Hvor mange Syncro Campere finns det i Norge?

Caravelle/Transporter 1980-1991/Syncro -92
Post Reply
Syncrolover
Car: 01' Mondeo, 94' Mondeo, 78' Ford Capri

Hvor mange Syncro Campere finns det i Norge?

Post by Syncrolover »

Ja hvor mange Syncro Campingbil har vi i Norge??
Det være seg Westfalia, Joker evt andre modeller av disse....

Hva ligger disse i pris evt når de dukker opp?

Jeg har veldig lyst å ha en slik i fremtiden :oops:
Richard Vågen, Tidlig 76' modell

Min far har hatt 9w split buss PN17644, 71' eller 72' 1200 boble m/1600 + zoom potte PC20646, T2b Transporter og 82' Transporter YZ29065, deraw min VW interresse ;-)

R.I.P Mamma (5.3.2011)
TaigAGreEn
-
-
Car: T3 SYNCRO
Phone: 40492641

Re: Hvor mange Syncro Campere finns det i Norge?

Post by TaigAGreEn »

Mener du campere basert på syncro eller bare westfalia?

Er vel et par her på forumet. Vet at det er noen flere westfalia syncroer som ikkje er kjent her. Har sett to høgtak westyer med norsk reg i nord-norge og vet av en i Romsdalen. Er alltid flere enn man tror :D
Tage Vedal

T3-fan
Syncrolover
Car: 01' Mondeo, 94' Mondeo, 78' Ford Capri

Post by Syncrolover »

Fabrikk montert camping innredning med og uten hevetak og ombygde..

Selv liker jeg hevetak best, uannsett versjon av disse camperene...
Richard Vågen, Tidlig 76' modell

Min far har hatt 9w split buss PN17644, 71' eller 72' 1200 boble m/1600 + zoom potte PC20646, T2b Transporter og 82' Transporter YZ29065, deraw min VW interresse ;-)

R.I.P Mamma (5.3.2011)
Buss Marius
-
-
Car: 87 Karmann LT 89 T3 Syncro Camper 2000 T4 Buss nr1
Phone: 92023467

Post by Buss Marius »

Det siste året tror jeg det har vært T3 syncro campere til salgs 2 ganger, men samme bil begge ganger. Da snakker vi Camper med høyt/hevetak. Trufa/Reimo leverte en del "dagcampere", som f.eks Avdem sin, men disse er mere paragrafbiler uten hevetak.
Du snakker også om Westfalia/joker Joker er bare en utstyrs variant fra Westfalia.
Dersom jeg bruker hukomelsen så har vi på Forumet: 2 atlantic, 2 Westfalia med høytak, 1 Karmann Gipsy og den Reimoen som nå er solgt og så har Narle en Syncro16 med hevetak under oppbygning. Da er vi oppe i 7. så er det vel noen som er på forumet men bare poster noe hvert skuddår så da kommer vi kanskje opp i 10. skulle ikke forundre meg om vi kommer opp i nesten 20 totalt i Norge i det som er verdens nest mest Syncro tette land.
Skulle jeg bytte min til Syncro, tror jeg det hadde blitt å kjøpe et bra Syncro emne i 5-10.000kr klassen, så kjøpe et brukt hevetak fra Reimo eller noen andre og kjøpe brukt eller få laget en innredning.
Dette fra VanWurks kommer på rundt 25.000 inkl alt:
http://vanwurks.co.uk/e107_plugins/e107 ... t=55&cat=3

Westfalia sit tak er etter det jeg forstå litt mer komplisert å montere en de andre, da det "felles ned" i taket, i forhold til de andre som settes oppå og så skjæres det ut der soltaket kan være.
Totto
-
-
Car: t4 Dehler Maxivan GL

Post by Totto »

Gazole er en syncro med reimo hevetak, kjøkkenbenk og rock and roll seng !
{;-)
Totto

viewtopic.php?t=11507
Gjørtler Totto Eide

91 mod t4 Dehler Maxivan GL
91 mod Reimo syncro camper AEF "Felicia gazole"
88 mod bensinsyncro "Essence" til R4i-syncro-camper prosjekt
(1963 Hillman Imp)
Sunshine
-
-
Car: SOLGT
Phone: 47886669

Post by Sunshine »

Det ryktes i visse kretser at "Noen" har lyst å bygge om en Autohomes Komet til Syncro...
Ryktene kan på nåværende tidspunkt ikke bekreftes fra noe hold...!
Tommy Solheim
Tlf 478 tommy (86669)

Vw Touran 2,0 TDI
Member of team Syncronaut No 8
Kaffebord installert.

HUSK BILBELTET!
OddN
-
-

Post by OddN »

Bluestarsyncroen min var campingbil-registrert etter de gamle reglene da jeg overtok den. Av praktiske grunner valgte jeg å omregistrere den til 7 seters personbil. Men jeg kaller den fremdeles camper...
VonZu
-
-
Car: 91 Oettinger Syncro Multivan 3,2

Post by VonZu »

Sunshine wrote:Det ryktes i visse kretser at "Noen" har lyst å bygge om en Autohomes Komet til Syncro...
Hæ? Skulle ikke du ha campingvogn? :wink:
ducce999s
-
-
Phone: 9-1-6-0-9-7-9-0

Post by ducce999s »

Sunshine wrote:Det ryktes i visse kretser at "Noen" har lyst å bygge om en Autohomes Komet til Syncro...

hvis "Noen" trenger trenger komplett syncro understell så har jeg det liggende å slenge :mrgreen:
SYNCRO1,9TD,SIKASYNCRO2,1,JOKER3 2,1++
TL 1600 Fastback -69
Opel GT 1900 -69
"I'm afraid that, when I die, my wife will sell my car parts for what I told her that I paid for them."
Paul G
Buss Marius
-
-
Car: 87 Karmann LT 89 T3 Syncro Camper 2000 T4 Buss nr1
Phone: 92023467

Post by Buss Marius »

Buss Marius wrote:Det siste året tror jeg det har vært T3 syncro campere til salgs 2 ganger, men samme bil begge ganger. Da snakker vi Camper med høyt/hevetak. Trufa/Reimo leverte en del "dagcampere", som f.eks Avdem sin, men disse er mere paragrafbiler uten hevetak.
Du snakker også om Westfalia/joker Joker er bare en utstyrs variant fra Westfalia.
Dersom jeg bruker hukomelsen så har vi på Forumet: 2 atlantic, 2 Westfalia med høytak, 1 Karmann Gipsy og den Reimoen som nå er solgt og så har Narle en Syncro16 med hevetak under oppbygning. Da er vi oppe i 7. så er det vel noen som er på forumet men bare poster noe hvert skuddår så da kommer vi kanskje opp i 10. skulle ikke forundre meg om vi kommer opp i nesten 20 totalt i Norge i det som er verdens nest mest Syncro tette land.
Skulle jeg bytte min til Syncro, tror jeg det hadde blitt å kjøpe et bra Syncro emne i 5-10.000kr klassen, så kjøpe et brukt hevetak fra Reimo eller noen andre og kjøpe brukt eller få laget en innredning.
Dette fra VanWurks kommer på rundt 25.000 inkl alt:
http://vanwurks.co.uk/e107_plugins/e107 ... t=55&cat=3

Westfalia sitt tak er etter det jeg forstå litt mer komplisert å montere en de andre, da det "felles ned" i taket, i forhold til de andre som settes oppå og så skjæres det ut der soltaket kan være.
Hva er bedre en å siter seg selv :D
En liten oppdatering:
4 stk Atlantic hvorav en med høytak, Tage sin Westy høytak, en stk gul Syncro 16 høytak (er det den Narle nå har?) Narle sitt Syncro 16 hevetak prosjekt og hans Karmann Gipsy. Totto sin Gasole, Den Reimo hadde men har solgt. 1 stk halvpanel med Polyrof tak i Kr.Sand. Så dukket det opp en Autohomes Kamper i NordNorge. Var det ikke også en som var importert fra Tyskland, men ikke enda på norske skilt? Ducce 999 har en x-forsvaret høytak westy. Her er jeg oppe i 14 av det jeg kommer på i farten av Campere med høy/hevetak. Så er det sikkert rundt 10 Trufa Kariba campere uten hevetak.

Edit: Og så blir vel Rudeboy snurt :shock: dersom jeg ikke tar med at han har en T4 Syncro California og at det finnes enda en del T4 Syncro som camper eller Multivan med hevetak. For T5 tror jeg selv jeg har sett 15-20 stykker
narle
-
-
Car: 16"highroof syncro
Phone: 4-8-2-7-2-2-3-2

Post by narle »

Jeg har ikke en gul høytak syncro 16".Vet ikke hvor den ble av.Har den som ble importert fra Tyskland og står på norske skilter,men den er ikke min.
91 Halvpanel Syncro 1,9tdi
90 Westfalia syncro 16"
88 Sika Syncro 1,9 tdk
87 Syncro Caravelle GL 1.9 tdi
87 Westfalia Club Joker 2,1 inj
84 Caravelle Carat 1,9 inj.wbx
79 Sika 2.0 luftkjølt
OddN
-
-

Post by OddN »

narle wrote:Jeg har ikke en gul høytak syncro 16".Vet ikke hvor den ble av.Har den som ble importert fra Tyskland og står på norske skilter,men den er ikke min.
Hvis det er den gule som lå til salgs her på forumet i vinter, så var jeg noen minutter for sein til å få kjøpt den :(

I følge pålitelige rykter ble den kjøpt av en tysker som tok den med tilbake til Tyskland... Så der ble nok Norge en 16tommer fattigere :(

Når det gjelder syncro med Trufa Kariba innredning må da tallet være høyere enn 10... Min ex-Bluestar-syncro startet livet som en sånn, Og uten å ha hatt noen telling, mener jeg det må være snakk om mange fler...

Og min nyinnkjøpte syncro skal etter planen få Multivaninnredning og hevetak, så den bør etterhvert også komme inn under kategorien syncro-campere...
Post Reply