Caravan of Love

Caravelle/Multivan/Transporter 1991-2003
Post Reply
Zetagi
Car: Multivan T4 2003

Caravan of Love

Post by Zetagi »

Image
Image
Image
Image
Image
Robin Bendiksen
Multivan T4 2003 Caravan of love.
Chang Jiang 750ccm. 61mod. m/sidevogn
Zetagi

Re: Caravan of Love

Post by Zetagi »

Trodde ikke det var mulig å bli glad i en blikkboks men nå er jeg solgt, denne bilen er genial til vårt bruk :P
Robin Bendiksen
Dent
Car: T4 2001 Atlantic

Post by Dent »

Kan ikke motargumentere det, genialt rett og slett :D
Fresh blåfarge og!
"I know I'm drinking myself to a slow death, but then I'm in no hurry."
Robert Benchley.
Torbo
-
-
Car: T4
Phone: 91144666

Post by Torbo »

Nesten litt for fin den der... Du kunne jo latt være med å vaske den så jeg slapp å bli så forbasket misunnelig!

Men for all del, jeg er glad i min også - til de grader....
Selv om den er fra 1992 med Reimoutsytr...
Dette er en av de beste og nyttige bilene jeg har hatt...

Flere fisketurer enn før og skulel ønske jeg kunne skryte på meg mer fisk i fryseren, men har ikke vært så heldig å år... I fjor fikk jeg mye (litt mer) fisk... Men jeg har fått meg mange topp turer!
Torbo
Even
-
-
Phone: 95011694

Post by Even »

Har sett verre biler enn det,m¨jeg si :) håper du får en og annen fiiiiin opplevelse med denne :)
Norsk natur er best sett gjennom frontruta på en lastebil.

For tiden uten VW buss, men....
Torbo
-
-

Post by Torbo »

Er det mulig? Finere enn min?
Vell, min er trolig 15 år eldre... så jeg må vel bare holde snavla....
Torbo
Zetagi

Post by Zetagi »

Ja bilen er fin den, har hatt 2 lakkbehandlinger og rust må man lete etter med lupe da den har bare vært kjørt 1 vinter.
2 eiere før meg og eier nr. 2 har hatt den i 2 år, første eier har bare brukt den som ferie bil om sommeren og har stått vinterlagra hver vinter.
var gått 176 000 da vi henta den i Trondheim, kjørte til sverige langs kysten opp til Bjarkøy i Nord som ligger like uten for Harstad.
Går som ei kule savner ikke noe gamp, tenker ikke over at det er Diesel i det hele tatt(det er første diesel bil noen sinne)
Kunne ikke tenkt meg noe annen bil til vårt bruk, den er helt perfekt for oss!
med fortelt så blir det nok mange fine turer framover :D
har bestillt et "Outwell California Highway" som ser ut til og passe fint til familie på 4-5.
fin monterings video på linken under.
http://www.youtube.com/watch?v=IwpK_ukHLoc
Robin Bendiksen
Torbo
-
-

Post by Torbo »

Morsomt at du forteller hvor du bor konkret, men bilen din er trygg! - Jeg bor i Sør Norge...

Lykke til med Superbil!

Jeg har vært på Bjarkøy, men den gangen var knapt nok T3 kommet på markedet - på 70-tallet... Og ikek så mange biler der så vidt jeg hustker, om ejg så noen i det hele tatt? Men det var mange M621, Volvo Beltevogner. og Volvo-jeeper, og noen etterlatte GMC-er og Willys også opp i Harstadområdet, nærmere bestemt Åsegarden. Der var jeg på verkstedet stort sett, men kjørte til Bardufoss en gang i une (med overnatting) for å hente deler og utstyr...
Husker alt det morsomme og fine fra den tiden!!! Uff, nå ble jeg nostalgisk... Ingen i dag ville nok tro på alle de historiene jeg har derfra, folk ville tro det var fabler... så jeg trenger ikkee å tenke på å finne på i skrive om dem. Folk tror jo ikke på verken julenissen eller eventyr lengre...

Detter er kun til Zetagi: - litt morsomt...
Hadde en veninne i Harstad da jeg var i militæret, (håper ikke hun er mora di forresten, DNA utlevers ikke!), he he, Foredlrene hennes hadde hytte på Bjarkøy eller Grytøya ved siden av mot Harstad. Og der var vi enkelt helger...
Husker det var minst en fin, sett utenfra, (mini) kirke på en av de øyene, Grytøya?, men jeg hadde ikke noen akkutt behov for å sjekke verken alteret eller benkeradene. Ja, du store verden så liten denne jorda er!
Nå er det slutt for i kveld, ellers blir jeg vel jaga ut av dette forumet!
Torbo
Zetagi

Post by Zetagi »

Torbo wrote:Morsomt at du forteller hvor du bor konkret, men bilen din er trygg! - Jeg bor i Sør Norge...

Lykke til med Superbil!

Jeg har vært på Bjarkøy, men den gangen var knapt nok T3 kommet på markedet - på 70-tallet... Og ikek så mange biler der så vidt jeg hustker, om ejg så noen i det hele tatt? Men det var mange M621, Volvo Beltevogner. og Volvo-jeeper, og noen etterlatte GMC-er og Willys også opp i Harstadområdet, nærmere bestemt Åsegarden. Der var jeg på verkstedet stort sett, men kjørte til Bardufoss en gang i une (med overnatting) for å hente deler og utstyr...
Husker alt det morsomme og fine fra den tiden!!! Uff, nå ble jeg nostalgisk... Ingen i dag ville nok tro på alle de historiene jeg har derfra, folk ville tro det var fabler... så jeg trenger ikkee å tenke på å finne på i skrive om dem. Folk tror jo ikke på verken julenissen eller eventyr lengre...

Detter er kun til Zetagi: - litt morsomt...
Hadde en veninne i Harstad da jeg var i militæret, (håper ikke hun er mora di forresten, DNA utlevers ikke!), he he, Foredlrene hennes hadde hytte på Bjarkøy eller Grytøya ved siden av mot Harstad. Og der var vi enkelt helger...
Husker det var minst en fin, sett utenfra, (mini) kirke på en av de øyene, Grytøya?, men jeg hadde ikke noen akkutt behov for å sjekke verken alteret eller benkeradene. Ja, du store verden så liten denne jorda er!
Nå er det slutt for i kveld, ellers blir jeg vel jaga ut av dette forumet!
Hehe morsomt at du har vært her ute i hav gapet, nei ikke mange biler her på den tia det var vel sent 70 tidlig 80 før vi fikk vår første Simca 1100 :D
Nå ligner ikke jeg noen andre i familien jeg er vist noe helt utenom, tror jeg må prate litt med Mamma :lol:
neida ingen fare jeg er født desember 70 :D
Tror nok du har mange minner og historier herfra, Nord Norge er nå Nord Norge og her er humor og selvironi på topp :D
For og være helt ærlig vet jeg faktisk ikke hvor kirka på grytøy ligger, kan ikke huske å ha sett den :oops: Grytøy kjører vi bare over for og komme til Harstad eller hjem til øya, det er liksom ingenting å gjøre der.
Det er ikke på Sandsøy du har vært som ligger mellom grytøy og bjarkøy?
Den Kirka er ikke så stor!

Mvh.
Robin Bendiksen
Torbo
-
-

Post by Torbo »

Lettet! Bra du forstår litt humor!
Da er du ikke ungdom lengre du heller....
Den kirka liggen nok på Sandsøy, som du nevner... Må nok opp å sjeke det litt nærmere...
Det er vel ikke sånne ting man skal skrive om på forumet, men over en øl i går dukket det opp så mange gode minner at jeg måtte bare få det ut... Var forresten i Harstad for to år siden, ikke store forandrnger, men i Åsegarden var det ikke som før.. Sikert ikke så mange soldater der lengre heller?

Kan bare nevne i farten at jeg ble sjokkert over gjestfrheten oppe hos dere! Folk vi ikke kjente, ba oss gjerne inn på en kopp kaffe og slo av en prat om ditten og datten, på våre Bardufoss-turer. Da var det heller ingen som hadde kontroll med oss, og vi kunne bruke den tida vi ville, bare vi var tilbake neste dag med bil-deler osv...

Men noen ganger kom vi i følge med M621 (militær lastebil) - type Reo (kranbil), og det var to av dem i distriktet og de hadde turbo! Vi hadde bare 140 hk uten turbo, og Reo nærmere 180 hk, og da de passerte oss i bakker, var vi ikke særlig "høye i hatten"... lyden og røyken fra eksosen var det heller ingenting å si på..

Forferdilige greier! Kjørte med klasse 1 sertifikat med 20 usikrede personer på planet på øvelser.. Det var før man begynte å snakke om sikkerhet. Men så skjedde det etter hvert en del ulykker og det ble forandringer.
Kjørte forresten M621 senere i Heimevernet helt opp i 90-tallet...
Det var også litt morsomt at de kunne blruke all salgs drivstoff, alt fra smør og olivenolje til str innblanding av besnin. En visoseføler regulerte tenningen etter hva man puttet på tanken...

En annen vikitg ting ang. motorer:
Ved starting kjørete vi starteren rundt noen ganger før vi trykket inn stoppklappen for at motoren skulle ha trykk når motoren tente...
Dette prisnippet har jeg brukt senere ved oljeskift!
På bensnbiler er det enkelt og på T4 m. AAB-motor er det en ledning på startreleet som kan kobles av for å oppnå det samme...
På din biler er det trolig noen liknende? Men noen her inne sier det er å overdrive.... men men...
Om en dag jeg skulle starte min gamle Amazon, etter at den hadde stått en tid, hørte jeg en hard lyd som jeg ikke likte... Oljefilteret hadde nok tømt seg av en eller annen grunn og motoren tente for lett...
Men det var bare en ilustrasjon. ingen problemer etter det...

Mulig jeg stryker det som var til deg, da det sikkert ikke er så interessant for andre...

Etter dette skal jeg være mer saklig....
Torbo
Zetagi

Post by Zetagi »

Torbo wrote:Lettet! Bra du forstår litt humor!
Da er du ikke ungdom lengre du heller....
Den kirka liggen nok på Sandsøy, som du nevner... Må nok opp å sjeke det litt nærmere...
Det er vel ikke sånne ting man skal skrive om på forumet, men over en øl i går dukket det opp så mange gode minner at jeg måtte bare få det ut... Var forresten i Harstad for to år siden, ikke store forandrnger, men i Åsegarden var det ikke som før.. Sikert ikke så mange soldater der lengre heller?

Kan bare nevne i farten at jeg ble sjokkert over gjestfrheten oppe hos dere! Folk vi ikke kjente, ba oss gjerne inn på en kopp kaffe og slo av en prat om ditten og datten, på våre Bardufoss-turer. Da var det heller ingen som hadde kontroll med oss, og vi kunne bruke den tida vi ville, bare vi var tilbake neste dag med bil-deler osv...

Men noen ganger kom vi i følge med M621 (militær lastebil) - type Reo (kranbil), og det var to av dem i distriktet og de hadde turbo! Vi hadde bare 140 hk uten turbo, og Reo nærmere 180 hk, og da de passerte oss i bakker, var vi ikke særlig "høye i hatten"... lyden og røyken fra eksosen var det heller ingenting å si på..

Forferdilige greier! Kjørte med klasse 1 sertifikat med 20 usikrede personer på planet på øvelser.. Det var før man begynte å snakke om sikkerhet. Men så skjedde det etter hvert en del ulykker og det ble forandringer.
Kjørte forresten M621 senere i Heimevernet helt opp i 90-tallet...
Det var også litt morsomt at de kunne blruke all salgs drivstoff, alt fra smør og olivenolje til str innblanding av besnin. En visoseføler regulerte tenningen etter hva man puttet på tanken...

En annen vikitg ting ang. motorer:
Ved starting kjørete vi starteren rundt noen ganger før vi trykket inn stoppklappen for at motoren skulle ha trykk når motoren tente...
Dette prisnippet har jeg brukt senere ved oljeskift!
På bensnbiler er det enkelt og på T4 m. AAB-motor er det en ledning på startreleet som kan kobles av for å oppnå det samme...
På din biler er det trolig noen liknende? Men noen her inne sier det er å overdrive.... men men...
Om en dag jeg skulle starte min gamle Amazon, etter at den hadde stått en tid, hørte jeg en hard lyd som jeg ikke likte... Oljefilteret hadde nok tømt seg av en eller annen grunn og motoren tente for lett...
Men det var bare en ilustrasjon. ingen problemer etter det...

Mulig jeg stryker det som var til deg, da det sikkert ikke er så interessant for andre...

Etter dette skal jeg være mer saklig....
Trenger ikke stryke noe for min del humor er bra :D og jeg er nok en av de som tar seg selv minst høytidelig :wink:
Nå må jeg bare suse på jobb :shock:
Robin Bendiksen
Torbo
-
-

Post by Torbo »

Bra. God jobb!
Jeg har fri i dag og skal nå ut å bytte sidevindu på T-firen... Ble ikke ferdig i går, da det ble mørkt bla. Så nå skal jeg ikke plage noen på en stund...
Torbo
Post Reply