ramme, hvor jeg tok skinner fra en delebil. ble en firkanta "terning" av rør som jeg skrudde fast i gulvet. beltesnella ble festet i ramma, så oppe i hullet rett under førerbeltet på dørstolpen. beltelåsen be festet i seteramma på andre siden. veldig grei måte å gjøre dette på.i ditt tilfelle må du lage to rammer, slik ad du fortsatt har fri pasasje til førerstolen, hvis det er ønskelig
Syncroeier
-
-
Car: T3 Syncro DJ '88

Post by Syncroeier »

Setene er det greit med så lenge de boltes fast, og det er fullt lov å ha seter bakvendt, men IKKE sidelengs! og alle belter må festes på steder godkjennt for beltefeste. Det var ihvertfall det kontrolløren sa når jeg godkjennte flyttingen av baksetet mitt i fjor..
Livar
-
-
Car: T3 Caravelle C 1990 DJ

Post by Livar »

Broderens LT Camping måtte ha alle seter i fartsretningen. Ble ombygget, vist og godkjent i fjor. Har fått forståelsen av at dette gjelder alle biler. Men det er jo ikke sikkert biltilsynet vet det overalt... :D
Post Reply