Det må då vere einkvan av dokke som har opplevd dette før...

Caravelle/Transporter 1980-1991/Syncro -92
Post Reply
kjell

Det må då vere einkvan av dokke som har opplevd dette før...

Post by kjell »

Har hatt liggande fangarar til min C-modell i 2 år no - og tykte i går det var på tide å få dei på. Fekk problem bak. Har hengarfeste som er skrudd inn i det lange firkantstålet som er festa med 3 boltar inn i ramma. (antar at det lange firkantstålet er pga. hengarfeste) Ytterst på dette jarnet er det ein tapp for bolt til stålfangaren.
På Coach-fangaren er det eit hulprofil med påsveisa mutrar på innsida. Ser ut som om dette profilet skal treast inn på det lange firkantstålet - men det går ikkje her. Ser det nesten slik at det er hengarfestet som skapar trøbbel - finnast det andre fester til Coach-fangar som er tilpassa hengarfeste. Takksam på hurtig svar!
Kjell Arve Bjørnestad
90 15 44 89
vibberg
-
-

Post by vibberg »

Vet ikke helt hva som er problemet...men på min syncro a la 85 er fangeren bøyd og saget og slått til slik at hengerfeste får plass...var sånn når jeg kjøpte den :shock:
Syncro -85 1.9 Televerket Transporter
Golf Pasadena -91 1,6TDK
kjell

Post by kjell »

skal ta bilder - var ikkje så lett å forklare - men saken er den at festa som er på coach-fangaren ikkje passar inn på "staga" som er skrudd fast i ramma - har hengarfeste óg
Kjell Arve Bjørnestad
90 15 44 89
Bjørnar
-
-
Car: Div type 2

Post by Bjørnar »

tro nok du muligens må bytte hengerfeste for å få på coach fangeren, tror ikke de går overens med stål/coach fanger ( eller modifisere fangeren til den går på )
Der Postmeister
-
-
Phone: 99454090

Post by Der Postmeister »

Det blir vel laget høl i Coachfangeren på samme sted som stålfangeren. Har sett dette på endel, men jeg mener bestemt at det egentlig er et spesiellt Coach/Carat hengerfeste.
Rune Andersen

-1988 112i Transporter
-2003 Vr6 Transporter
-2017 TDi Transporter

Image
SYNCRO
-
-

Post by SYNCRO »

Der Postmeister wrote:Det blir vel laget høl i Coachfangeren på samme sted som stålfangeren. Har sett dette på endel, men jeg mener bestemt at det egentlig er et spesiellt Coach/Carat hengerfeste.
D væra helt korrekt gammla banan. Dette er montert sammen fra innsiden , så man må ta av hengerfeste og fanger i ett. Å skru av en Coach fanger fra et slikt hengerfeste hvis det har stått på siden -90 er IKKE noe jeg synes er så JÆ... festlig, sitter nemlig så til de grader fast av rust og skitt...... huff huff huff :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil:
Eskild Serigstad
Maskiningeniør

2000 Ford Excursion Arctic Truck 315, 7,3 TDI, dailydriveren
SYNCRO
-
-

Post by SYNCRO »

Der Postmeister wrote:Det blir vel laget høl i Coachfangeren på samme sted som stålfangeren. Har sett dette på endel, men jeg mener bestemt at det egentlig er et spesiellt Coach/Carat hengerfeste.
D væra helt korrekt gammla banan. Dette er montert sammen fra innsiden , så man må ta av hengerfeste og fanger i ett. Å skru av en Coach fanger fra et slikt hengerfeste hvis det har stått på siden -90 er IKKE noe jeg synes er så JÆ... festlig, sitter nemlig så til de grader fast av rust og skitt...... huff huff huff :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil:
Eskild Serigstad
Maskiningeniør

2000 Ford Excursion Arctic Truck 315, 7,3 TDI, dailydriveren
Post Reply