Når jeg åpnet førerdøren her om dagen oppdaget jeg at det var kommet en bra vannansammling nederst i døra.. såpass at det skvulpet ut et hull som er langt ned på døra.. hvor kan dette komme inn tro? monterte vindavisere for ett par måneder siden men har ikke merket noe før nå..
noen andre som har opplevd dette problemet?
Vann i dør
Re: Vann i dør
Er nok dreneringen i bunn i døra som er tett.. Oppdaget masse vann inni døra jeg også her for 2 uker siden da jeg monterte nye høytalere..
Renset dreneringa i underkant av døra på hjørnene og all vann rant ut
Renset dreneringa i underkant av døra på hjørnene og all vann rant ut
Som cheron sier, så er nok de 2 dreneringshullene nede på døren, tette.
Vannet kommer inn mellom pakningen til vinduet og selve vinduet. Er vel bortimot umulig å få dette dett. Pass på at de dreneringen er åpen, så forsvinner vannet ut av seg selv.
Vannet kommer inn mellom pakningen til vinduet og selve vinduet. Er vel bortimot umulig å få dette dett. Pass på at de dreneringen er åpen, så forsvinner vannet ut av seg selv.
2011 Tiguan R-Line
Har VAG COM om du trenger hjelp med feilkoder eller lignende.
---
Tidligere
2002 T4 TDI
1997 T4
Har VAG COM om du trenger hjelp med feilkoder eller lignende.
---
Tidligere
2002 T4 TDI
1997 T4
-
Rudeboy
- -

- Car: T4b California Coach syncro
- Phone: 666
Skreiv ikke Postmeistern "silikon" for å ha på listene da jeg sleit med detta på Tyskerbrakka engang i tia, tro ?
Sjekk søkefunksjonen.
Sjekk søkefunksjonen.
-
Der Postmeister
- -

- Phone: 99454090
Jo, sikkert, men det trur jeg var fordi de vrengte seg når du sveiva ned. Sjelden problem på elvinduer.
Dørene er og skal ikke være tette. Det skal renne vann gjennom de. Det er umulig å få de potte tette sjøl om slike som eks T5 har fått en aggregatholder som tetter helt mot døra, så renner det fortsatt vann inn i selve døra.
Og derfor er det viktig å se etter at de to-tre dreneringshøla er åpne.
Ikke at jeg gjør dette sjøl før det renner over...
Dørene er og skal ikke være tette. Det skal renne vann gjennom de. Det er umulig å få de potte tette sjøl om slike som eks T5 har fått en aggregatholder som tetter helt mot døra, så renner det fortsatt vann inn i selve døra.
Og derfor er det viktig å se etter at de to-tre dreneringshøla er åpne.
Ikke at jeg gjør dette sjøl før det renner over...
Rune Andersen
-1988 112i Transporter
-2003 Vr6 Transporter
-2017 TDi Transporter

-1988 112i Transporter
-2003 Vr6 Transporter
-2017 TDi Transporter
Vann i dørene er kjent hos meg på min T4. Det kommer en skvett stadig vekk. Har stukket opp dreneringne, men må vel gjøre det igjen. Trolig er det de bakre som tetter seg, siden vann kommer ut når døra åpnes.
Takk for påminnelsen. Tar med en plas-ttannpirker ut nå, når jeg skal ut å kjøre... Da vil jeg ikke ripe opp lakken og lage en rustfelle...
Takk for påminnelsen. Tar med en plas-ttannpirker ut nå, når jeg skal ut å kjøre... Da vil jeg ikke ripe opp lakken og lage en rustfelle...
Torbo
takker masse for svar.. da er det sikkert det som er problemet ja..